Sfaturi de cumpărare 5

Vă salut Domnule Buhnici…
Am văzut pe blogul dvs. că aţi început să răspundeţi la întrebările „publicului”. Dacă vă aduceţi aminte am mai trimis un mail (rămas făra răspuns din partea dvs.) în care era ataşat un fişier tip excel care conţinea o listă cu maşini care m-ar interesa. Am scurtat-o mult şi vă cer din nou sfatul cu speranţa că imi veţi răspunde obiectiv (neinfluenţat de o afinitate pentru o anume marcă)…

Ceea ce doresc de la o maşină:
– prestanţă
– să aibă motoare diesel sau benzinare (fac in jur de max 5000 km/an) cu o capacitate cilindrică intre 2000 si 3000 cmc
– spaţiu

Buget: ~ 25.000 E in cazul posibilităţii deduceri T.V.A – ului.
Ca modele am in vizor următoarele (second-hand, germania) :

– BMW Seria 5 modelul după 2003
– BMW Seria 3 modelul după 2006
– BMW X5 preferabil facelift de după 2003
– BMW 730 d/i de după 2003
– Audi A6 de după 2004 (2.7 TDI sau 3.0 TDI, preferabil quattro)
– Audi A4 de după 2006 3.0 TDI, preferabil quattro
– Audi A8 de după 2003 3.0 TDI, preferabil quattro
– VW Touareg R5 2.5 TDI sau 3.0 TDI
– Mercedes C-klasse de după 2007
– Mercedes E-klasse de după 2004
– Mercedes S-klasse de după 2003
– Land Rover Range Rover T6 Vogue 3.0 de după 2003

Este un moment bun să îmi schimb maşina? Mă va afecta taxa de poluare?

Anul acesta trebuie neapărat să fac acest „pas”…

Vă rog să îmi răspundeţi.

Cu scuzele de rigoare pentru întârzierea cu care vă răspund, încerc să vă lămuresc azi. Vă rog totuşi să aveţi înţelegere când vă spun că alegerea pe care îmi cereţi să vă ajut să o faceţi este complicată. Dacă ar fi să mă iau după gusturile mele, aş merge direct pe un BMW Seria 530 xd, Mercedes E-Klasse E300 cdi, Audi A6 3.0 TDI- în această ordine. Le-aş lua cât mai noi, fără să fac rabat la câteva dotări importante, precum aerul condiţionat automat, farurile cu xenon, încălzirea în scaune dar fără piele. Prea fierbinte vara, prea rece iarna, mereu o problemă de transpiraţie – cu excepţie scaunelor ventilate, însă nu cred că vă calificaţi cu acest buget pentru un S-Klasse atât de bine dotat.

Am exclus din start toate SUV-urile din principiu. Absolut inutile pentru off-road veritabil, anti-oraş, exagerat de scumpe la întreţinere şi consum. Cu o singură excepţie. Luaţi-vă o Toyota Land Cruiser dacă aveţi cu adevărat nevoie de aşa ceva, adică dacă staţi la munte.

Pentru persoană fizică nu aveţi cum deduce TVA-ul, iar pentru persoane juridice trebuie întrebat înainte dealer-ul dacă acceptă o asemenea tranzacţie.

Momentul este unul semi-potrivit. Taxa de poluare ar putea cădea într-o lună. Sau nu…
Taxa pentru un motor de 3.000 cmc cu filtru de particule în cazul celor pe motorină nu depăşeşte 1.000 de euro, aşadar nu este un capăt de ţară.

Sper că v-am lămurit.

Ultimele articole

Articolul precedent
Articolul următor

Articole recomandate

31 Comments

  1. Pentru 5000km/an NU SE MERITA sa dea atatia bani pe o masina, clar.
    Dpdv economic sunt niste bani „ingropati”.
    Mai bine iei un logan/sandero full, si mai ramai cu ceva bani buni la pungulita.
    Asta dc nu cumperi masina doar ca pe un moft, sa te vada lumea cu o fitza de masina pe strada!

