Sfaturi de cumpărare SH – 10.000 pentru un IT-ist tânăr!

Mai jos e mesajul lui Răzvan Z. Cam lung pentru gustul meu dar îl înțeleg că are nevoie de o mașină și e în acel moment al vieții în care automobilul nu e doar un mijloc de transport ci va juca mai ales rol de carte de vizită. Știm că nu toate fetele văd simțul umorului la un bărbat tânăr ori apreciază cât de rapid vine taxi-ul de pe aplicația lui de smartphone. Ca să le duci acasă și să ai succes, trebuie să arăți că ai cu ce. Nu vă porniți împotriva mea… Așa e viața.

Sfaturi

Așadar, ce spune despre tine la 27 de ani mașina potrivită? Îi răspundem împreună?

Salut
In primul rand felicitari pentru activitatea desfasurata si iti multumesc pentru timpul acestei „consilieri”.
Am completat mai jos chestionarul, plus cateva informatii suplimentare. Sunt Razvan, am 27 de ani si doresc sa-mi achizionez prima masina personala. Care ar fi prioritatile mele? Siguranta 60% si costuri de intretinere mici plus fiabilitate 40%. Nu ma intereseaza o masina care sa intoarca privirea pe strada (sunt constient de altfel ca nici nu mi-o permit). Prin siguranta ma refer atat la sisteme ABS,ESP sau airbaguri cat si la sansele de a scapa teafar dintr-un accident. Stiu ca intr-un accident sunt multe variabile in joc, inclusiv “cum iti e norocul”, dar totusi intr-o ciocnire, as prefera sa fiu intr-un X5 decat intr-un Logan. Tot aici pot sa adaug acel “plus de putere” cu care sa te simti increzator intr-o depasire.
Pe partea de fiabilitate ma intereseaza sa nu stau cu ea in service uri si sa nu fie un aspirator de bani. Am raspuns si ma jos, undeva la 500-650 lei as avea de investit, in medie, pe luna. Pentru motorizari peste 2, un 2.2 de exemplu as putea sa consider separat banii de impozit daca masina chiar merita.
In timp mi-am format o parere pozitiva pentru diesel: consumul mai mic cat si fiabiliatea. Pe fiabilitate parerile par in general impartite, dar dieselul castiga prin exemplul motoarelor germane care (corect intretinute banuiesc) bat 200 000 km si inca se misca bine.
Masina vreau sa o cumpar second hand, din motiv de devalorizare. Mi se pare ca o masina noua isi pierde 20% din valoare din prima zi in care paraseste reprezentanta.
Momentan am in vedere, in ordinea preferintelor VW Passat, Mazda6, Honda Accord, VW Golf, Opel Vectra.
Passat-ul pare sigur, are“clasa”, si cu an de fabricatie dupa 2008 am inteles ca ar fi si fiabil. Este un VW se gasesc piese de schimb si banuiesc ca si costurile asociate sunt destul de scazute.
Mazda 6 Si Honda, sunt masini in primul rand fiabile in topurile second hand. Le-as prefera in detrimentul Passatului, dar sunt mai rare pe strazi si banuiesc ca piese se gasesc mai greu si mai scump. De asemenea mecanii par sa fie mai rari.
VW Golf e o masina puternica, sigura, dar destul de tinereasca. Ma caracterizeaza mai mult un sedan in momentul asta. Diferenta la lungime de
30-50 cm fata de celelalte masini se simte in trafic la manevrabilitate (indiferent de aptitudinile soferului) ? Opelul Vectra e relativ nou venit pe lista preferintelor. O masina mai ieftina, cu clasa si destul de sigura, macar prin dimensiuni.

