Rompetrol – singurul câştigător

Ce rimă fără poezie…

Pe principiul: „Treaba lor este să le ţină secrete, a mea să le aflu!” vă ofer în exclusivitate un document secret din Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Este vorba de ofertele făcute de cinci companii pentru staţii de carburanţi pe A2 – Autostrada Soarelui. Un drum care nu duce nicăieri momentan, însă pe care poţi rămâne uşor în „pana prostului” când dai fuga la mare. Licitaţia este încă în faza de analizare a contestaţiilor. Până acum nu sunt.

Dacă nu aveţi răbdare să vă băgaţi nasul în cifre, vă spun eu. Toate cele cinci perechi de staţii licitate, adică un total de zece bucăţi au fost câştigate de Rompetrol – divizia de distribuţie. Cei mai cârcotaşi vor spune că nu se poate să fie o legătură în această licitaţie între ministrul transporturilor Ludovic Orban – şef peste Compania de Autostrăzi – şi finanţatorul campaniei sale electorale pentru primăria Bucureştiului, nimeni altul decât bunul prieten Dinu Patriciu, preşedinte Rompetrol. Aşa am spus şi eu. Bine, bine, dar hai să ne uităm la cifre. Rompetrol bate de departe cu o ofertă mult mai bună pentru stat decât competitorii. Ideea este că toată lumea putea lua câte ceva şi totuşi un singur ofertant a luat tot. Cu bani mulţi.

Aşadar, la vedere totul este imaculat, iar cel mai bun câştigă. Sau nu?

Lotul 1
Pentru spaţiile situate la poziţia kilometrică 49+000, pe ambele sensuri de mers ale autostrăzii, s-au primit oferte de la:
1. SC OMV România Mineraloel SRL; Propunerea financiară – 2.626.000 Euro, Durata de concesionare – 20 ani
2. SC Rompetrol Downstream SRL; Propunerea financiară – 4.490.000 Euro Durata de concesionare – 15 ani
3. SC Agip România SA Propunerea financiară – 2.544.352 Euro Durata de concesionare – 15 ani

Lotul 2
Pentru spaţiile situate la poziţia kilometrică 66+800, pe ambele sensuri de mers ale autostrăzii, s-au primit oferte de la:
1. SC OMV Romania Mineraloel SRL; Propunerea financiară – 2.574.000 Euro Durata de concesionare – 20 ani
2. SC Rompetrol Downstream SRL Propunerea financiară – 4.090.000 Euro Durata de concesionare – 15 ani

Lotul 3
Pentru spaţiile situate la poziţia kilometrică 88+300, pe ambele sensuri de mers ale autostrăzii, s-au primit oferte de la:

1. SC OMV România Mineraloel SRL; Propunerea financiară – 2.574.000 Euro Durata de concesionare – 20 ani

2. SC Rompetrol Downstream SRL; Propunerea financiară – 4.090.000 Euro Durata de concesionare – 15 ani
3. SC Petrom SA;
Propunerea financiară – 2.400.402 Euro Durata de concesionare – 20 Euro
4. SC Mol Romnaia PP SRL; Propunerea financiară – 2.861.312 Euro Durata de concesionare – 25 ani
5. SC Agip Romania SA Propunerea financiară – 2.377.852 Euro Durata de concesionare – 15 ani

Lotul 4
Pentru spaţiile situate la poziţia kilometrică 111+770, pe ambele sensuri de mers ale autostrăzii, s-au primit oferte de la:
1. SC OMV România Mineraloel SRL; Propunerea financiară – 2.574.000 Euro Durata de concesionare – 20 ani
2. SC Rompetrol Downstream SRL; Propunerea financiară – 4.090.000 Euro Durata de concesionare – 15 ani
3. SC Petrom SA
Propunerea financiară – 2.402.000 Euro Durata de concesionare – 20 ani

Lotul 5
Pentru spaţiile situate la poziţia kilometrică 139+830 pe ambele sensuri de mers ale autostrăzii s-au primit oferte de la:

