Salvează-mă!

Psihologii spun că durerea unei pierderi subite devine suportabilă după şase luni. Noroc că a trecut iarna de la noi care ţine fix jumătate de an şi m-am încumetat: am activat poliţa RCA, cea de casco, am pus ulei bun, bateria pe redresor, plinul de benzină şi… pâr-pâr prin oraş. Vespa mea intră în sezonul trei cu tupeu şi acelaşi chef de asfalt.

Înapoi pe scuter, oraşul se vede mai bine decât prin parbrizul taxiului/autobuzului. Ai mai mult timp să te uiţi după oameni şi lucruri. Vezi mai mult. Azi spre exemplu am apreciat o doamnă pe o Vespa portocalie. Mi-a plăcut ideea că româncele se modernizează deoarece trăiam cu impresia că Amalia Enache e singura pe scuter în Bucureşti…

La primul semafor am văzut mai bine. Doamna nu e de pe aici… Englezoaică am impresia… Fetele s-au obişnuit să se teamă de trafic pe bună dreptate, însă aruncă ocheade când văd un băiat pe motor îmbrăcat la sacou… E ceva sexy în imaginea asta.

Am mai observat că nu sunt singurul pe două roţi. Suntem deja un ecosistem întreg. De la băieţaşii inconştienţi fără cască şi sportivii de Magheru obsedaţi de toba lor sport şi cei o mie de centimetri cubi până la copiii şi seniorii calmi pe biciclete dichisite. În ochii noştri este totuşi sâmburele fricii. O groază mascată pentru momentul când se termină distracţia.

Oraşul e cel puţin la fel de murdar, ba poate chiar mai năclăit ca anul trecut. Mi-e groază de zilele călduroase ce vor veni când noroiul omniprezent se va usca pentru a se ridica până la ceruri sub formă de praf Made in Bucharest. De acolo va coborî la loc prin ochi, pe gât şi până în fundul… capului. Dimineţile umede transformă jegul în mâzgă şi afli că sunt suficienţi 3 kilowaţi ca să derapezi… Şi tot nu am ajuns la coşmarul meu.

Două mâini, două picioare, un cap şi îmi doresc să fac Revelionul 2012 în varianta asta completă de echipare anatomică. Mă rog în genunchi în faţa ta, şofer de Bucureşti! Te implor să te uiţi la mine! Priveşte-mă bine! Sunt la fel de om ca tine. Lasă telefonul, semnalizează şi respectă indicatoarele.

Salvează-mă! Salvează-te!

Pentru secundele stupide în care nu o vei face, poţi plăti tot restul zilelor. Te poţi duce la biserică, la psiholog, la bancă, însă nu vei primi Nimic cu care să poţi aduce înapoi un om distrus. Anul trecut au murit sute de scuterişti, motociclişti, biciclişti. Mulţi erau vinovaţi şi mai mulţi nevinovaţi de accident. Nici unul nu merita însă moartea asta stupidă. Fii atent şi nu fi TU următorul călău!

citeşte-mă şi pe www.promotor.ro

Şi nu uita să dai like pe butonul de dedesubt!

Ultimele articole

Articolul precedent
Articolul următor

Articole recomandate

25 Comments

  1. Cum as putea sa dau like cand iti risti viata mergand pe doua roti. Glumesc. Ai atins punctele slabe ale mersului cu motor.

    Ideea e ca, romanii nostri nu sunt obisnuiti cu cei pe doua roti. Avem nevoie de mai multe campanii, un sticker cu „Atentie la motociclisti” nu e suficient.

  2. Problema e k majoritatea celor care merg pe motocicleta/scuter nu merg civilizat(cum probabil tu mergi)… Cei mai multi care mor, mor din cauza figurilor… Eu merg numai cu masina si nu iti pot spune de cate ori am intalnit motociclisti care se baga in fata ta la 120 km/h si fac slalom printre masini pe autostrada sau merg cu foarte mare viteza… Nu am nimic cu cei care merg civilizat, insa imi vine sa ma dau jos si sa ii iau la bataie p-aia care au figuri ptr ca din cauza lor se intampla multe nenorociri

  3. @andrei – recitește ultimul paragraf. Și eu mă crucesc când îmi trece prin față un scuter cu doi pasageri fără cască. Mă mir cum îi lasă poliția să umble cu scutere fără acte pe acești donatori de organe. Eu personal am o mare problemă și cu cei care turează sportivele pe bulevard. Mi se zbârlește părul de nervi când îi aud…

  4. George, de mâine intru și eu în clubul select al celor pe două roți. Astăzi îmi ajunge bicicleta și, cu mare entuziasm, dublat de un strop de frică, mă voi aventura în cursa pentru sănătate și mai apoi pentru economie. Succes mie, succes și vouă! Doamne ajută!

  5. Superb articolul ! Chiar in saptamana care a trecut cand au fost intarzierile alea mari la CFR si erai in Gara de Nord cu reportajul la stirile de dimineata, m-am oprit langa Vespa ta si o admiram, te-am cautat cu privirea in speranta ca reusesc sa schimbam 2 vorbe dar nu te-am vazut… Poate cu alta ocazie. + si Like de la mine !

    Stima !

  6. cand o sa vad motociclisti, scuteristi sau biciclisti stand la coada la semafor in spatele masinilor oprite (cum prevede legea) si nu se vor strecura printre coloanele de masini (lucru interzis de lege) o sa am si eu respect pentru ei….

    • @wert – Acolo unde vezi un motor sau un scuter, lipsește o mașina din coadă. Crezi ca nu îmi permit una? De ce crezi ca mi-am luat scuter? Sa stau la rând in cozi interminabile? In toata lumea civilizată, celor pe doua roți li se permite din bun-simț trecerea prin coloană. Am văzut culoare lăsate intenționat de șoferi spre exemplu in Roma. Depășește frustrarea coloanei cu înțelepciunea celui care înțelege că nu scuterul e problema ta.

