Sfaturi de achiziție pentru un berlinez!

volkswagen-polo-sr-2013-1

Nu e prima dată când mă caută un român care stă ”pe afară” să îmi ceară sfatul. Dar din Berlin încă nu am avut solicitări… :)) Am o slăbiciune personală pentru capitala Germaniei așa că îl public pe om.

Buna George,

Ma numesc Bogdan si locuiesc de multi ani in Germania. Am 35 de ani, sunt
doctor in Biologie si lucrez la un Institut de Cercetari in Berlin. Pana
acum nu am mai avut masina si intentionez sa-mi cumpar o maisina de clasa
mica . . . un VW Polo (nou). Masina este pentru mine si prietena mea. Nu
sunt inca hotarat ce sa iau benzina sau diesel de 90 PS . . . ambele cu
cutie automata DSG. . . . nu stiu care varianta ar fi combinatia cea mai
buna cu systemul DSG pentru cei 90 PS.? Nu sunt vitezoman si o sa conduc mai
pensionareste . . . cum spuneai tu intr-o emisiune. As opta pentru diesel,
deoarece aici merg mult pe autostrada si consuma mai putin, dar am auzit ca
sunt scumpe taxele si intretinerea.! ! ! In general in cursul saptamanii
merg la servici prin oras 10-15 Km /zi si in week-end pe autostrada vreo
600-700 Km si poate vin de vreo doua ori pe an in Romania. Oricum cred ca o
sa fac in jur de 30.000 Km pe an. Poate e important sa mentionez ca nu
intentionez sa o vand prea curand.

Alte variante ar fi Peugeot 208 sau Renault Clio, dar in general nu imi
place cum suna motoarele in trei cilindri si as prefera marcile nemtesti,

Sunt dispus sa cheltui pana in 20.000 € pe masina.

Multumesc frumos anticipat pentru sfaturi.

Mult noroc si toate bune,
Bogdan

P.S. Am vazut testele tale cu diferite masini. Super . . !!! Felicitari . .
. am invatat multe urmarindu-le . . O sa testezi in viitor si un Polo. . . ?

Răspuns:
Polo e o mașină mică dar frumoasă. Nu intru în discuții despre VW România care nu colaborează cu bloggeri.

Berlinul e perfect dacă vrei transport în comun și nu cred că nu ai stație de U-Bahn în apropiere sau altceva. Și chiar și pentru mașini circulația e suficient de lejeră. Așa că dacă tu crezi că ai nevoie, opinia mea este că motorul diesel e o opțiune utilă mai ales dacă ai de gând să faci distanțe mai mari de 30.000 km pe an. Mă încurcă distanțele scurte din oraș. 10-15 km dus întors e puțin pentru un diesel. Așa că aș merge pe un motor pe benzină. Dacă preferi VW Polo, alege 1.2 TSI și e OK. Cutia DSG îți va oferi un confort deosebit în oraș mai ales și este una excelentă.
Dacă te mai gândești și la Clio vei descoperi că îți poate oferi un pachet cu plusuri și minusuri. Are un motor 0.9 Tce (benzină) de 90CP care mișcă excelent caroseria și sună bine, aproape sportiv dar suficient de discret. Renault nu are cutii automate interesante dar îl iei full la banii tăi și îți mai rămân bani de un last-minute pentru Thailanda pe o lună. Baftă.