1. Pentru cine e mașina?
Sofer si beneficiar principal voi fi eu. Am de gand sa o folosec la cateva
excursii pe an (mare/ munte) , posibil mers la serviciu (dar nu zilnic) si
pentru cumparaturi (o data pe saptamana).
2. Ce vârstă ai?
27 de ani
3. Cu ce te ocupi?
IT
4. În ce zonă locuiești
In Bucuresti . Stau cu chirie si nu sunt legat de o zona anume.
5. Câți oameni vor circula cu mașina? – zilnic dar și atunci când
pleci cu familia la munte sau la mare
Uzual doua persoane.
6. E mașină de navetă? – pe ce distanțe? în oraș sau între orașe?
Nu este folosita in scop de naveta.
7. Câți kilometri faci/vei face pe zi și pe an?
Zilnic (si uzual, fara concedii) in medie undeva la 20 km. Adaug insa
concediile si ajung la 11000 km pe an.
8. Ce buget total de achiziție ai?
Max 10000 euro, e un prag mai ales psihologic. Am vazut masini care par in
regula si la 6000 de euro ex wf golf 1.6
9. Ce buget lunar poți aloca pentru întreținere, consum, asigurări?
Lunar maxim 500 -650 ron.
10. Nouă ori second-hand?
Preferinta pentru second hand datorita pretului de achizitie mai mic.
11. Preferință specială pentru benzină sau diesel?
Nu am preferinta. Conteaza consumul si fiabilitatea motorului.

Inca o data multumesc si astept cu interes obsevatiile tale.

Răspunsul meu:

Eu aș înclina spre o Honda Accord pe benzină pentru aspect, confort, sportivitate, fiabilitate și costuri de întreținere ușor de controlat. Observ că ai un buget lunar limitat și mi-ar fi teamă de un diesel care va scoate din pungă vreo 1.000 și mai bine de euro când pică pompa de injecție, turbina sau injectoarele de pe o europeană. Honda Accord dar și Mazda 6 la mâna a doua au prețuri foarte bune la noi unde sunt subapreciate față de Germania unde este greu să le găsești la mâna a doua la un preț bun. Or fi știind ei nemții ceva… Piesele nu sunt ieftine, dar o Honda pe benzină e ”nemuritoare”, adică o poți lăsa moștenire, iar pentru rulajul tău de numai 20.000 pe an, nu ai nevoie de diesel. În plus o să le arăți prietenilor că ești cool că nu ai ales uniforma germană ci ai ales o japoneză. Ai timp să îți iei un Passat TDI mai pe la 40 de ani… :))

Haideți să îi dăm o mână de ajutor. Accept și comentarii care conțin link-uri spre anunțuri de mașini care se potrivesc nevoilor lui Răzvan.

Ultimele articole

Articole recomandate

165 Comments

  1. salutare acum 2 3 saptamani vam cert sfatul ce masina sami cumpar am fost la casa de masina sa arunc o privire si pot spune ca mam indragostit de un ford mondeo 2002 b5y motor 2.0 115cv 114.582 de km :d are motorina mia placut forte mult asea ca nam stat pe ganduri si miam luato … bine intales ca am fost cu un prieten ffff buna si mecanic si rezulatat e ca sunt ffff multumit de ia salutarei

  2. Stai departe de motorizarile MPI de la VW, au un consum ridicat de combustibil si nu sunt prea performante. Ai putea alege un FSI, macar astea sunt mai noi si teoretic superioare MPI-urilor. Alegerea optima ar fi un TSI de 1400 cmc de 122 cp.

    In legatura cu Honda Civic mergi fara niciun fel de regret pe 1.8 i-vtec. Inainte de a cumpara masina testeaz-o. Nu toti apreciaza suspensiile tari ale Civic-ului. Aceasta sus pensie ori o sa te faca sa te simti minunat la volan, ori o vei uri din toate marunatiele.

    Toyota Auris arata ca un cartof rotunjit la colturi. Motoarele lor aspirate, la fel ca si in cazul Honda, sunt fiabile si superioare celor aspirate de la VW.

    Intretinerea este aproximativ la fel pentru aceste trei modele, poate putin mai scumpa la cele japoneze, insa nu iti imagina ca un filtru de benzina sau de aer costa la Honda 300 de lei, iar la VW 20 de lei.

    Personal as alege Honda Civic.

  3. Daca eziti intre Golf, Civic si Auris e foarte simplu:

    Golf e banal si probabil are turbina obosita de owner-ul precendent. Ai mari sanse sa fie asa dat fiind faptul ca intelepciunea autohtona intelege sa pronunte VW prin traducere directa.
    Daca e un aspirat atunci mergem mai departe fiindca in liga asta joaca urmatorii si se pricep as zice … nitel mai bine.

    Auris e okay insa n-are masculinitate si nici nerv. Nu vei regreta insa fiindca Toyota este oricand o alegere.

