Second-hand sau nouă. Ce să alegi?

Cel mai recent editorial pe care l-am scris pentru o revistă foarte bună de auto, AutoTest. Vă îndemn să o cumpăraţi de azi, că nu rezistă mult pe tarabă.

Second-hand sau nouă. Ce să alegi?

O discuţie nesfârşită se naşte de fiecare dată când arunci întrebarea într-un cerc de cetăţeni posesori de permis categoria B. O asemenea achiziţie se prezintă a fi o problemă extrem de serioasă la care din fericire noi românii ne pricepem la fel de bine precum comentăm politica şi fotbalul. Avem mecanica şi şoferia adânc impregnate în ADN. Care dintre noi nu se poate „mândri” cu amintiri din copilărie în care tatăl face o pană pe marginea drumului către vacanţa la mare sau la munte? Sau se opreşte să mai frece cu puţin şmirghel platina, care „se împuşcă” şi nu mai face scânteie din 20 în 20 de kilometri. O să mă opresc aici cu exemplele ca să nu răscolesc amintirile grele din vacanţa la mare, Saturn ’87.
Cu asemenea sechele pleacă la drum către showroom cei care visează să fie primii care… transpiră… în maşina lor proprie şi personală şi care sunt convinşi că numai aşa poţi fi sigur că ai un automobil de nădejde, care nu se va defecta mai devreme de trei ani. Nu îi poţi condamna după atâta suferinţă în comunism. Dacia mai frânge încă multe inimi fidele şi azi… O lume în care cumpărarea unui Logan estre o investiţie pentru o viaţă, pentru care alocăm maximum de atenţie, efort şi o sumă consistentă nu merită să citească mai departe.
Pentru toţi ceilalţi dintre noi maşina este o unealtă. O chestie care te transportă, te distrează, te face să te simţi bine. Eu unul mă energizez şi simt că ziua poate reîncepe după o tură la volan. Sunt însă chibzuit, unii ar spune zgârcit, că nu îmi iau maşină nouă. Adevărul este că nu mă văd dând banii mei pe ceva care se devalorizează cu 50% în primii doi ani, adică termen în care eu mă satur şi schimb două maşini.
Îmi place să conduc autoturisme de calitate şi niciodată nu m-am mulţumit cu mai puţin decât o marcă premium. Aşa că atunci când am avut bani de Logan mi-am luat un Volvo V40 de 3 ani, o maşină perfectă de familie, cu care am făcut toată Europa şi încă 20.000 de km pe drumuri româneşti fără să îi cedeze o piesă. O maşină care nouă costase peste 30.000 de euro a ajuns la mine după doi ani la 9.000 de euro cu totul. Am revândut-o într-un an şi mi-am luat BMW 320 diesel de cinci ani. Apoi am mai pus ceva lângă şi acum conduc o Honda Civic Type-R de un an la preţ de VW Golf V prost dotat. Îi va veni însă curând şi ei rândul. Am pus ochii pe un BMW 525 diesel din 2006. Au scăzut masiv preţurile la ele în ultimele luni şi îl pot lua în 18.000 de euro cu de toate. Adică în bani de Renault Megane Sedan.
Care e ideea? Să fim serioşi. Nu câştigăm nici pe departe cât un neamţ, belgian, olandez care schimbă maşina cam la trei ani, adică atunci când iese din garanţie. Dar putem profita de pe urma devalorizării şi să conducem maşini foarte bune, chiar la o treime din preţul de nou după trei ani, când totul este încă stare excelentă la o maşină rulată coprespunzător pe drumuri bune. Tot ce îţi mai lipseşte înseamnă un control tehnic amănunţit, chiar şi la RAR şi un curăţat interior-exterior profesional. Împreună cele două îţi pot oferi senzaţia de nou şi siguranţa că ai ales bine şi chibzuit.

Diferenţa de bani rămâne acum în buzunarul tău.

Ultimele articole

Articolul precedent
Articolul următor

Articole recomandate

39 Comments

  1. Marius Sorin,nu trebuie sa generalizezi! Cum poti sa ai ghinionul sa bagi bani intr-un diesel la fel poti avea si pentru un benzinar!pentru cine merge zilnic se merita diesel pt ca are consum f mic!

  2. Pentru dl. Buhnici: BMW serie 5 din 2006 la 18000 Euro…. la cati km?
    pe mobile.de sunt intre 18.000 si 19.000 Euro dar cu peste 130-140Tkm. daca imparti la 2 ani rezulta min 65 Tkm pe an ceea ce inseamna foarte mult. Masina aceea este dupa parerea mea masina de la firmele de inchirieri sau de leasing…..masina „alergata”.

