Sfaturi de cumpărare 19

Salut. Am citit cu mare interes informatiile legate de masinile aduse din Germania. Faci o treaba excelenta. Dar sa trec la subiect. Sunt posesorul unui opel astra g combi 1.7 disel. As dori sa vand masina asta ca este din 2002 si sa cumpar o alta masina .Am ales intre:astra ,skoda si passat, bineinteles toate combi. Sunt familist si-mi place sa calatoresc pe bani cat mai putini. Asta vara 2010 am fost in Austria 2 saptamani cu mancare de acasa si dormit in masina. A fost super.

Din cele 3 masini,passatul mi-a cazut la inima. Am citit mai multe informatii de pe net, am vorbit cu mecanici si vanzatori de piese. In fine,in buzunar am cam 9000 euro+inca ceva dar trebuie sa fac economii ca sa mai strang. Din ce am vazut pe mobile.de asa cum ne-ai invatat, aproape toate passaturile trec peste 160 000 km. si pret de app. 9500 euro. Nu stiu cum sa pun intrebarea. La km astia masina mai e buna sau mai merg si eu 50 000 km si apoi incep sa bag bani in ea de nu mai stiu pe unde sa scot camasa.

Mentionez ca am o cunostinta in Germania care locuieste acolo si a zis ca-mi cauta masina de la prticulari .Ca ar avea o garantie mai mare,ca n-ar fi ”prelucrata”.La passat ma intereseaza motor de .9,disel, 77 kw, 105 cp, dublu klimatronic si cam atat. Fara fite sau multi senzori, ca am inteles ca sunt destul de sensibili si costa daca se strica. Mi-a placut si astra moelul mai nou,2007 2008 dar am inteles ca are probleme pe la electronice;ar fi mai usor de intretinut.

Si mai am o intrebare:cum e cu noua taxa de inmatriculare 2011? Am fost la trezorerie si mi-a calculat taxa cum am calculat-o si eu pe net.app.1650 euro pt.ce vreau eu. Daca astia au zis ca se scumpeste cu 30-50% cum de mie imi iese ca si celor de la trezorerie diferenta asa mare? Anul trecut o masina de genul asta avea taxa app.550 ,iar acum 1650 euro. Deci o marire de 200%. Cum vine asta. Vreau sa-mi dai cateva sfaturi. Ce masina sa aleg (merg app.pe an cam 20 000 km)? Daca sunt inca bune passaturile variant dupa ce au fost rulate peste 160 000 km? Am uitat de skoda (sincer nu prea imi place breakul de la ei) dar daca e mai buna trec si peste aspect,forma. Vreau sa fie cat mai practica incapatoare,dar si frumoasa. De altfel cum vor toti romanii(mare,grasa si frumoasa si devreme acasa si eventual si cat mai ieftina) (bineinteles ca nu se poate)

Astept rspunsul tau cu mare nerabdare.

Cu deosebit respect Ciprian Arghire.

Răspuns: La bugetul tău de 9.000 de euro, nu prea mai poți lua un second hand diesel la un preț decent. Passatul ține destul de sus prețul la revânzare și nu e cea mai bună investiție pentru că toți își doresc unul. Problema este că orice vei lua, vei plăti o taxă de cel puțin 1600 de euro pentru un euro4 cu filtru de particule. Apoi vor veni primele revizii, obligatoriu distribuția. În primul an ai putea avea noroc să nu bagi bani în ea, sau nu. Și atunci vei fi un om care și-a dat toți banii pe o mașină la mâna a doua și acum se împrumută să o repare. LA 20.000 de km maximum pe an, cu un efort suplimentar ai putea lua tocmai  „feblețea” ta, o Skoda Octavia break. Sunt spațioase și relativ fiabile. Există un lot cu probleme însă la TDI-urile din 2009-2010 la volantă care începe să trăncăne și trebuie schimbată. În garanție nu ar fi o problemă, altfel te va ustura cheltuiala. Alte probleme cunoscute nu știu să aibă. Sub 14.000 de euro poți lua o Skoda Octavia Combi cu motor de 1.6MPI sau noul 1.2TSI, așadar pe benzină. Fac consumuri decente.  Cu trei tichete Remat o scoți la 11.300 de euro, nouă, în garanție. Alte câteva ocazii second-hand la prețuri ok și istoric cunoscut de la AutoWelt.

