Categorie: Auto

Sfaturi de cumpărare 12

Stimate domnule Buhnici,

Va urmaresc site-ul de mai putin de 1 an si va apreciez pentru efortul de a
ne impartasi “Informatie gratis despre lucruri care costa.”

Va rog mult sa ma ajutati cu un sfat. Ce parere aveti despre Dacia Logan?
Aparent lumea e multumita de ea. Nu mi-as cumpara o astfel de masina la mana
a doua (adica am un buget foarte limitat) in primul rand din cauza ca
apreciez mult mai mult functionalitatea unei caroserii hatchback sau break.
Care motorizare e mai potrivita? (as merge undeva in jurul lui 25.000 de
km/an, 30% in oras, 70% afara).
Ca alternative (tot sh) am: Skoda Fabia, Fiat Punto, VW Polo, Ford Fiesta
sau, cu foarte mare noroc, Honda Jazz, Mazda 2, Toyota Yaris, toate pana in
5.500 Euro sau putin peste. Nu imi plac Opel-urile.
Retinerea mea fata de aceste marci sunt costurile de intretinere, avand
in vedere ca la acest pret, aceste modele au in jurul lui 100.000 Km.
Nu as cumpara o masina fara ABS, macar 2 airbag-uri, Euro 4, +/- aer
conditionat.
In concluzie: ce parere aveti? Dacia Logan (Sandero sh e inca prea
scump) sau o straniera?

Multumesc mult pentru timpul acordat.

cu respect, Alex

Întrebarea asta a ajuns deja să mă bântuie. Ce să îmi iau de 5-6.000 de euro? O să fie uimiţi cei mai mulţi dintre voi, însă am ajuns la concluzia că până la acest prag Logan-ul nou şi aproape nou este soluţia.

Îmi păstrez rezervele cu privire la locurile unde s-a făcut rabat pentru menţinerea preţului mic:

– tăblăria subţire şi implicit nivelul de siguranţă
– numărul mic de soluţii de siguranţă – airbaguri ESP, ABS de generaţie veche sau bare de ranforsare în uşi
– scaunele semi-confortabile
– insonorizarea mediocră
– frânare mai ales pe puntea spate din cauza sistemului arhaic pe saboţi
– calitatea plasticului de la interior şi a îmbinărilor
– capacitatea slabă de climatizare pe timp de vară
– stabilitatea cauzată de suspensia pe punte spate, nu independentă

Apreciez însă ca peste aşteptări:

– motorizările de 1.4 şi 1.6 MPI produse la Piteşti care oferă consumuri decente raportate la costul de achiziţie
– motorizările diesel dci – cel 1.5 dci 85CP este ideal pentru orice caroserie, mai ales MCV cu consumuri incredibile de 5,5 în oraş sau 4,5 afară (dezavantajul este preţul sensibil mai mare la achiziţie)
– că tot l-am menţionat mai sus, versatilitatea şi spaţiul imens al MCV-ului cu portbagajul uriaş şi cele 7 scaune – unic în clasa lui
– preţurile care au început să scadă şi să le facă o soluţie reală pentru cei care nu au sau nu vor să cheltuiască (nu am scris intenţionat investească pentru că maşina personală nu este niciodată o investiţie decât dacă faci navete lungi pe trasee fără transport în comun)
– costul relativ redus al reparaţiilor şi reviziilor raportat la alte mărci

Aşadar, una peste alta, Logan-ul mi se pare soluţia ideală pentru cei care au nevoie de o maşină ieftină şi utilă, mai ales pe distanţe scurte şi medii. Nu degeabă o cumpără nemţii cu sutele de mii. Ideea este că îţi iei o maşină în garanţie, cu motor nou, taxe şi impozite mici.

Sandero mi se pare un Logan prea mic. De fapt asta şi este pe dedesubt.

Unde mai pui că susţii şi industria locală. Dacă ţin bine minte, peste 75% din piesele de Logan se fac în fabrici de la noi. În final sute de mii de oameni trăiesc de pe urma Logan-ului. Într-o perioadă de criză cum trecem noi, fiecare euro trebuie să rămână aici, în ţară.

Pentru bugete mai mari de 7-8.000 am alte recomandări. Şi, da, sunt second hand. Străine. Ford, Opel…