Scumpiți taxiul dar faceți-l sigur!

1. Îmi vreau restul de la 10 lei. Indiferent că e o cursă de 5,34 sau 7,20. Vreau să las eu bacşiş, nu să fiu luat de prost cu textul veşnic.”Nu aveţi mărunt, că e prima cursă…?” Unii mi s-au plâns că sunt cursele prea ieftine. Păi măriţi tariful! Ce vină am eu, clientul? Mă urc în cel care are preţul potrivit pentru mine şi pretind să fiu taxat legal. Nu mai mult, nu mai puţin.

2. Nu mai suport duhoarea de mahoarcă. Tot bacşişul taximetriştilor frustraţi de viaţă se duce pe ţigări pe care le fumează aproape nonstop. Cu şi fără client în maşină. Altădată mai întrebau dacă deranjează fumul. De când s-au scumpit ţigările, nu mai ratează nici un fum până la chiştoc. Adoraţia pentru drog se transformă rapid în gunoi aruncat apoi pe geam.

3. Aş tripla punctele de amendă pentru
vorbitul la telefon. Toţi taximetriştii pălăvrăgesc inutilităţi pe mii de minute în reţea, precum nişte babe bârfitoare. Ţin volanul cu un deget şi stau cu ochii oriunde altundeva decât în faţă. Sunt ei înşişi un ecosistem al telefoanelor furate de drogaţi care le pasează la preţuri derizorii pentru un plic de sare de baie de la magazinul de vise urâte. Se miră apoi când le sunt furate staţiile sau navigatoarele GPS ca să le fie revândute unor colegi de aceeaşi valoare.

4. Să fii nesimţit e o chestiune de moralitate şi educaţie. Să fii hoţ pe faţă, e o treabă penală nesancţionată corespunzător la noi. Duminica seara să te ferească nevoia de un taxi la aeroport. Chiar şi cei cu tarif normal se târguiesc la preţul cursei. Îi ceri cu ceasul, el vrea cu 50 de lei până la Băneasa. Eu îl ameninţ cu reclamaţie, el mă îndeamnă să sun pe loc la firmă. Dispeceriţa se face că notează sesizarea, dar taximetristul tot fără ceas vrea. „Nu avem ce să le facem, că sunt colaboratori…” Adică sunt taximetrele unei firme care poartă turela Meridian, 2000, etc… Femeia îmi spune cu sinceritate că nu are ce să le facă. Dacă se lasă cu scandal, firma respectivă îşi mută maşinile la alt operator unde îşi continuă practicile.

5. Că Dacia Logan este maşină fiabilă, ţin să ne-o confirme toţi patronii de firmuliţe de taxi. A ajuns un hobby pentru mine să mă uit în bord şi să mă minunez de rezistenţa maşinii naţionale. Recordul absolut mi s-a părut 580.000 de kilometri. Pariez că se poate şi mai mult prin Bucureşti. Pe la 80 la oră spre Otopeni, aveam impresia că decolăm. Rulmenţii huruiau sinistru, o roată bătea de vibra caroseria, motorul tuşea iar la frână ai fi putut crede că se va dezintegra caroseria. Taximetristul face haz de necaz că să zic merci că nu a sărit încă roata. De aceea susţin obligativitatea ITP-ului anual pentru taximetre sau la 50.000 de kilometri şi amenzi, suspendări de licenţe, chiar dosar penal pentru cei care nu respectă legislaţia. Anvelopele tocite să fie deasemenea contravenţie sancţionată cu ridicarea talonului.

Aruncă o privire la o conversație inteligentă cu un șofer preocupat de siguranța clientului. I-am atras atenția că îi sare roata:

Pentru toate acestea nu învinovăţesc doar şoferul. Unii au trecut din uzina FAUR, de la pufoaică la volan. Am întâlnit şi contabili sau profesori care îşi câştigă pâinea aşa. În faţa patronilor sunt toţi cârpe de şters pe jos. Pentru că patronii încasează zilnic planul de sute de lei şi au apoi cu ce plăti şpăgi peste tot ca să treacă de controale.

Vreau să văd licenţe anulate de primărie, taloane suspendate, permise ridicate. Să se pogoare legea asupra lor. Vreau ca interesul public pentru siguranţă în trafic să fie urmărit şi respectat de autorităţile pe care le învestim cu vot şi le plătim din taxe şi impozite.