1. SC OMV România Mineraloel SRL; Propunerea financiară – 2.626.000 Euro Durata de concesionare – 20 ani
2. SC Rompetrol Downstream SRL; Propunerea financiară – 4.490.000 Euro Durata de concesionare – 15 ani
3. SC Petrom SA;
Propunerea financiară – 2.460.209 Euro Durata de concesionare – 20 ani
4. SC Mol România PP SRL
Propunerea financiară – 3.021.786 Euro
Durata de concesionare – 25 ani

Vă ţin la curent cu evoluţia licitaţiei. Dacă totul rămâne stabilit, din iulie veţi alimenta numai de la Rompetrol pe Autostrada Soarelui. Cum vă sună?

Ultimele articole

Articolul precedent
Articolul următor

Articole recomandate

11 Comments

  1. :) DA! Am vazut de cateva zile (saptamani) stirea la PRO si mi s-a parut foarte suspect faptul ca o singura comapnie a castigat toate locurile penstru constructia statiilor de carburanti, dar nu am facut legatura.In sfarsit vine si confirmarea ca ceva „pute”.

  2. nu mi se pare ca „pute” nimic.daca a facut oferte MULT mai bune, de ce sa nu castige?pt ca e 20%a lui patriciu?singur inconvenient ar fi o oarecare pozitie de monopol

  3. Eu am alimentate de vreo cateva ori de la rompetrol atat benzina cat si motorina si acum cand vad datele licitatie o sa fiu atent sa nu cumva sa fiu nevoit sa mai alimentez de la ei pe renumita autostrada a soarelui. Benzina parca era apa.

  4. Să nu aruncăm inutil cu noroi. Dacă benzina este ca apa, înseamnă că este foarte curată. Importantă este şi cifra octanică. Spune-ne dacă a mers aşa bine motorul cum spun oamenii ăştia în reclama cu efix.

  5. Eu ma refeream la cifra octnica. Masina era un VW jetta 1.6 si s-a simtit imediat diferenta la motor. Nu a mai tras masina ca inainte plus la relanti ziceai ca e tractor un motor de altfel foarte silentions dar poate asa era in statia de acolo. Am observat diferente de la statie la statie dar nu asa tipatoare.
    Oricum de atunci nu am mai alimentat de la ei.

  6. Am alimentat şi eu de la Rompetrol cu benzină efix şi mi s-a părut ca maşina consumă mai puţin ca înainte şi nu am observat diferenţe la performanţe. Hai „să nu aruncăm inutil cu noroi”, cum spunea George mai sus. Benzinăriile Rompetrol mi se par curate, aranjate, personalul e OK, preţurile sunt ca peste tot (mai puţin la cafea – acum un an sau doi aveau cea mai ieftină cafea dintre toate benzinăriile brand, ceea ce nu mai este valabil în prezent).

  7. Vara trecuta alimentam alternativ, 2-3 plinuri de la Petrom, 2-3 plinuri de la Rompetrol. Cu motorina de la Rompetrol consumul era vizibil mai mare.

  8. Incredibil, citesc si nu imi vine sa cred!!!! Domnilor, Dan Costache Patriciu a dat dublu, ce naiba miroase aici??? Sa citez un clasic, niste „rautacisme”. Ok, nici eu nu alimentez la rompetrol, ptr ca imi pare mai buna motorina de la OMV (sau poate acolo m-am obisnuit), dar cand merg la drum lung opresc cu placere la restaurantele lor, sunt de departe cele mai curate si mai civilizate. Revin, Patriciu a platit dublu….

  9. Adevarul este ca daca folosesti „Motorina Euro 5” si „Motorina Euro 4″ se va vedea diferentza de consum ….. adica motorina Euro5 se va termina mai repede eu vorbesc de motorina distribuita in retzeaua ” LukOil – RomPetrol si PetromV” si vorbesc in cunostintza de cauza deoarece alimentez atat masina personala cat si utilajele firmei :) deci va recomand indiferent de unde alimentatzi {RomPetrol, Petrom, OMW, LUKOil…… etc } motorina Euro 4 consumul va fi mai mic :)

Dă-i un răspuns lui Cata Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.