  2. Draga DL SORIN, cu respect, trebuie sa va contrazic. Anul trecut in iarna, am avut posibilitatea sa vb cu o persoana, posesoare al unui autovehicul marca HUMMER H2. Atunci cand l-am intrebat cat consuma, el mi-a raspuns: „Daca mi-am permis sa-mi cumpar masina asta, atnunci nu conteaza cat consuma sau cat costa intretinerea”. Sper ca a-ti inteles unde bat. O alta „problema” este ca nu inteleg unde vreti dv sa ajungeti, cand afirmati ca mai bine un Logan/Sandero, decat, nu o masina de 25 mii(ex BMW 330, 530, E-Klase, etc), ci una mai aproape de buzunarele noastre(ex WW, Seat, Opel, Scoda, bineinteles anumite modele)! Imi vine sa rad cand ma gandesc la Dacia Logan/Sandero. Nu stiu daca dv sunteti posesor al unei masini „by Renault”, insa probabil ca aveti o anumita doza de invidie asupra persoanelor cu o pozitie sociala umpic mai ridicata ca a dumneavoastra. Personal, mi se pare ca domnul respectiv, este o persona cu capul pe umeri, ce incearca sa afle anumite date despre un produs DE CALITATE, in care el doreste sa-si investeasca banii si timpul „pierdut” pt a castiga acei bani. Nicidecum nu mi se pare o persoana ca doreste sa se etaleze in fata oamenilor de rand, a pustilor de 16-17 ani sau/si a gagicilor. Aceasta este parerea mea! Va salut!

  3. Dl. sammy va multumesc pentru sustinere… eu sunt cel care a cerut parerea Dl. George. Aveti dreptate prin ceea ce afirmati… desi as putea da banii pe o masina mult mai scumpa ~65000 e, aceasta nu reprezinta o prioritate si nu o consider utila.

    P.S. Fac aprox ~10.000 km pe an… am gresit. Imi cer scuze.

  4. Draga Dl Andrei, nu stiu de ce, dar am impresia ca si dv aveti prejudecati fata de Dl Alin! Consider ca ati sctis acest comentariu de dragul de a va vedea numele in acest blog. Imi cer scuze daca gresesc. Insa nu pot sa concep, ca dumneavoastra ati renunta, nu la 2000e(70 milioane), ci la 10 sau chiar 5 milioane pt „simplul” fapt ca aveti 100! Banuiesc ca imi dati dreptate. Pe cat posibil am incercat sa fiu realist in sume. O alta „problema” care nu pot sa o trec cu vederea este faptul ca Dv sustineti taxa acesta, pe carecare o consider ilegala. Atunci daca Dl Alin nu doreste sa „piarda” acesta suma de banii pe o aberatzie, ci mai degraba sa ii foloseasca in perioada cat va stationa in Germania pt asi cumpara masina(transport, cazare, cumparaturi, benzina si/sau o vacanta)nu vad care e problema, din contra, o consider o persoana care judeca putin lucrurile. Parerea mea! Va salut!

  5. Sfatul meu este sa luati un seria 5 , 530i . Este o masina perfecta , nu ai ce sa ii reprosezi.Iar diesel-ul nu se justifica si nu se merita decat daca faceti peste 20.000 km/an.Ori la 5000 km mai bine alegeti silentiozitatea si celelalte avantaje ale benzinei.

  6. Despre fiabilitatea legendară a motoarelor BMW putem vorbi mult şi bine. Ambele motoare de 3 litri, adică cel pe benzină cu 6 cilindri în linie şi cel pe motorină sunt două bijuterii. Nu am auzit încă pe cineva care să fi dus un astfel de motor la pensie. Diferenţa de consum este însă consistentă. Recomand motorul diesel la mâna a doua, pentru că este mai uşor de achiziţionat şi garantează apoi o utilizare fără stress… financiar.

  7. Din auzite tot asa stiam si eu, referitor la durata de viata a motoarelor diesel, ca fiind mult mai mare fata de benzina. Dar pana sa se duca motorul, sunt alte piese si consumabile, de obicei mai scumpe decat la benzina (ex: turbina, care in anumite conditii se poate duce chiar mai rapid decat ar trebui).

    Practic la benzina am auzit ca e mai ieftina intretinerea, compromisul fiind la consumul mai ridicat. Tot din auzite si din experientele unor prieteni, consumurile diesel si benzina sunt apropiate in conditiile din Bucuresti, ca exemplu. Astfel ca diesel-ul se renteaza pentru drumuri extra-urbane.

    Eu saptamana viitoare o sa plec in Germania dupa un Opel si nici pana acum nu sunt hotarat asupra motorizarii, tinand seama ca am cam aceleasi preturi in cazul modelului dorit de mine, pentru ambele motorizari.

  8. Dl. Andrei …si Dl. Alin e incorect spus ….nu merge asocierea intre Domnul …si prenume. doar intre „domnul” si numele de familie.
    -dar probabil voi traiti dincolo de munti …in sud …si urmariti cu mare interes Nora pt. mama ….

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.