Se bat străinii să ne facă brand

Ia te uită ce listă de mega-agenţii se luptă să ne facă brandul de ţară. România, noastră mereu surprinzătoare va mai cheltui nişte milioane de euro ca să demonstreze că este „land of choice”. Cât o fi preţul final? Dar cât o fi şpaga?

Companii de prestigiu din Marea Britanie, Statele Unite ale Americii, Austria, Suedia, Danemarca, Italia, Germania, Portugalia şi România s-au aliniat la startul competiţiei de realizare a brandului turistic al României.
Comisia de evaluare constituită la nivelul Ministerului Turismului pentru atribuirea, prin procedura de licitaţie restransă, a contractului de achiziţie publică privind „Realizarea brandului turistic al României” a deschis astăzi, în prezenţa reprezentanţilor ofertanţilor, plicurile cu documente de selecţie şi calificare.
Au fost trecute în revistă documentele de calificare solicitate prin fişa de date a achiziţiei, depuse de un număr de 13 companii sau asocieri de companii.
Ofertanţii sunt:

1. Colorado
2. Saatchi & Saatchi Design – lider de asociere, GFK NOP – partener
3. Siegel + Gale Limited – lider de asociere, Grapefruit SRL- partener, Flamingo Research Limited – partener
4. Saffron Brand Consultants SA – lider de asociere, Bradient Consult SRL- partener, Acacia Avenue Limited – partener
5. Kohl & Partner GmbH – lider de asociere, McCann Erickson GmbH – partener
6. Brandflight AB – lider de asociere, ReD Associates Holding A/S – partener, Branding Patres SRL – partener
7. Inarea Strategic Design SRL – lider de asociere, Cappelli Communication SRL – partener, IPK International GmbH – partener
8. Nouveau Monde DDB Ecomonic Interest Group (EIG) (DDB Travel & Tourism) – lider de asociere, Detente Consultants – partener, IPSOS – partener
9. BBDO Portugal – lider de asociere, Graffiti BBDO SA – partener, Mercury Research SRL – partener
10. Landor Associates GmbH – lider de asociere, Millward Brown – partener
11. Hypermedia Solutions LLC dba FutureBrand
12. THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA – lider de asociere, Taylor Nelson Sofres SA – partener
13. SC TBWA Bucuresti SRL – lider de asociere, SC GKF Romania SRL- partener

Comisia Ministerului Turismului urmează să verifice în detaliu documentele depuse şi să stabilească ofertanţii calificaţi pentru cea de-a doua etapă a licitaţiei, etapa în care vor fi depuse şi evaluate ofertele tehnice, constând în proiectele de realizare a brandului turistic al României.
Pentru realizarea brandului turistic naţional, România are alocate fonduri europene de două milioane de Euro, prin Programul Operaţional Regional, Axa prioritară 5 – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, Domeniul major de intervenţie 5.3. – Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică, Operaţiunea „Crearea unei imagini pozitive a României prin dezvoltarea şi promovarea Brandului Turistic Naţional”.

Direcţia Comunicare şi Audit Intern 05 mai 2009

sursa: comunicat de presă Ministerul Turismului

Ultimele articole

Articole recomandate

4 Comments

  1. si? decat nimik mai bine sa faca ceva (chiar si pe comisioane) BUN. comisioane se dau peste tot la orice nivel…diferenta e ca altii se mai gandesc si la calitatea produsului final.

    ideea cu brand-ul nu e foarte rea…sa vedem ce o sa iasa… noi romanii stam foarte bine la teorie, practica ne omoara. daca acest brand ar veni si cu niste reguli stricte si controale pentru hotelieri, ar putea iesi ceva interesant…dar de acolo nu ies comisione :)

  2. Subscriu la ce a spus Cristi!!!
    Duceti-va sa faceti un tur al manastirilor si va rupeti masina, faceti un drum de la Timisoara la Brasov(asta l-am facut ultima data) si iar va rupeti masina!!! Unde mai pui ca oriunde vei merge, cu cateva exceptii, trebuie sa te incadrezi in cei 3,5 metri(pe fiecare sens) si atat! Si acolo trebuie sa incapem toti!!!( ideea nu-mi apartine dar o sustin)!

  3. Corect Terente! Locuiesc in Harghita, o zona cu un (teoretic) imens potential turistic. Din pacate, o iesire in weekend cu masina inseamna obligatoriu si o vizita la service. Penibil dar specific mioritic.

Dă-i un răspuns lui Terente Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.