Scumpiți taxiul dar faceți-l sigur!

1. Îmi vreau restul de la 10 lei. Indiferent că e o cursă de 5,34 sau 7,20. Vreau să las eu bacşiş, nu să fiu luat de prost cu textul veşnic.”Nu aveţi mărunt, că e prima cursă…?” Unii mi s-au plâns că sunt cursele prea ieftine. Păi măriţi tariful! Ce vină am eu, clientul? Mă urc în cel care are preţul potrivit pentru mine şi pretind să fiu taxat legal. Nu mai mult, nu mai puţin.

2. Nu mai suport duhoarea de mahoarcă. Tot bacşişul taximetriştilor frustraţi de viaţă se duce pe ţigări pe care le fumează aproape nonstop. Cu şi fără client în maşină. Altădată mai întrebau dacă deranjează fumul. De când s-au scumpit ţigările, nu mai ratează nici un fum până la chiştoc. Adoraţia pentru drog se transformă rapid în gunoi aruncat apoi pe geam.

3. Aş tripla punctele de amendă pentru
vorbitul la telefon. Toţi taximetriştii pălăvrăgesc inutilităţi pe mii de minute în reţea, precum nişte babe bârfitoare. Ţin volanul cu un deget şi stau cu ochii oriunde altundeva decât în faţă. Sunt ei înşişi un ecosistem al telefoanelor furate de drogaţi care le pasează la preţuri derizorii pentru un plic de sare de baie de la magazinul de vise urâte. Se miră apoi când le sunt furate staţiile sau navigatoarele GPS ca să le fie revândute unor colegi de aceeaşi valoare.

4. Să fii nesimţit e o chestiune de moralitate şi educaţie. Să fii hoţ pe faţă, e o treabă penală nesancţionată corespunzător la noi. Duminica seara să te ferească nevoia de un taxi la aeroport. Chiar şi cei cu tarif normal se târguiesc la preţul cursei. Îi ceri cu ceasul, el vrea cu 50 de lei până la Băneasa. Eu îl ameninţ cu reclamaţie, el mă îndeamnă să sun pe loc la firmă. Dispeceriţa se face că notează sesizarea, dar taximetristul tot fără ceas vrea. „Nu avem ce să le facem, că sunt colaboratori…” Adică sunt taximetrele unei firme care poartă turela Meridian, 2000, etc… Femeia îmi spune cu sinceritate că nu are ce să le facă. Dacă se lasă cu scandal, firma respectivă îşi mută maşinile la alt operator unde îşi continuă practicile.

5. Că Dacia Logan este maşină fiabilă, ţin să ne-o confirme toţi patronii de firmuliţe de taxi. A ajuns un hobby pentru mine să mă uit în bord şi să mă minunez de rezistenţa maşinii naţionale. Recordul absolut mi s-a părut 580.000 de kilometri. Pariez că se poate şi mai mult prin Bucureşti. Pe la 80 la oră spre Otopeni, aveam impresia că decolăm. Rulmenţii huruiau sinistru, o roată bătea de vibra caroseria, motorul tuşea iar la frână ai fi putut crede că se va dezintegra caroseria. Taximetristul face haz de necaz că să zic merci că nu a sărit încă roata. De aceea susţin obligativitatea ITP-ului anual pentru taximetre sau la 50.000 de kilometri şi amenzi, suspendări de licenţe, chiar dosar penal pentru cei care nu respectă legislaţia. Anvelopele tocite să fie deasemenea contravenţie sancţionată cu ridicarea talonului.

Aruncă o privire la o conversație inteligentă cu un șofer preocupat de siguranța clientului. I-am atras atenția că îi sare roata:

Pentru toate acestea nu învinovăţesc doar şoferul. Unii au trecut din uzina FAUR, de la pufoaică la volan. Am întâlnit şi contabili sau profesori care îşi câştigă pâinea aşa. În faţa patronilor sunt toţi cârpe de şters pe jos. Pentru că patronii încasează zilnic planul de sute de lei şi au apoi cu ce plăti şpăgi peste tot ca să treacă de controale.

Vreau să văd licenţe anulate de primărie, taloane suspendate, permise ridicate. Să se pogoare legea asupra lor. Vreau ca interesul public pentru siguranţă în trafic să fie urmărit şi respectat de autorităţile pe care le învestim cu vot şi le plătim din taxe şi impozite.

