Sfaturi de cumpărare – Bucureșteancă de 8.000EUR


Mesaj de la Ionut:

Salut George!
Rascolesc de ceva timp pe blogul tau, in cautarea unui raspuns, dar mai tare
intru in ceata. Asa ca m-am gandit sa iti cer direct ajutorul.
Vreau sa aduc o masina din Germania cu un buget total de aproximativ 10000
de euro. In bugetul asta cred ca ar trebui sa se incadreze in aproximativ
8000 de euro de acolo. Daca ar fi sa aleg cu capul, vorba ta, as alege Golf
V sau Fabia…DAR problema abia acum apare…inclin sa aleg cu inima si aici
se incadreaza Honda Civic 1.8 I-VTEC, Mazda 3 si Seat Leon.
Te rog sa imi spui ce parere ai despre modele de mai sus si mai ales ce
motorizari sunt de preferat.
Mentionez ca masina e mai mult pentru oras…Bucuresti:(
Multumesc mult.
Sarbatori fericite!
Ionut Stefan

Răspuns:

Pari un tip cu capul pe umeri dacă vrei o mașină compactă sau chiar mică. Golf V nu e o idee bună pentru că va fi scump raportat la performanțe. Fabia este alegerea cu cap dacă te uiți doar la utilitate și costuri dar e urâtă. Civic-ul este bun dar mai scump la nemți ca la noi (de ce oare?!).

Uite câteva idei mai funky… Dacă e tot pentru oraș să fie de efect dar cu atenție la consum și costuri de întreținere.


Fiat 500.

De la 8.400 negociabil. Tânără, din 2010. Deși motorul e de 1.2, pe caroseria asta e suficient pentru oraș. Cutia e etajată pentru fâțâială iar volanul are funcția aceea City, adică poate fi soft precum un ișler. Pe argintiu rezistă la praf dar pe roșu o să tragă la fete. Doar să fii tu sigur pe sexualitatea ta și să te lupți pentru dreptul de a conduce masculin o mașină cu interior glossy.

MINI ONE din 2009

Toată lumea o să spună că ești foarte cool și că ai dat de bani. Nimeni nu o să creadă că ai dat doar 7500 de euro pe un Mini. Din Germania. Nu din altă parte, că sunt în general mașini de fete iar nemțoaicele chiar știu să conducă. Crede-mă! 99% dintre fete nu fac diferența între un Mini One și un Cooper sau un Cooper S sau un JCW. Și poate e mai bine așa. Acest Mini o să stea la fel de bine la semafor ca orice limuzină. Doar că e foarte cool. Și o să păstreze bine de tot valoarea de revânzare. Ce mai, îl vei putea lăsa moștenire!

Mazda 2

Mazda 2 e cireașa de pe tort. E cea mai tânără și mai bună dintre cele trei. Mazda e în topul fiabilității din Germania iar 2-ul îmi place foarte tare. Mai ales pe verde. Problema ei este că se va deprecia rapid în România unde nu este la fel de apreciată.

Toate trei vor avea consumuri mici pentru că au motoare de 1.2 și 1.3, perfecte pentru caroseriile lor. Deasemenea vor putea fi parcate aproape oriunde. Asigurările și RCA-ul vor fi deasemenea accesibile. La fel casco. Și nu te grăbi să o iei cu 4 uși. Două sunt suficiente și chiar arată mai bine așa.

Eu deja simt dor de ducă spre Germania dar hai să mai auzim opinii și de la alți veterani de pe blog. Sigur mai pică cel puțin o idee bună. Ce ziceți?

Ultimele articole

Articole recomandate

147 Comments

  1. Domeniul maşinilor second-hand de clasă mică este foarte activ în Germania, deoarece vorbim de maşini în general foarte ieftine şi foarte practice în traficul urban de zi cu zi. Iată în continuare clasamentele TÜV Report 2013 pentru această categorie de maşini de oraş, în funcţie de vechime.
    Interesant este că, în TOP 10, jumătate dintre poziţii sunt ocupate de modele germane, diferenţiate la valori modice de concurentele japoneze în privinţa ratei defecţiunilor. De remarcat poziţionarea bună a fraţilor Opel Agila – Suzuki Splash, în timp ce buburuza smart ForTwo şi venerabilul Ford Fusion fac şi ele o figură foarte bună.
    Coborând spre mijlocul clasamentului, remarcăm o stratificare similară a modelelor germane şi japoneze cam ca în prima parte, surprinzând poziţionarea bună a lui Renault Modus (mai ales dacă ne gândim la prestaţiile mărcii franţuzeşti în clasamentele celorlalte segmente).
    Skoda Fabia şi Seat Ibiza, verii lui VW Polo, se alfă la mare distanţă de premiant, în timp ce modelele premium Mini şi Mercedes-Benz A-Class sunt despărţite suficient de vizibil. Rivalii premium italieni Alfa Romeo MiTo şi Fiat 500 se regăsesc în a doua jumătate a clasamentului, fiind devansaţi de modele franţuzeşti foarte cunoscute, precum Renault Clio sau Citroen C3.
    Cel mai bine plasat model coreean este Hyundai i20 , după jumătatea clasamentului, mult mai bine poziţionat decât conaţionalul Chevrolet Aveo. O figură neplăcută face Dacia Sandero, aflat printre ultimele modele ale clasamentului general. Cel mai prost stau Daihatsu Sirion, Fiat Panda şi Chevrolet Matiz.
    În cazul maşinilor second hand de oraş cu vechime mică, de 2-3 ani, lider este Volkswagen Polo, modelul german ”luându-le faţa” rivalilor japonezi Mazda2 şi Toyota Yaris, Polo având o rată a defectelor clar mai redusă decât a urmăritorilor.
    Asa cum am spus acum citeva zile Vw Polo este cea mai fiabila masina din clasa mica,nu este funky,nu arata cool,nu intoarce privirile fetelor dar este cea mai buna,este confortabila,directie precisa,usor de condus si parcat si are o valuare de revinzare buna.
    Mazda 2 si Toyota Yaris sunt pe locurile 2-3 la capitolul fiabilitate,sunt si ele masini bune de oras,depinde de preferinte.
    Fiat 500 este pe locul 29 in topul fiabilitatii.
    Fiat Punto 36.
    Chevrolet Aveo 39.
    Concluzia?Vrei o masina buna iti alegi una din primele 5 locuri la fiabilitate,restul sunt povesti de adormit copii mici,ei inca mai cred in povesti funky..
    O zi buna la toata lumea.