    Eu as lua Civic oricand. Te vei indragosti de ea si cel mai important lucru, motorul ala nu te va trada niciodata. Nu te astepta la consum de student, mai ales la 27 de ani :) dar nu vei regreta decat atunci cand o vei revinde la randul tau.

  4. Si eu caut o masina de vreo 6 luni (nu ma grabesc) iar descrierea ta seamana izbitor de mult cu a mea, tot 27 de ani am, tot in IT lucrez, acelasi buget am si exact pentru acelasi scop vreau masina, 2-3 excursii si drumuri prin oras, ocazional, deci max. 15.000km/an.

    De ceva timp eu m-am decis la Mazda3 Hatchback cu motor 1.6 pe benzina, generatia a doua, dupa 2009, cu ceva dotari de bun simt (abs, esp, airbag-uri, clima, geamuri/oglinzi electrice si, de ce nu, scaune incalzite si senzori de parcare). Imi place foarte mult cum arata, are un design sportiv si din cate am cautat, auzit, citit, pare a fi o masina foarte buna.

    Am mai avut o inclinatie, relativ recent, spre BMW Seria 1 (118 si 120) de prin 2008, insa m-au dezamagit dotarile acestuia (sau poate nu m-am uitat eu unde trebuie) si, in plus, cred ca vor fi mai mari costurile de intretinere, asa ca am revenit la Mazda3.

    Masina vreau s-o iau de la un dealer, acum trebuie doar sa ma mai decid de unde, din Romania sau din Germania, in Germania sunt mai multe, mai bine dotate si sanse de teapa mai reduse, cred eu. Doar ca asta ar implica niste costuri in plus si as trece mult peste 10.000€ daca adaug drumul pana acolo, actele, inmatricularea in Romania, etc.

    Asadar, ca optiune, ia in calcul si Mazda3, eu am auzit numai de bine despre masina asta.

    Multa bafta!

  5. Parerea mea e urmatoarea:

    1) Risti sa iei un SH , posibil sa iei o teapa. Daca iei un SH ia sigur un expert auto , platesti 100-200 E , iti verifica masina 100% ok , fara probleme majore, nelovita. Noi romanii ne pricepem la toate. Sau asa ne place sa credem. Inclusiv la a lua/da tepe cu masini.
    Cere i proprietarului sa accepte o verificare la service , unul ales aleator , nu service ul de la autovit unde toti samsarii se cunosc cu mecanicii, si daca verificarea iese bine o platesti tu si ramane sa te decizi daca o vei cumpara , daca iese prost isi plateste samsaru verificarea si se duce cu cazanu acasa. Astfel cine e bine intentionat nu va ezita in a veni sa iti vanda un lucru ok.

    2) Iti iei un auto nou mai putin dotat, dar cu care iti faci treaba , ai garantie, nu ti mai bati capul.
    Eu am ales un auto nou , kia rio 1.4 benzina 109 cp 6 viteze, cu rabla 10000 E 7 ani garantie.
    Consum dat de carte : 7.2 oras 5.4 mixt 4.4 extraurban.
    Consumul real este undeva la 8.5 Oras ( Bucuresti la o ora decenta ) , 6.2 mixt si 5.6 in afara.

    Acest consum este calculat in conditii standard, adica cum zice aici :
    http://www.dft.gov.uk/vca/fcb/faqs-fuel-consumptio.asp
    si nici o masina nu scoate consumul de carte decat daca merge subturat.

    PS: Eu m-am uitat 5 luni dupa un auto SH si am strans o lista de 3 pagini cu ce trebuie verificat la o masina SH cand o cumperi, daca nu esti expert.

    Xul

  6. PT DORINA din Timisoara :
    Draga mea iti recomand urmatorul link : http://forum.softpedia.com/topic/218812-vw-golf-16-sau-16-fsi/page__st__18
    1.6 FSI este un motor bun ,SENSIBIL LA BENZINA, INSA NU-L RECOMAND pt. ca avand injectie directa de benzina necesita CO 98, 99 in sus (benzina cu cifra octanica mare ) si are presiune mare in cilindrii. :http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/18-benzina/14-motoare-benzina-injectie-directa.html

    Pentru GOLF 5 incearca un drive test cu 1.4 75 cp , 1.6 102 cp MPI sau cel mai bun dieselul de 1.9 TDI ( NU SUNT ADEPTUL TRACTORASELOR).
    Nu am golf 5 , nu am condus , insa ce stiu ca un prieten din TIMISOARA a vazut la cineva un audi cu motor FSI CRAPAT, DISTRUS .
    Alegerea iti apartine , sunt banii tai , alege inteligent .
    As recomanda o benzinara EURO 5 datorita timbrului de mediu mai mic.