Ultimele articole

Articole recomandate

41 Comments

  1. Dragii mei, eu sunt „taximetrist” ! Pentru cei carora nu le plac „taximetristii’ , am un sfat cat se poate de bun : evitati-i ! O calatorie pentru mijloacele de transport in comun, este mult mai ieftina si-ti da si rest vanzatoarea de la ghiseu…cred!
    Pentru cei pe care-i deranjeaza faptul ca nu primesc rest 0.8 lei, sau chiar un leu , lucrurile stau si mai simplu : nu mai acceptati sa vina taxi-ul la mai mult de 3-5 minute daca mergeti de 3,5 ron ! Omul acela vine de la 10 minute ( aproximativ 4 km ) , nu-i comvine sa-l ” plimbi tu de 4 lui ! Priviti cat este litrul de combustibil !
    Pentru carora le place luxul ( mercedes, ford, skoda ) Veti firme de taxi cu asemenea masini, nu ducem lipsa de asa ceva in bransa ! Pretul pe km. este mai mic decat cel din grecia , cat despre soferi, sunt mult mai civilizati si mult mai grijulii cu masina , comparativ cu soferii de taxi din celelalte tari est europene . ( reparatiile sunt mai scume )
    Si am ajuns si la pret, confort,siguranta ! Troncane un taxi, nimic mai simplu : coboara ! Nu-ti place cum miroase : nu te urca ! Nu-ti convine pretul : nu te urca ! Solutia : comanda un taxi la o firma respectabila si impune conditiile proprii pentru masina care va venii!
    Cat despre moralitate, aici stam rau ! Si ma refer la voi cei care ma tot plangeti : cam ce ati dorii la 1.39, conditii de lux ! Oameni buni, ganditi inainte sa va apucati sa dati cu parerea, parere care este oricum imorala ! Calitatea produsului , serviciului prestat, este direct proportionala cu pretul acestuia ! Cam asta este economia capitalista ! De ce nu va duce-ti la magazin sa platiti 20 ron si sa cereti un parfum de lux?!?!Cat platesti atat primesti, este foarte simplu ! Nu cere lux la pretul de 1.39, urca-te intr-un mercedes, plateste 3.5ron/km. si atuci vei primi lux!
    Si ultima problema : nesimtirea si proasta creste a soferilor de taxi ! Ei bine, nu generalizati ! In majoritate nu ies din tiparele pe care le expuneti dar cel putin 30% dintre soferii de taxi sunt impecabili ! Si asta spune multe ! Avand in vedere ca multi dintre dumneavoastra, soferii amatori , sunteti mult mai rau decat noi ! Si credeti-ma, sunt toata ziua pe strada si va vad !

  2. Atata timp cat taxiul are pret de maxi taxi nu vad de ce aveti pretentii ! 1.39 nu este un pret corect pentru servicii taxi la un pret al carburantului de aproape 6 lei litrul . De ce nu sunati la Grant Taxi si mergeti cu Mercedesuri tarifate cu 3.5 lei , un tarif mult mai mic decat al unui taxi din Germania , unde pretul la carburant este aceelasi. Nici despre soferi nu prea ai ce comenta, sunt ireprosabili.

    In concluzie, cat platesti atat obtii !

    De asemenea ce va impiedica ca atunci cand intalniti taximetristi seriosi sa le cereti numarul de telefon si sa ii solicitati cand aveti nevoie , bineinteles cu un mic bacsis peste aparat, ca omul poate vine din celalalt colt al orasului .

  3. ..sincer.. are dreptate aproximativ 80%… sunt foarte mulţi „şoferi” care nu au ce căuta în meseria asta.. sunt mulţi „oameni” care deasemenea nu au cum să fie „taximetrişti profesionişti… cum dealtfel sunt şi clienţi care nu stiu să-şi aleagă un taxi , să-şi ceară drepturile de client… şi mai sunt şi clienţi care nu apreciază că se urcă intr-o maşină curată, întreţinută bine tehnic.. cu un şofer Ok..

  4. Pai sa va spun eu aici este o mare mafie cu licentele care pot fi achizitionate doar de firme care dau spagi grase la primarii plus ca legea au facuto pentru ei firmele pot vinde licentele intre ele sau sa le imprumute dar persoanele fizice care au licente nu ;oricum acestia din urma sunt foarte putini 10% care au licente. Eu as propune sa se liberalizeze licentele si sa se dea o lege cine are masina nu mai veche de 1 an si toate actele in regula pentru a face taxi sa primeasca licenta iar aceasta sa fie prelungita de la an la an ; iar licenta sa nu mai fie prelungita daca masina depaseste 5 ani vechime de exemplu. asa ar disparea mafia licentelor . Firmele vor da spagi ca sa aibe soferi nu-i intereseaza nici macar cum au obtinut permisul de asta vedem tot felul de soferi de taxi uni de abia daca au 8 clase. Nu vreau sa generalizez sunt si taximetristi cu facultate si cumsecade .
    ITP se face la 6 luni la taxi dar intra pe o poarta si iese pe cealalta ca firmele au relatii si banii ;pentru o masina firma castiga intre 120- 180 ron la 24 de ore depinde cati soferi sunt pe masina 1 sau 2 . Iar cei care au masina proprie platesc in jur de 65 ron pentru licenta la 24 de ore doar pentru licenta pe firma aici nu o intereseaza nimic la masina revizii , asigurari etc.

Dă-i un răspuns lui Liviu Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.