Ultimele articole

Articole recomandate

41 Comments

  1. Pt. Stan patitul…bine ti-a facut,trebuia sa te dai jos la iesirea din Bucuresti si sa o iei pe jos ca nesimtitul,pt.ca taxiul din Bucuresti nu te taxeaza si extraurban!…adica tu vrei sa mergi gratis cu taxiul,ia-ti masina si ai sa vezi ca nu este asa!

  2. Am nenorocul sa am cateva taxiuri in Slatina. Taximetristii sunt ultimele jeguri de oameni si asta v-o spune un patron de taxi ! Sunt cei mai nemernici angajati existenti pe piata muncii, cei mai hoti, cei mai ordinari. Distrug masinile doar pentru ca nu sunt ale lor, sau pentru ca ” lasa ba, ca are fraieru de patron bani, de ce sa nu-i bage in masini ! „. Iar 70% dintre ei sunt psihopati fratilor, sunt dusi cu pluta. La prima adiere de vant isi schimba parerile, scopul lor suprem in viata e sa faca un ban in plus care e cu atat mai binevenit cu cat e mai nemuncit etc. Si daca tu ca patron nu stai drepti in fata lor, sa vezi reclamatii la GF, ITM si Protectia consumatorului ! Sa vedeti cum se reclama jigodiile in Slatina intre ele, mai ceva ca in telenovele. Au ajuns taximetristii atat de insolenti incat blocheaza parcarile institutiilor publice, ca asa ” vrea ” muschii lor. Intr-un cuvant, pana cand nu face cineva cu capul pe umeri ordine in taximetrie toti vvom avea de suferit in continuare. Degeaba au dat ei legi in taximetrie, sunt facute de oameni care nu cunosc realitatile din teren. Legile taximetriei vizeaza multe aspecte, complexe, referitoare la taximetrie, dar nu fac aproape deloc ordine printre soferii de taxi. In statele civilizate taximetristii nu sunt angajati cu carte de munca, ci isi platesc singuri contributiile – asta doar daca vor, daca nu, nu. Proprietarul taxiului da masina pentru o suma fixa la zi, iar taximetristul suporta toate celelalte cheltuieli. La noi este asa in practica in aproape toate orasele tarii, pentru ca teoria in cazul taximetristilor e frumoasa, dar aplicabila doar in orasele mari, unde se fac bani multi si patronii pot plati tot ce trebuie sa plateasca legal. In orasele mici se face taximetrie de subzistenta. Daca organele locale nu ar cunoaste problemele si nu ar fi ingaduitoare, in orasele mici taximetria ar disparea de la sine. Inchei cu speranta ca poate cineva cu putere de decizie citeste acest comentariu: modificati legile si flexibilizati taximetria !!! Consultati patronii, nu calatorii sau pisicile vagaboande !!! In 10 ani de taximetrie, nu am intalnit inca un sofer multumit de vreun patron. Asta spune multe despre sistemul actual !!!

  3. hmm.. si la constanta se poate. Nu mai spun ca dimineata nu ai loc sa parchezi de coada taxiurilor iar cand (intr-o zi) s-a aratat si rar-ul au disparut ca prin minune… abia daca mai ramasesera trei viteji. Viteji = cu licentele ok. Asa ca eu nu ma cocot in taxi decat daca arde.

  4. George Buhnici PRO TV, nimic bun, nimic folositor, nimic constructiv, doar te plangi ca toata lumea, ca aia tre sa faca aia, aplicati legea, la salarii de kkt vrei conditii de vest, problema privita subiectiv, evident cu un argument pro impotriva a 10 contra, ai generalizat ca restul carora le place sa generalizeze, astfel ti-ai atras si cititori, esti reporter, investigheaza, ai o putere totusi, mai mare decat noi majoritatea, foloseste-o, esti formator de opinie (decat sa gandim noi), sa criticam putem toti, sa ne gandim la o solutie mai putin, nu te-am vazut sa te duci la conducatorii tarii sa le spui ” Nu va suparati, dar unii oameni mor de foame in tara asta „, ai avut „curajul” sa strigi la un om din masina ta sa-i evidentiezi faptul ca ai avut noroc sa ai o viata cat de cat ok si pe el l-a ocolit norocul si trebuie sa suporte imprumuturile de la FMI, foarte dezamagitor, ai dreptatea ta, dar cand analizez faptul ca ti-ai indreptat spiritul critic spre o categorie care poate depinde si de puterea in stat, adica de faptul ca suntem furati non-stop, poate daca nu am fi, am avea numai mertzane taxiuri, pentru ca Domnia Ta educata in Facultatea Pro sa aiba parte de confortul pe care l-ai castigat, si tu si cei care se trezesc de la 4 dimineata sa lucreze 6 zile pe saptamana poate si 12 ore pe zi pe un salariu care nu are 4 cifre in noua moneda nationala.