  7. @wert: dacă eu sunt cu bicicleta în coloană, ocupând locul unei mașini, iar tu ești cu mașina în spatele meu, te asigur că te vei enerva mai tare dacă se face verde și nu poți trece de mine pentru că eu am demarajul mult mai slab decât tine :)

  8. Traiasca primavara!

    Si in Cluj a crescut de cateva ori numarul biciclistilor si scuteristilor in ultimii ani. Chiar zilele trecute am ajutat niste prieteni cu masini sa-si cumpere city bike pentru drumurile pana la serviciu. Sincer sa fiu, mi-e un pic teama pentru ei, „incepatorii” intr-ale pedalatului prin oras. De aceea, as posta si aici cateva povete desprinse dupa vreo 5 ani de pedalat prin oras:
    – traseele unui biciclist sunt diferite de traseele unui sofer; orienteaza-te spre zonele cu piste de biciclete (practicabile!), spre stradutele secundare linistite, spre trotuare, evita arterele principale. Pe masura ce circuli o sa descoperi variante de trasee din ce in ce mai placute si mai sigure.
    – esti baza lantului trofic rutier, asa ca incearca sa previi problemele: atentie in intersectii chiar daca ai prioritate, atentie la coloane de masini, daca e posibil lasa distanta laterala fata de masinile oprite cat sa nu iei usi in fata, atentie la pietonii care vor sa traverseze.
    – respecta ca sa fii respectat! Sa zicem ca mai treci pe rosu, mai mergi pe interzis sau pe trotuar, insa e important ca daca faci astea sa nu te asiguri ca nu ii incomodezi sau sperii pe ceilalti. Daca mergi pe interzis, opreste daca e cazul sa faci loc celor care merg corect, daca mergi pe trotuar, circula incet fara sa sperii pietonii, daca mergi pe drum, stai frumos pe dreapta fara sa blochezi o banda intreaga. Functioneaza. Daca circuli noaptea, e important sa ai lampi; daca nu ai, stai pe trotuare pe cat posibil.

    Cam atat imi vine in minte acum; drum bun tuturor, sa incheiem sezonul sanatosi!

  9. Am cochetat si eu cu ideea insa dupa un calcul am ajuns la concluzia ca banii investiti intr-un scuter SH, sa spunem un Piaggio pe la 500 euro, de prin 2000, imi scot banii in aproximativ 5 ani de zile si am renuntat.

    Cum am ajuns la concluzia asta?
    Merg pe scuter din aprilie pana in august. Adica 5 luni. Diferenta de consum intre masina si scuter este de aproximativ 4 litri la suta de km. In conditiile in care vreau sa fac drumul de acasa pana la serviciu, asta inseamna 100 km pe saptamana.

    Adica exact 4 litri pe saptamana = 16 litri pe luna. Benzina e 5,3, deci 84 lei pe luna salvez. In 5 luni pe an, asta inseamna 420 lei pe an. Adica 100 euro.

    Iar in conditiile in care am platit 500 euro pe scuter => 5 ani. Fara RCA, revizii, piese, casca si altele.

    In plus, stand la bloc, traiesc cu teama, zi de zi, ca poate dimineata ma trezesc fara scuter!

  10. Ai mare dreptate George!!!!
    Eu as adauga ruga catre administratorii drumurilor care raspund de siguranta si conformarea infrastructurii rutiere la standarde. Acel capac de canal in echilibru precar, lipsa marcajelor, praful fin de langa acostament, nu mai zic de gropi nesemnalizate, acestea toate ucid la fel de mult. Calaul salasuieste… si in astia.
    Asfalt uscat!

  11. Te rog – e foarte important- invata-te sa circuli pe mijlocul benzii ca in orice alta tara, si nu voi avea cum sa nu te vad. Am sa te respect ca pe orice alt vehicul.
    Promit !

    Poti ?

  12. Ma umplu de admiratie pentru voi, pasionatii de vehicule pe doua roti, dar mi se face inima ghem in fiecare zi cand trec pe chei, acolo unde acum un an au murit doi tineri, el si ea, pentru ca au dat in gropile din asfalt. Personal privesc aproape in permanenta in oglinzi si fac loc motocicletelor si scuterelor atunci cand trec pe langa mine. Dar am auzit si comentarii absolut de neinteles din partea altor soferi. Pana cand mentalitatea si educatia semenilor nostri va ajunge la un nivel rezonabil, va sfatuiesc sa aveti mare grija de voi.
    Cu deplina admiratie,

  13. mai, dupa 3 ani de scuter in constanta, iti zic ca:
    1. NU e bine sa mergi pe mijlocul benzii, ci mai degraba pe unde trece roata stanga a masinii pe care o urmaresti.
    2. NU e bine sa te bazezi pe faptul ca te vede altul, PARANOIA te tine in viata
    3. 49 cc e SUFICIENT pentru oras, 50 km la ora idem, NU ai nevoie de mai mult
    4. NU te baza pe faptul ca esti cumpatat si ca nu ridici viteza peste limita legala, NU tine, te trezesti singur ca infigi mana in gaz ca vrei mai mult
    5. MAI INCET, DAR MAI SIGUR.
    6. CASCA ALBA. geaca neagra, mergi incet, relaxat, nu te stresa, da din cap a „multumesc”, pe langa fiecare automobil pe care il depasesti la stop trecand printre coloana, si o sa vezi ca se intampla minuni: ti se face loc, ti se zambeste.

Dă-i un răspuns lui George Buhnici Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.