    Nu te pripi, BANII SUNT MAI IMPORTANTI decat o masinuta SECOND.

    Cu respect ,

    dl. F.A
    Poate imi trimiti o invitatie pe fb : https://www.facebook.com/#!/florin.alexa.3

  7. @ Dorina Timisoara
    Observ ca dl. Buhnici mi-a sters comentariul. Nu e nici o problema.
    Referitor la 1.6 FSI, iti dau niste linkuri : http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/18-benzina/14-motoare-benzina-injectie-directa.html
    http://forum.softpedia.com/topic/218812-vw-golf-16-sau-16-fsi/
    Eu nu-l recomand . Prefer 1.4 MPI 75 CP. Este mai puturos dar fiabil.
    Cel de 1.6 FSI este f. pretentios la benzina , necesitand benzina cu CO 98 sau 99.; cel 1.6 16v este mai gurmand.
    Alegerea iti apartine .

  8. Buna seara am permis de 1 an si 3 luni am o intrebare se spune ca pentru un consum mic se merge sub turata dar din spusele prietenilor mei cica nu e bine sa mergi subturata pentru ca daca mergi turata filtrele o sa fie mai curate sau ceva de geunul asta sper ca ma intelege=ti ce vreau sa spun pentru ca sunt incepator :D

  9. Buna,

    Sunt interesat de schimbul masinii Skoda Superb I 2006 cu unul din urmatoarele modele masini :
    – Opel Insignisa 2.0 CDTI 130 cp sau 160 cp
    – Skoda Superb 2 2.0 TDI 140 cp
    – Toyota Avensis 2.0 D4D
    Anul de fabricatie al masinii va fi de prin 2010.

  10. aii de capul meuuu incredibil ce vad , ori voi nu stiti sa mergeti cu diesel, ori am avut cel mai mare noroc in viata lal masini .. 4 la numar , golf 4 1.9 , renault clio 1.5 , audi a6 2.0 170 , vw tiguan 2.0 .. diesel toate , decat la golf 4 a picat , in rest toate au mers demential de impecabil , niciodata subturate , semafor-> semafor in2500-3500 turatii si bineinteles drumuri pana la mare dus si intors la 4000 de turatii chiar 4500 si ma gandeam ca le bubui turbina , dar ghici ce , eu asa le curatam injectoarele , daca mergeti cu ele sub 2000 de ture , ramanetit tata la benzina .. eu diesel toata viata !!!

  11. Salut George, as dori daca se poate sa iti cer sfatul pentru achizitia unei masini. Am nevoie de o masina sigura, confortabila si cu un consum mic. In curand incep munca si voi avea de facut naveta cam 55-60 km pe zi pe un drum care nu e prea bun, deci as prefera suspensii care sa faca fata si sa fie confortabile. Am detinut inainte o masina sport turbo pe benzina si consider ca e suficient cu rigiditate si 2 usi cel putin pt o masina de uz zilnic si naveta. Am un Renault Megane 2 sedan in familie luat de nou si sincer spre deosebire de multi care nu stiu ce vorbesc eu am o parere buna despre Renault. Sunt niste masini cu target tinta si sunt corecte la pretul care il au. Daca tin bine minte ziceai ca iti plac dci-urile asa ca m-am gandit ca poti sa ma ajuti in ceea ce le priveste Eu m-am uitat la megane 2 sedan sau combi, laguna 2 sau 3 si sedan si combi. Ca motoare la megane ar fi 1.5 dci de 106 cp sau 1.9 dci de 131 cp. La laguna ar fi 1.5 dci de 110 cp , 2.0 dci de 150 cp si 2.0 dci de 173 cp. Pentru achizitie as avea maxim 5500 euro. O zi buna

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.