  3. Da, nu contest ca sunt km reali; in Germania la dealeri seriosi sunt indicati km reali care se pot verifica si in Scheckheft. Dupa parerea mea o masina care are la activ mai mult de 35-40Tkm pe an este o masina „alergata”, iar daca o cumperi cu peste 100.000 km rulati costurile de intretinere sunt mai mari decat daca masina respectiva ar avea, sa zicem 40Tkm.
    Costuri de intretinere mari, inseamna mai multi bani din buzunar, ca garantia de 1 an care ti-o dau nemtii nu e valabila in Romania (nu stiu exact!).
    Sincer,eu as prefera sa mai dau ceva din buzunar si sa iau o masina cu mai putin de 100Tkm.

  4. @Hansi…garantia de 1 an care o dau nemtii poate fi in general valabila in Romania…INSA…exista un punctulet in garantia aia prin care firma are dreptul sa te oblige in cazul unui defect sa aduci masina de unde ai cumparat-o !!! Pt un defect mic nu se renteaza sa vii 2 mii de km iar la un defect mare probabil ca iti trebuie remorca sau platforma etc. Alti bani alta distractie iar cand ajungi in germania cu ea iti spune vanzatorul ca acel defect nu apartine de garantie…si aici incepe circul…avocati si o gramada de timp si bani pierduti. Asta inseamna garantia de un an pt romania.

  5. Eu sunt pentru SH. Eventual la cateva zeci de mii de km ( <=60 ) e de-abia scoasa din rodaj :) Depinde si cine a condus-o inainte pentru poti sa dai peste una care a fost condusa de unu care e de cealalta parte a baricadei si a zis ” e noua, nu are ce sa pateasca, oricum o schimb in 2-3 ani : sa dau tare in ea !!!! ” :))

  6. Cam vechi articolul, dar voi comenta! Nu sunt de acord cu tine, in ce ai afirmat, si anume de a da 18 000 sau mai mult pe un seria 5 cu 140k km, sau mai mult! Eu nu cred in asta ca e bmw, mercedes, renault, se strica toate la fel, ve baga bani in ele de nu stii ce-i cu tine! De obicei aia din Germania, nu scapa degeaba de masini, si-au facut treaba cu ele, si-au scos banii investiti, nu si-a luat masina sa vada vecinul! Acum si din comenturi reiese ce vrea romanul, masina sh, cu putini km, maxim maxim 100k km, indiferent ca are 10 ani masina, el tot pune ca masina aia are putini km, ca a circulat o baba pana la azil si spital! Marcile premium in afara sunt iar rulate zilnic sute de km, ala are bani si a vrut naveta premium! Romanul are o afinitate pentru premium, nu conteaza ca are o coaja de bmw de 15 ani, el tot rade de Logan, si se lauda cu bmw-ul lui, sa nu mai vorbesc de mercedes sau audi! Si un caz concret, un cunoscut cu un a4, radea de amicul lui cu passat semi nou, ca ce masina e passat ca el are audi, culmea ce e mai slab ca passat, dar ce sa-i explici lui! Concluzia decat sa dau 20 000 de euro, o suma enorma pe vreum bmw cu nu stiu cate sute de mii in bord mai bine imi iau cv nou! Ori am bani de Bmw, ori nu am, sa lasam frustrarile~!

  7. Habar n-am ce are toata lumea cu marca BMW. Dar pe de alta parte daca intreb un proprietar de BMW de la ce vine prescurtarea se uita stramb. Acum ma uit de masina, prima din viata mea. Vreau BMW 320d compact. De ce? La intretinere e putin mai scumpa ca un Golf 5 insa de o calitate mai buna. Nu intru in detalii, probleme se gasesc la amandoua in egala masura, diferenta o face de obicei cel de la volan si cartea de service. In materie de masini noi, e loterie si acolo. Tata a cumparat un Polo in 2008 care in afara de consumabile si un casetofon schimbat in garantie nu a avut probleme. Pe de alta parte, ma uit la Loganul nou si am vazut un numar deranjant de exemplare (cred ca 10) care aveau farurile defecte pe o parte. Acum de la 3er-ul pitic alergat de neamt pe authoban te-ai astepta, dar nu la o masina de nici un an vechime. Acum fiecare decide pentru el, in functie de nevoi, asteptari si posibilitati.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.