Românii şi poluarea auto

Ce maşini îşi doresc românii, după categoria de poluare?

Într-un an în care taxa a fost mai mult decât relaxată cu vechiturile non-euro, euro1 , românii au ales mai bine, adică în special euro2, euro3 şi euro4. Aşa că să ne lase Guvernul cu discursuri de genul: „Avem nevoie de taxă pentru că nu vrem să devenim lada de gunoi a Europei”.

Registrul Auto Român a înregistrat în anul 2008 o creştere foarte mare a autovehiculelor second-hand faţă de anii precedenţi, îndeosebi începând cu 1 iulie de când a fost introdusă taxa pe poluare. Iată care este repartiţia CIV UE pe normele de poluare:

* Euro 0: 8520 de autovehicule
* Euro 1: 12.896 de autovehicule
* Euro 2: 113.368 de autovehicule
* Euro 3: 79.956 de autovehicule
* Euro 4: 100.280 de autovehicule
* Euro 5: 19 de autovehicule

sursa Registrul Auto Român

Ultimele articole

Articole recomandate

12 Comments

  1. Din datele astea , se observa foarte clar ca masinile aduse in spatiul Uniunii Europene nu sunt chiar atat de rable , si ca taxa de poluare este o taxa care protejeaza profiturile nesimtite ale dealerilor auto .
    O masina mai veche nu prea se vine , pentru ca toata lumea intelege ca trebuie sa bagi mai multi bani intr-o masina veche ca sa functioneze , decat daca iti iei una mai buna .

  2. Asa este. 10 ani nu sunt multi. Sunt foooarte multi. Numai noi romanii suntem invatati sa ne tinem masinile minim 10 ani.

    Chiar si cu puterea noastra de cumparare, schimbarea masinii la 8 ani, cat reprezinta durata medie de utilizare, este posibila si ar trebui sa aiba loc.

  3. nu se mai schimba la romani asa repede ca nu mai sunt credite . Ce vedeti voi prin oras sunt ale bancilor sau ale societatilor de leasing . Una peste alta logan are si euro 3 :) in 2009 cand majoritatea se axeaza pe euro 5 . Dar daca tine vrajeala ce sa le faci .

  4. Interesant ar fii si o statistica a masinilor care au fost respinse din cauza defectionilor(probleme la sistemul de directie/ franare/ etc.)
    Nu cred ca o masina euro 1, 2 sau 3 este in stare buna de functionare, capabila sa treaca RAR-ul fara ajutorul relatiilor, cunostintelor, spagilor.

    Acelasi lucru este valabil si pentru o mare parte din masinile euro 4, in conditiile in care, pardon de expresie, „romanu’ se bucura la orice rahat ieftin”. Desigur exista si exceptii.
    Sunt de acord ca aceea taxa de mediu are ca prim scop protejarea vanzarilor de masini noi(afacerile unor baieti destepti) dar indirect, afecteaza si industria auto in mod pozitiv, ceea ce nu cred ca este un lucru rau.

  5. Dl. Gore, am specificat ca este vorba de o „parte din masinile E4” asta nu inseamna ca toate sunt cazane. Desigur am vazut si masini care sunt impecabile din punct de vedere tehnic, dar si masini E4 reparate in stil mioritic.

  6. Mai e o chestie care ma irita in legatura cu taxa asta,care daca nu ar exista,romanul ar face alte calcule si si-ar lua o masina mai buna cu bani mai putini,dar cand iti faci calculele cand mergi sa o cumperi trebuie sa fii si cu ochii pe calculatorul de zbiruri auto si…ushor tata coboara macar o treapta pe scara evolutiei auto ca trebuie sa iti ramana si bani de taxa…mi-e sila deja,numai bine

  7. n, il fugaresti binisor, timp de vara sil inferbinti, faci pipi pe segmenti cel putin, mai treci rarul, sau prinzi o gropita bunicica, de ti se duce de ripa directia si multe altele, nu mai iei rarul frate. rarul e o taxa, si nimic mai mult. iesi de la rar si prinzi gropita!, undei rarul? sunt multe semne de ???? sofer vechi.

  8. na iesit prima jum. vorbeam ca personal am inmatriculat un mercedes S350, an 94, euro2,si a trecut rarul, din prima, fara pile, nam de ce sa mint. si la noxe a iesit foarte bine.daca treci rarul, azi, si miine prinzi o gropita, mai e valabil rarul?, cred ca nu, mai ales, aceias groapa, eu cu mercedesul, si tu Razvane cu loganul, al tau 2008, si eu cu batrinu meu din 94, si a doua zi la rar, care are sanse m.m. de a trece? stii raspunsul, nu? dar noi nu mergem la rar a doua zi, si atunci pericol pe dr. publice e loganul tau. toate bune.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.