Secretul masinilor albe

Am descoperit de ce tot mai multe masini – in special de lux – din Bucuresti sunt albe. Dincolo de faptul ca aceasta culoare este gratuita la majoritatea marcilor, studiile arata ca ajuta la reducerea incalzirii globale. Albul respinge mai bine radiatiile de caldura. Spre exemplu, masinile negre sunt calde in razele soarelui cu cel putin cateva grade Celsius. Asadar, parvenitii Romaniei sunt ecologisti. Din pacate sa fii ecologist aduce si pagube. Masinile albe sunt tinte predilecte pentru gainatul de pasare. Asta nu e o gluma.

Ultimele articole

Articolul precedent
Articolul următor

Articole recomandate

16 Comments

  1. Maşinile astea albe nu prea dovedesc nimic altceva în afara spiritului gregar al parveniţilor. Şi-a luat Vasile maşină, trebuie şi Ion să-şi ia ca să nu fie mai prejos. Nu cred că i-a apucat pe toţi dragostea de alb dintr-o dată.

  2. salut George…as avea nevoie de un sfat de la tine, te rog mult…am primit acum o oferta, nu stiu ce sa fac si cred ca sfatul tau va cantarii mult in decizia pe care o voi lua…este vorba de achizitionarea unei masini Seat Ibiza, an 2005, putini km, nu stiu sigur, motor de 1200, benzina, cu toate chestiile pe ea..AC, casetofon cu mp3 player, inch centralizata, genti, multe altele, inmatriculata in Romania..Pret 6000 euro..ce zici, oare renteaza sau sa mai astept putin, poate se mai ieftinesc sau poate merg in Germania sa-mi iau una? merci anticipat…sper sa ma sfatuiti si voi, cei care intrati pe acest Blog…joi ma duc sa o vad si as vrea un raspuns pana atunci…Multumesc anticipat tuturor celor care imi vor da un sfat….nu este alba oricum, asta referitor la articolul de mai sus…! merci si numai bine tuturor…!

  3. multumesc mult George…oricum, ma voi duce sa o vad si sa o tesetz, nu ma costa nimic si voi tine cont de sfatul tau si voi negocia…poate o scot mai ieftin…merci…! numai bine…!

  4. George, ce ti se pare asa ENORM la pretul masinii de mai sus?

    Totusi, e 2005, nu 2001.

    Din cate vad, si sper sa nu te superi, pentru tine toate preturile sunt mari, dar cand altii ti-au zis asta despre masina ta, ai sarit ca ars… Incearca sa fii putin mai obiectiv.

  5. BogdaN. Eşti prea critic pentru gustul meu. Accept critică, dar nu cu orice preţ. Nu amesteca maşina mea la care am oferit o reducere de 40% după primul an, cu o maşină la care se oferă o reducere de 40% din preţul de nou după 5 ani.

  6. George, Honda, prin preturile practicate, se vrea o marca premium (sau oricum, intre premium si normal). Masina la care tu ai scazut 40% dupa primul an a costat ~25000 euro noua. Masina la care tu spui ca s-au scazut 40% dupa 4 (nu 5, te rog sa nu incerci sa dai discutiei un curs favorabil tie) a costat cat? 12000 maxim, nu?

    Amandoi stim ca in primii 2-3 ani de la achizitie masina isi pierde cel mai multe din valoare, perioada dupa care pretul scade din ce in ce mai putin, ajungand la un moment dat sa cam stagneze (cel mai facil exemplu pentru romani este solenza, care la un moment dat nu scadea oricum ar fi mers piata).

    Nu vad cu ce am fost prea critic. Sincer sa fiu, mie mi se pare ca nu accepti critica de niciun fel, ceea ce nu e prea corect. (Totusi, e blogul tau si poti face regulile, asta nu inseamna ca ma voi abtine vreodata de la un comentariu PERTINENT – retine, comentariul de mai sus asa a fost. Ca si acesta, de altfel)

    In final o sa am o rugaminte pe care sper sa n-o intelegi gresit. Nu mai trata toti cititorii ca si cum ar fi „noobi” in domeniul auto si tu ai fi Dumnezeu pe langa ei. S-ar putea sa ai surprize referitoare la cunostintele pe care acestia le au, iar tonul raspunsurilor tale sa fie unul inadecvat.

    Multumesc anticipat pentru raspuns. O zi buna…

  7. Cum sa fie enorm 6000 de euro? Totusi masina aia a costat peste 12 000 de euro de noua. Arunca un ochi pe pe mobile.de sa vezi cat costa una asemanatoare. George, cu cat masina este scumpa se devalorizeaza mai mult, asa ca procentul de 40% nu e prea relevant daca nu iei in considerare si masina caruia îl aplici.

  8. Hai sa ma bag si eu in seama pe-aci pe la George. :P

    Referitor la masinile albe de lux, va lamuresc eu. Este o noua tendinta acum ca masinile sa „imprumute” culoarea asta alb perla, dupa ce decenii intregi s-a folosit negrul clasic, si prin anii ’90 argintiul metalizat.
    In plus, aceste masini au cautare peste tot, fie ca ti-o fura fie ca te intelegi cu cei care urmeaza chipurile sa ti-o fure, pentru ca tu sa incasezi banii de asigurare. Masinile pe aceasta culoare au cautare, pt ca baietii le fura din occident sau de la noi, le trec la rusnaci si de acolo dupa ce le schimba seriile le vand fie la asiatici fie le trec cu containerul in America de Nord sau America Centrala. Acolo predomina la masini culoarea asta alba, in special si din cauza climatului cald.

    Referitor la devalorizarea masinilor, depinde de fiecare model in parte daca este cautat sau nu, depinde de ani si de kilometri. Cel mai bine luati o masina de 3 ani de la prim proprietar, care a iesit imediat din garantie, si care a parcurs multi km intr-un interval scurt de timp. De exemplu, unui BMW Seria 3 motorina, de care zice George, sau unui VW Golf TDI, le vor scadea mai greu pretul din simplul fapt ca au mare cautare. E cerere mare si oferta mai mica – clar pretul ramane sus. Unui Volvo S40 diesel ii va scadea foarte mult pretul, pentru ca nu prea are cautare pe la noi.
    Am un amic la Porsche Bucuresti, e director la ei, si isi ia masina la pret superbun, ca de la poarta uzinei cum s-ar zice. Plimba o masina 2 ani, o marita imediat pt ca se cauta, apoi ia alta. Omul asta pierde EXTREM DE PUTIN la fiecare masina, avand in vedere ca o ia mult sub pretul pietei si ca in 2 ani nu apuca sa faca multi km.

    Pe final am o intrebare pt George. Ce parere ai despre un VW Golf V cu motorizarea 1.4FSI (90CP)? Merita acest benzinar? Ai auzit intamplator ceva despre acest motoras?

    Toate bune!

Dă-i un răspuns lui Marius Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.