  2. Subscriu si eu pentru Ford Focus. Mi-am cumparat un Focus Sedan 1.6i de 100cp din 2009 anul trecut cu 7000 euro, si de 1000 i-am pus si niste jante si anvelope calumea :) Sunt destul de multumit de masina, nu pot spune ca este perfecta dar na… nu le poti avea pe toate la 8000 de euro!

  3. Salutare!doresc sa cumpar toyota yaris 1.0 69cp/pentru 2-3 persoane/stil de condus-legal/10-12mii km pe an dintre care 60% in afara si 40%in oras.INTREBARE:sunt suficienti cei 69cp pt cerintele mele?multumesc anticipat

  4. Buna ziua.
    Incerc pe cat posibil sa fiu on-topic si sa fac cateva recomandari legate de nelamuririle lui Ionut sau ale altor posibil cumparatori, ce poate isi pun aceeasi problema.
    De la inceput mentionez ca un diesel de pana in 1,5 l il recomand in detrimentul variantelor pe benzina. Consumul acestuia, va fi mai mic decat al oricarui alt benzinar. Sunt adeptul vizitelor cat mai rare facute distribuitorilor de carburanti.
    Daca masina respectiva va fi si suficient de fasneata (0-100 < 11 secunde) va fi cu atat mai bine. Masina va putea fi si in 3 usi, dar cu asumarea pierderilor survenite la revanzare. Personal, v-as sfatui sa fie un hatchback in 5 usi.
    Multi sustin, ca si domnul George Buhnici caruia ii port un respect deosebit pentru ceea ce face, ca pentru oras sunt indicate benzinarele, in principal pentru urmatoarele motive:
    1. costuri de intretinere mai mici;
    2. incalzirea mai rapida a motoarelor pe benzina iarna, respectiv intrarea in regimul normal de temperatura a motorului;
    3. km mai putini rulati/an.
    Avand in vedere ca discutam de o masina sh la un pret de achizitie de pana in 8000 de euro, datele se schimba un pic fata de achizitia automobilului de nou.
    Am sa vin cu cateva mentiuni legate de cele 3 puncte amintite anterior.
    1. Intervalele de revizie la diesel, de regula, sunt mai rare decat la benzinare. Avand pe parcursul timpului mai multe masini, atat pe benzina cat si diesel, am ajuns la concluzia, mai ales dupa iesirea masinii din garantie, ca aceste costuri sunt similare. In service, ora de manopera este aceeasi la ambele tipuri de motoare. Important e cum alegem servisul la care mergem. Dapa iesirea din garantie, putem alege si servisuri la preturi decente pentru schimbarea unor consumabile.
    2. Acest neajuns poate fi eliminat prin folosirea unei incalziri stationare. Folosind asa ceva, vei putea sa pleci cu dieselul cand deja temperatura lichidului de racire a ajuns la temperatura optima (80 grade), protejand atat bateria cat si motorul, la temperaturi scazute de pana la – 30 grade.
    3. Aceasta mentiune e prima facuta de dealer in ideea de a te face sa optezi pentru o masina pe benzina. E normal, isi fac si ei meseria. Dupa parerea mea, important va fi cat cheltui zi de zi dupa ce ai achizitionat masina. Si cum principalul cost este cel ce tine de consumul de carburant, dieselul este cel ce are grija de buzunarul tau. De cuplu … nu mai zic.
    Legat de consumul unei masini diesel sau benzina, nu va lasati pacaliti de datele furnizate de fabricant, in special de cele ce se refera la consumul uban. La diesel, mai adaugati 1litru %, iar la benzina, mai adaugati cca. 2 litri %. Vorbim de orase gen Bucuresti, nu gen Caracal.
    Pretul de achizitie a unui diesel e intradevar mai ridicat, dar proportia se respecta si la revanzare.
    Va propun si eu cateva modele din categoria clasei Polo, dar cu performante peste marca de la VW:
    – Toyota Yaris 1.4 D-4D, 90 CP (model 2006 – 2011) : 0 – 100 = 10,7 secunde; consum: 5,4 ; 4,5 ; 4,0 – preturi sh. intre 5000 – 7500 euro;
    – Smart Forfour 1.5 CDI, 95 CP (model 2004 – 2006) : 0 – 100 = 10,4 secunde; consum: 5,8 ; 4,6 ; 3,9 – preturi sh. intre 4500 – 6000 euro;
    – Mitsubishi Colt 1.5 D-ID 95 CP (model 2004 – 2010): 0 – 100 = 9,9 secunde; consum: 5,9 ; 4,6 ; 3,9 – preturi sh. intre 4500 – 6000 euro.
    Cum mentionam, la consumul urban mai adaugati 1 litru, iarna. Vara, diferentele intre scripte si realitate sunt de cca. 0,5 litri /100km.
    Aceste modele asigura un bun raport intre consum, agilitate si pret, la aceasta clasa sh de care discutam.

Dă-i un răspuns lui batranu Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.