România pe uliță

In cel mult două-trei zile un strat fin de zăpadă se va așterne pe șosele României. Dar nicio problemă, anul ăsta vom circula fără emoții. Suntem protejați cu cauciucuri… de iarnă. Pe cine păcălim? După ce am golit Germania de mașini, acum importăm cauciuri de acolo, precum importăm blugi și bijuterii din Turcia. TIR-uri pline de anvelope de iarnă, au ținut vameșii ocupați în ultimele luni.

Sunt bune și alea, plecarea de pe loc va fi o idee mai ușoară. Și cam atât. Mulți șoferi nu știu ce-i aia o frână de motor, cum se folosește ABS-ul. Iar cum noi ne punem speranțele în Dumnezeu ca la loto 6/49 că ESP, TC și alte acronime pe care doar inginerii de la BMW le cunosc, ne vor salva viața ori de câte ori ne jucăm de-a Sebastien Loeb.

Sute de microbuze care vin din Ilfov spre minunata Capitală folosesc anvelope de iarnă reșapate sau la mâna a doua. Când stau câte 30 de oameni înghesuiți într-o cutie de chibrite, de cel mult 19 locuri, cum poți să-ți mai pui speranța în niște gume vechi de ani de zile? Tatăl nostru care …

Apoi vin racerii. Consideră anvelopele chinezești Ling Lang un fel de acesoriu de tuning. Pfoai! Să-i vezi prin parcare pe la Metro cum întorc cu frâna de mână printre rândurile de mașini. Niciodată nu s-au simțit mai în siguranță, chiar dacă centura e încă trasă după scaun. Un distribuitor de anvelope îmi povestea că un nene credea că va face afacerea vieții lui dacă ia 4 cauciucuri chinezești. A rămas cu 180 de lei în buzunar pe care probabil i-a dat pe alcool. La două săptămâni s-a întors după niște Dunlop-uri, după ce era să moară într-un accident. Cei aproape 200 de lei n-ajung nici măcar de cel mai ieftin sicriu din brad.

Dacă mașinile sunt dotate pentru iarnă asta nu înseamnă că pot circula ca pe timp de vară. Trebuie să ai ochii cât cepele, în special la poduri. Poleiul încă n-a fost învins de niciun fabricant de anvelope. Să vă mai spun că prin unele județe, Poliția o să ne alerge și ei cu anvelope reșapate?

Editorial scris pentru ProMotor.

Ultimele articole

Articole recomandate

9 Comments

  1. spuneai mai sus ca sunt multi care folosesc cauciucuri resapate sau second hand adica cumva e un lucru rau si eu am vrut sa subliniez ca acel microbuz rosu folosea cauciucuri de vara ci nicidecum second hand.

    acum intrebarea este urmatoarea dintre 2 rele pe care ai alege-o? mai bine cauciucuri de iarna resapate sau second hand decat cauciucuri de vara nu?

  2. Un articol foarte corect.Multi se vor baza pe cauciucurile de iarna crezand ca vor face minuni.
    Buna recomandarea.Ochii cat cepele si nu va bazati pe anvelope in caz de dificultate.Conduceti prudent,nu doar iarna ci pe tot parcursul anului.

    @ytbu
    Depinde cat circuli.Cele second hand de marca(sigur,daca nu sunt uzate peste masura) sunt preferabile celor resapate sau de vara.Dar chiar si asa,cand este polei nu te salveaza nimic.
    Eu spre exemplu,nu voi iesi cu masina pe polei sau zapada desi am cauciucuri de iarna.In situatiile astea prefer transportul in comun.Sigur ca aici depinde si unde locuiesti.Probabil in Bucuresti e mai dificil pentru ca distantele sunt mult mai mari decat in alte orase.

  3. Salut George sa-ti mai supun ceva ,in primul filmulet nu este neaparat vina anvelopelor , pe gheatza nu au aderenta chiar daca sunt de iarna(poate cele cu nituri au) ,este problema podului deoarece nu este indicat amplasarea podului in curba,calea pe pod este mai predispusa inghetului iar dupa cum se vede scurgerea apei de pe carosabil e necorespunzatoare asa ca s-au format acele suprafete de gheata care au dus la pierderea aderentei autovehiculului.

  4. Draga George, iti dau eu un pont care este CASCAVALUL. Hint-uri: licitatii, ban public, cauciucuri de iarna. Nu producatorii se imbogatesc, ci baietii destepti din sistem. Gandeste-te: autospeciale, masini de interventie, ISU, SPP, Armata. Eh dragii mei, baietii destepti nu dorm!

  5. Pe langa ce s-a spus,anvelopele de iarna trebuie sa aiba si presiunea corespunzatoare recomandata de producator:nu dupa ureche ca mi-a zis nenea X ca trebuie mai dezumflate ca sa aiba aderenta si etc..din contra au aderenta maxima si dau randamentul cel mi bun la presiundea specificata de catre producator

Dă-i un răspuns lui ytbu Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.