    Dar ce stiu eu, un anonim care probabil comentariul meu l-am vrut bine intentionat, cineva se va simti jignit, si imi va spune el cum sta treaba de fapt, nu am vrut sa jignesc, doar sa propun sa ne indreptam eforturile spre ceva constructiv, in special voi cei care totusi sunteti auziti, sau poate ca nici nu-mi va fi publicat comentariul si m-am chinuit sa scriu degeaba, stiu ca nu fac nimic din spatele tastaturii, dar sa stii ca incerc si in lumea reala sa schimb ceva, nu doar pe web. Numai bine si multa sanatate.

  5. in ultimii 3 ani am intalnit doar 2 care fumau si cam 30 – 40% care mergeau cu o cazatura de logan. e drept, merg cu taxiul foarte rar.

    loganul e bun de taxi, dar trebuie intretinut, revizii, schimbat piese etc. am vazut si eu unul cu vreo 280 000 km la bord, personal cred ca peste 300 000 – 350 000 nu mai e sigura nicio masina. Sau poate-o fi, dar doar daca ii faci reparatii capitale care fac jumate din pretul unei masini noi.

    incercati sa va relaxati, crizele de nervi cauzate de bucuresti scurteaza viata si nu rezolva nimic. o spun din proprie experienta.

  6. Asta e o chestie ciudata, refuzatul curselor pe motiv ca „e prea aproape” sau „nu merg incolo”… am patit-o si eu. In rest nu au fost probleme; daca nu are rest il pun sa caute un chiosc sa schimbe, dupa ce opreste ceasul desigur. Dar astea au fost exceptii, in general nu au fost probleme. O mare problema e cea a taxiurilor pirat, mai ales cei care nu cunosc firmele din Bucuresti se pot trezi din pacate excrocati de sume considerabile, cu trei zerouri.

  7. @George: Pentru actuala stare economica a tarii cine este de vina? Ai privit lucrurile si din perspectiva omului de la volan? Ai incercat 1 an sa vezi cam care este situatia? Sa te chinui sa obtii un profit, sa intretii o casa, cheltuieli neprevazute intruna, etc.

    Nu sunt suparat degeaba. Tu ai vrea ” O tara ca afara” ? Te rog gandeste problema din toate punctele de vedere. Ar trebui ca supararea mea sa fie canalizata spre cei de la care porneste totul sau spre cei care doar urmeaza ce li se spune de mai sus? Pestele de la cap se impute.

    Nu exista nici o corelatia intre economie si servicii prestate?

    Multumesc pentru raspuns.

  8. Nu vedeti ca e antireclama pe fata, vorbeste de MERIDIAN SI 2000 ca de ultimele firme, cand defapt altele sunt cele care fac faptele enumerate de tovarasul Buhnici. O intrebare de 1000 de puncte pentru tovarasul Buhnici : Cat ti-ai luat pentru acest articol? Legat de ITP, documenteaza-te inainte de a scrie o prostie, la taxi-uri se face la 6 luni.
    Inca o dovada de articol scris la comanda cuiva(poate a fostului ministru ce detine o firma de taxi ce a acaparat aeroporturile???)
    PS: poate ne spui si noua cat ai luat pe acest articol , slab rau

  9. opropo de itp ……………………….. , daca te ai dus la ITP si i ai lasat de o ciorba acolo cu carne ( 30-40 lei ) ai ITP ultra bun , scrie ce vrei tu pe el ca e noua daca vrei , ,, si taximetristii sint ASI in driblat ………………. BINE ATI VENIT IN ROMANIA , TARA SPAGII

Dă-i un răspuns lui cornel Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.