Categorie: General

Sfaturi de cumpărare 20 – Seat Leon 1.8TSI

Salutare! Am observat ca ti s-a mai cerut parerea in privinta cumpararii
masinilor si mi-a placut faptul ca ai fost obiectiv, ai adus argumente
solide si ti-ai impartasit experienta pentru a-i ajuta pe cei in nevoie.
Iata ca ma aflu si eu in aceasta postura, si te rog sa imi spui ce parere ai
despre cumpararea unui Seat Leon 1P FL in dotarea Sport, motor 1.8 T(F)SI cu
optionalele:
– scaune fata incalzite, duze spalatoare parbriz incalzite si sistem
spalare faruri;
– trapa electrica;
– desigur, ESP + EBA si airbags laterale spate, care nu vin standard nici
macar in acest nivel de echipare, din pacate;
– oglinda retrovizoare interioara cu efect antiorbire;
– conectivitate telefon bluetooth cu comenzi pe volan;

E drept, am indoieli in privinta ultimei, e mai mult un moft.

Ce m-a convins la acest model, dupa studierea pietei, a fost pretul –
pleaca chiar mai de jos decat 1.2 TSI si design-ul exterior. Golf-ul aproape
echivalent (motorul de 1.8 nu este disponibil la VW) e mai scump cu mai mult
de 1500e.

Stiu ca Seat este parte VAG si nu vad de ce as avea motive de ingrijorare
in privinta calitatii Leon-ului insa interiorul, comparativ cu al Golf-ului,
nu mi se pare stralucitor, to say the least.

Am luat in calcul si alte variante, cum ar fi Toyota Auris sau Ford Focus
dar am inteles ca sunt asamblate si in Turcia iar asta ma descurajeaza, cu
toate ca probabil au standarde de calitate foarte ridicate si la fabricile
de acolo.

Cu tot cu pretul tichetelor REMAT (sper ca ~1100e), banii de care ma scapa
masina ar fi cam 17.500e. Probabil imi vei recomanda un efort mic pentru
Golf, dar si Leonul a presupus asta si trebuie sa mai ramana fonduri si
pentru interetinere.
Astept raspunsul tau!

Răspuns: Recunosc că la Seat Leon nu mă pricep, dar știu omul potrivit. Lucian Vișan:

Buna ziua,
DA, as opta pentru SEAT Leon 1.8 TSI, fara sa ma mai gandesc la alte oferte si asta, nu pentru ca le am la mine in curte ci pentru simplul fapt ca rezervele de putere si cuplu ale 1.8 TSI-ului sunt uluitoare. Este motorul cu cea mai mare plaja de turatie cu un cuplu constant, ca sa nu mai vorbesc ca acceleratia 0-100 km/h este similara Leonului FR diesel
Consumul de carburant se incadreaza in limitele inferioare, ale unui motor de asemenea calibru! Sasiul SPORT al Leonului, aduce mult mai multa stabilitate pe drumurile virajate decat setarile soft ale concurentei
In ceea ce priveste calitatea , no comment , masina din grupul VAG – fara probleme ! ca sa nu mai vorbesc de service , unde ora de manopera pentru SEAT este mai mica decat la VW
Comunica domnului Mihai cele de mai sus cu incredere , nu greseste daca alege LEON 1.8 TSI

Cu stima

Lucian Visan
Director Weltauto