Ultimele articole

Articole recomandate

33 Comments

  1. Eu zic mai bine de banii aia sa mergi alte 2 saptamani in Austria si sa stai la un hotel decent si sa mananci ca lumea.
    Doamne, toti saracii vor Passat! Asta e Romanica. N-ai ce sa mananci, da’ vrei un tedei. :))

  2. Foarte tare,omu vrea „dublu klimatronic”.Mi se pare normal,doar o sa doarma in ea.:)
    Ce conteaza ca el doarme in masina sau mananca fasole la conserva,a fost omu 2 saptamani in „ieuropa” cu passatul tedei.

  3. Mai bine mai pune 2000-3000 de euro si pe la 11000-12000 iti iei un Mondeo 2.0 tdci Titanium din tara gata inmatriculat de la prim-proprietar. Daca ai rabdare sa cauti o masina buna, poti gasi si in tara si asa nu vei mai fi nevoit sa platesti 2000 de euro taxa de inmatriculare si sa te mai chinui sa te duci si pana in DE. In plus daca iei din RO ai posibilitatea si sa verifici masina mai bine la un service. Totul e sa nu iei vreo rabla, trebuie sa cauti mult o masina buna ptr ca sunt cam putine la noi :)

  4. @George: Sa nu te inebunesc cu mesaje pe PM. Citesc si forumurile de specialitate insa te intreb si pe tine.

    Golf 6 1.4 DSG varianta 160cp Nou cu 3 prime de casare (17.000)
    VW Scirocco SH maxim 50.oookm ( 1-2ani vechime) , 15-17mii Euro- manuala
    audi A4 B8 2008/2009 19-21.000euro ( auto)

    efortul de 5-6mii euro, meritat intre golf6 / vw sci. pentru un Audi A4 b8?

    Multumesc.

  5. 1.2 tsi e cam putin, daca se strica t-ul din el ai pus-o. parca ne avertiza unu george buhnici ca nu prea e bine sa luam turbo, ca e posibil sa aiba probleme pe termen lung :). lasa-l domne sa-si ia tdi daca vrea omu. revenind la lucruri serioase si eu as vota pt skoda octavia, e un fel de dacia de la vw. dar pe motorina, nu pe benzina, ca iti trebuie conducta de petrol in curte pentru asa ceva.

  6. Doamne ce ma enerveaza fraierii care se iau de bietul om ca doarme in masina, care e problema voastra? Sarac? In niciun caz, e un lifestyle, vrei sa fii liber,sa iti traiesti viata intrun mod. Decat sa dorm cu romani in hotel mai bine singur in masina,
    Fraieri frustrati.

  7. George nu mi se pare ca i-ai fi fost omului de prea mare folos. Zici ca Passatul nu e o investitie buna fiindca prea multi isi doresc unul, pai prea multi isi doresc ceva de fabricatie Mercedes, Bmw sau Vw dar tu zici ca nu ar fi investitii bune fiindca prea multi si le doresc. No comment. Apoi „obligatoriu distributia”, pai daca are norocul sa fi fost schimbata recent, totul pe cartea service, de ce ar mai fi obligatoriu. „În primul an ai putea avea noroc să nu bagi bani în ea, sau nu” – ma intreb cat timp ti-a luat sa faci aceasta afirmatie :).
    Pe langa toate acestea, nici eu nu inteleg preferinta pentru dublu climatronic, dif. de temp. pentru cel care doarme in partea stanga fata de cel din partea dreapta?? Mai degraba as prefera sa aiba un incalzitor stationar tip Webasto(http://www.parkingheater.com/).
    Ar fi fost de mare folos un raspuns la problema diferentei enorme a taxei de inmatriculare mentionate de Ciprian.
    Respectele mele,

    • @razvan – tipologia ta de comentator este cea care mă deranjează cel mai mult pe blogurile româneşti. Oameni care, deşi vorbesc frumos, în esenţă nu fac decât să contrazică şi atât. Dacă eşti mai priceput, vino cu alte idei şi hai să îl ajutăm pe om. Ideea este că ne adunăm aici ca să aflăm mai multe şi să ne ajutăm, nu să ne călcăm pe nervi. Mai citiţi bloguri străine. Oamenii îşi oferă experienţa celorlalţi şi nu caută partide de box.
      Nu mai porniţi pe contrasens cu oameni faţă de care aveţi idei diferite. Nu veţi obţine decât o coliziune frontală.

Dă-i un răspuns lui m Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.