Ultimele articole

Articole recomandate

48 Comments

  1. La prima vedere ti-as recomanda 1.4. Nu mi se pare o diferenta asa mare la bani. Bine, 1100 de Euro nu ii gasesti pe strada, dar din moment ce tu poti sa iti cumperi o masina de 17.000 de Euro mai poti pune o mie sa iei un motor mai puternic.
    Analizand situatia ta, as spune ca 1.2 e suficient pt oras. Probabil in datele tehnice motorul de 1.2 consuma mai putin (teoretic). E un amanunt pe care tre sa il verifici tu. In al doilea rand, daca vei pleca la drum lung, incarcat, e posibil ca, consumul la motorul de 1.2 sa fie un pic mai mare (depinde cum conduci: daca mergi lin cu o anumita viteza, adica constant, iti zic eu ca vei avea un consum rezonabil, chiar bun, in conditiile in care esti „incarcat”). Deci, in mare cam asa CRED EU ca sta treaba cu motorul de 1.2.
    Sa trecem la motorul 1.4. Daca conduci tinereste si oarecum un pic sportiv, vei avea nevoie de „extra-power”. Cred ca nu iti va mai pasa de consum cand esti multumit sufleteste :) Apesi pedala si simti masina cum pleaca. La drumurile lungi, daca vrei depasiri (poate esti un tip grabit) o sa ai nevoie de motorul mai mare.
    Intretinere in service: habar nu am cum sta treaba cu VW (sa nu te superi totusi ca mi.am permis sa iti impartasesc niste idei de-ale mele :D)
    Costuri anuale (impozit, RCA): depind de istoricul tau de sofer in primul rand, iar in al doilea rand EU ZIC ca nu sunt diferente majore (la impozit sigur nu sunt).
    Si sa nu uit : tu totusi pleci de la un motor de 1.6, Cum ai zis si tu 90 de cai nu mai are, dar sa nu ramai cu senzatia amara „am avut Ferrari, am ajuns la caruta” > e valabil pt situatia cand iti iei un motor de 1.2 si poate simti downsizingul (si puterea mai scazuta a motorului). Deci, in concluzie te sfatuiesc sa le probezi (daca poti ambele motoare- vezi tu cum faci sa gasesti un 1.4 pe undeva pe stoc).
    Optionale ? :))) LOGIC, sa nu uitam ca pt romani optionalele sunt painea lui Dumnezeu. nu se poate renunta la optionale pe masina. doar ai vazut si tu cand se compara mere cu pere (logan cu golf) castigatorul e totdeauna castigator la optionale, nu la puncte:))) dar, na, sunt banii tai si esti liber sa alegi ce iti doresti. vechea meteahna „primesc mai multa masina de banii astia” la mine nu tine.
    in final, sper ca ti-am putut fi de folos (sau macar sa nu te fi bagat in ceata si mai tare) si iti doresc sa te bucuri de masina, fara incidente si sa fii multumit de alegerea facuta.
    btw: nu sunt George, dar m-am gandit ca e un forum in care ne ajutam. :) o zi frumoasa iti doresc.

  2. Salutare, vă mulțumesc pentru răspunsuri! Apreciez!

    Din păcate cel de pe stoc a picat.

    Am condus azi un Golf 7(2.0TDI) și e foarte plăcut. Am luat după un Jetta 1.2 să văd cum merge motorul și pot spune că am simțit cam aceleași sentimente ca la 1.6-le meu…cu diferența că parcă la plecări și la accelerări din turații mici e mai molcomă un pic. Dar din a 2-a la 2000 de ture, te bagă în scaun fără să vrei. Păcat că doar Jetta l-am condus singur, că am rămas cu mai multe amintiri din el decât din Golf unde eram mai mult atent la discuția cu dealerul. Consum realizat pe vreo 30-40 km de 7.8….cu pedala înfiptă destul de constant, lucru care sigur e la jumătate în condusul uzual.
    Ce nu mi-a plăcut, ambreiajul foarte sus, trebuia să ridic undeva la 60% să nu se miște mașina și pe la >=70 pornea de pe loc. Dar am văzut pe forum-uri că se poate regla.

    Referitor la 1.4, din ce-am înțeles adaugă 1L la consum, dar ar mai avea un avantaj în banii ăia, suspensia pe spate e mai bună, și asta m-ar interesa mai mult ca și zgomot decât de confort, că în general sunt singur sau doar cu o persoană în mașină.

    Sigur că mi-ar plăcea putere mai multă, și probabil aș face un efort aș putea pune diferența dintre motoare, dar nu sunt convins că merită pentru mine. Ca să scot pieptul în față, sigur putere mare, dar aș vrea totuși să iau și o decizie înțeleaptă dacă tot mă scap de o căruță de bani.

    Referitor la opționale…da =)) Nu îmi vine să renunț la niciuna :)) am pus de vreo 1100 opționale și sincer, pe toate le văd benefice. O fi mentalitate învechită, dar în același timp vreau să mă simt bine în mașină.

    Așa e, sunt confuz acum, sper să mă pot hotărî. Dimineață am un drive-test la i30, singura care o văd ca și alternativă, dar nu mă încântă garda mai joasă, suspensia tare și consum măricel pe 1.6, dar are 135CP. M-am săturat să bubuie toată de la stilo, chiar mi-a plăcut plimbarea cu VW, silky smooth.

    Scuze de mesajul lung :P

    Drumuri bune!

  3. Tinand cont de toate aspectele, as trage linie si as spune sa mergi pe varianta 1.2. Daca vei merge mai mult singur in masina sau insotit doar de o persoana puterea este mai mult decat suficienta, consumul redus.
    Ai putea face o lista cu avantaje si dezavantaje (pe ambele motoare). Daca cu motorul de 1.2 si toate optionalele pe care le doresti iesi mai ieftin la pretul final (mai ieftin decat daca iei 1.4), eu zic ca este o afacere motorul de 1.2. Se potriveste nevoilor tale si nu ai avea alt motiv sa te gandesti la un motor de 1.4. Si nu e vorba aici doar de pretul final platit pe masina, sunt si restul cheltuielilor : intretinere (care poate fi mai ieftina la 1.2, alte taxe, etc).
    In ceea ce priveste suspensia spate de la motorul de 1.4, cred ca o masina noua cu motor 1.2 nu va fi prea zgomotoasa. Totusi vbim de o masina noua, iar diferente asa mari eu nu cred ca sunt (am zis cred pt ca nu am testat). Nu vei simti diferente majore – parerea mea.
    Concluzie : 1.2 e tot ce ai nevoie, iar varianta HIGHLINE iti ofera ceea ce tu vrei in bani putini la achizitie si bani putini pe viitor (intretinerea).

  4. Nu merita 20 000 euro un polo. Mai bine ia un second-hand putin rulat. La aceasta suma ai multe optiuni.
    Alfa Mito la 10 000 euro gasesti cu putini km si are un stil unic in aceasta clasa . Sau Giuletta la 13 000 e .
    Sunt masini care atrag prin designul lor si prin performante. Te simti altfel conducand asemenea masini. Citroen DS 3 ar mai fi…

  5. @sal

    Da, așa m-am gândit și eu. Între timp, după ce am mai citit pe forumuri despre Golf 7 cu 1.2 TSI de 105 m-am hotărât la ăsta. Asta cred că e cea mai înțeleaptă alegere.

    Nu rămâne decât să dau comanda :P

  6. La 1.2TSI 105 Manual am rămas pe moment. M-am dat aseară cu un G6 1.6TDI DSG al unui prieten și sincer, nu m-a impresionat DSG-ul, mare parte cred că din pricina faptului că nu sunt obișnuit. Am pus și vreo 3 frâne cât casa că am înfipt piciorul stâng în frână ca în ambreiaj :)) Și parcă de multe ori trebuie să aștepți după el…ba la plecare, ba la schimbare în jos…nici eu nu am înfipt neapărat piciorul în el tot timpul, dar ca idee, de multe ori am apăsat accelerația și numai după vreo secundă jumate s-a trezit…

    Stând în dreapta, e altă experiență, DSG-ul e foarte smooth și liniar în schimbările spre viteze mai mari, dar am observat și conducând Jetta și Golf 7 că pot să merg fără să mișc mașina și cu manuală.

    Așa că foarte probabil rămân pe 1.2TSI Manual. Aici e configurația ce mi-o doresc: http://tinyurl.com/mrstses

  7. Ieri am dat și eu avansul pentru un Golfuleț….me so happy.

    Am ales următoarea versiune:

    Golf 7 1.2 TSI 105CP Highline

    Culoare:
    Limestone Grey + interior negru

    Opțional:
    Climatronic, Faruri Bi-Xenon Adaptive la viraje cu DRL Led, Light Assist, Oglinzi rabatabile electric, Pachet lumini și vizibilitate, Radio CD Composition Media, Scaune ergoActive, Sistem pro-activ de protecție.

    Ce părere aveți de configurație? Aș zice eu că are cam tot ce e de bun simț din configurator, fără să fie nimic exagerat, sau uitat.
    Acum așteptarea începe…wish me luck.

  8. 20 de mii de euro pt un polo e prostie curata.

    oferta e foarte diversificata. depinde ce fel de persoana e: orientata spre latura pragmatica a lucrurilor sau nu. incepand cu dacia sandero stepway 2 0.9tce/1.5dci , chevrolet cruze facelift 2.0vcdi 163 de cai, skoda octavia 3, noul seat leon, noul ford focus ecoboost de 1l/1.6l, renault fluence cu edc (echivalentul dsg-ului), alfa romeo giulietta si terminand cu skoda superb, si cu un efort minimal raportat la cei 20 de mii, noua mazda 6 2.0i.

    eu as alege sandero stepway 2 0.9tce. nu-mi afecteaza nici bugetul, masina e foarte okey si restul de bani ii bag in calatorii.

  9. Salut George!
    Stiu ca intrebarea mea este off-topic, dar stiu ca ai analizat mult piata auto second hand din Romania si mi ar fi de mare ajutor parerea ta. Ce crezi despre AAA Auto New Kopel? Ofertele lor sunt reale, ma refer la km, garantii etc.? Sau poti face o lista cu dealeri de masini SH in care poti avea incredere? Mersi mult!

  10. In jurul valorii de 20.000 euro SEAT Leon mi se pare o varianta foarte tentanta, mai ales ca il poti cumpara in varianta FR ce vine in standard cu destule optionale, iar restul dotarilor suplimentare sunt relativ ieftine. Banuiesc ca nu l-ai testat inca, din acelasi motiv pentru care nu ai testat Golful.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.