Aşa cum preconizam, criza economică va avea şi câştigători. Aşa e şi normal… Că doar atunci când cineva pierde, altcineva câştigă…
Însă, deşi comunicatul Renault pe care îl postez mai jos miroase a optimism forţat, el spune câteva lucruri importante. Luaţi spre exemplu vânzările din Brazilia unde Renault vinde modelul Sandero sub numele de marcă Renault. Aşadar soluţia este cea pe care o anunţam. Preţul mic, raport preţ/calitate decent, orientarea către pieţe emergente unde există încă un potenţial de creştere naturală. Cum mai este încă şi pe la noi… 220/1.000 dintre români au maşină mică, prin comparaţie cu peste 400/1.000 dintre vestici.
In 2008, pe o piata mondiala in scadere 4,8%, Grupul Renault a vandut 2.381.476 vehicule in intreaga lume. Se inregistreaza astfel o scadere cu 4,2%, iar cota de piata mondiala a Grupului creste la 3,6 %.
Cresterea internationala a Grupului a continuat si in 2008, vanzarile in afara Europei sporind cu 1,5%, la 873,798 unitati, ceea ce reprezinta aproape 37% din totalul vanzarilor Grupului Renault.
Pe fondul unei scaderi cu 8,1 % a pietei europene aflate in criza, Renault a castigat 0,2% cota de piata.
In tari precum GERMANIA, OLANDA, BELGIA, AUSTRIA, ELVETIA SI IRLANDA, GRUPUL RENAULT castiga cota de piata.
In Brazilia, vanzarile Grupului au crescut cu 56,4%, la un total de 115.000 vehicule.
In Rusia, Renault a inregistrat o crestere cu 6,8%, depasind pentru al doilea an consecutiv pragul de 100.000 de unitati, iar in Maroc si Algeria isi reconfirma pozitia de leader.
De asemenea, in regiunea Asia-Africa Grupul Renault cunoaste o crestere cu peste 12%, superioara cresterii pietei.
In Turcia, Grupul Renault este in continuare lider de piata, cu o cota de piata de 17%.
In 2008, Laguna este cea mai bine vanduta berlina de familie in Franta, cu peste 33.000 de inmatriculari, in crestere cu 10% fata de 2007. Noul model a avansat cu 28% in segmentul D european, cu rezultate remarcabile in Germania (unde vanzarile Renault Laguna s-au dublat) si in Olanda.
Pentru al 11-lea an consecutiv, Renault este lider la vehicule comerciale usoare in Europa, cu gama sa formata din Kangoo Express, Trafic si Master. Kangoo Express este liderul pietei europene in segmentul furgonetelor.
In contextul crizei economice si financiare care se va continua in 2009, Grupul Renault dispune de atuuri solide pentru a-si creste cota de piata:
– continuarea reinnoirii gamei cu produse de top pentru Europa,
– o gama ecologica si economica “Renault Eco2” adaptata noilor masuri fiscale si mediului inconjurator,
– o gama Entry bine adaptata contextului economic actual.
In ceea ce priveste Romania, in 2008 Renault a vandut 22 050 autovehicule: 19 843 autoturisme si 2 207 utilitare.
Modelul Symbol a atras cei mai multi clienti, fiind vandut in peste 10 000 de exemplare.
Familia Megane a totalizat aproximativ 6 480 unitati comercializate in 2008, cea mai solicitata fiind versiunea Sedan, vanduta in peste 5 420 de exemplare.
Pentru noua generatie Laguna, lansata in prima parte a anului 2008 si noul model Koleos (primul 4×4 Renault), lansat in septembrie, vanzarile au fost de aproximativ 690 exemplare, respectiv 170 pentru Koleos.
Noua Laguna a reusit performanta unei cresteri de 32% pentru Renault intr-un segment aflat in scadere.
Renault Master este vehiculul utilitar cel mai solicitat din gama, vanzarile sale totalizand 1 533 unitati.
Fata de 2007, vanzarile Renault in Romania au cunoscut o scadere cu 31,8%.
„Importul masiv de masini vechi si limitarea accesului la credite au stat la baza scaderii pietei auto din Romania si, implicit, a scaderii vanzarilor Renault.
Pentru 2009, Renault pregateste lansarea a noi modele precum Laguna Coupe, Megane Coupe, Megane hatchback si noul Clio.”, a declarat Jacques Daniel, Director Comercial Renault Romania.
sursa: Renault România
Adica grupul Renault se numara printre castigatori ?
Urmeaza o prostire in masa. Ceea ce va face Renault in Romania se inscrie la atentat la siguranta nationala. Vei spune ca sunt nebun, dar ar fi bine sa vedem cum stau lucrurile cu Renault in Romania.
In urma cu ceva timp Guvernul Romaniei a acordat lui Renault 14 milioane de euro.Renault incheie contract de sponsorizare cu Udinese Calcio de 10 milioane de euro pentru ca DACIA a fi MAIN SPONSOR. Rezulta ca noi toti prostii care muncim si ne platim taxele si impozitele sponsorizam o echipa de fotbal din ITALIA. SI mai mult subventionam salariile celor de la DACIA cu 4 milioane.Ceea ce face Renault este o marsavie incercand sa invrajbeasca oamenii care sunt impotriva taxei contra celor de la DACIA. Ii vor scoate in strada pe oamenii aia disperati sa nu-si piarda locurile de munca pentru a-si sustine strategia lor de crestere. E un mare santaj si daca vom pune botul Renault se va lauda cu noi si noi realizari.
Bravo STAT ROMAN ca iti aperi interesele cetatenilor tai si le oferi o sansa de a trai civilizat.
Cine nu ma crede sa intre pe site-ul celor de la Udinese si sa se uite la sponsori si veti vedea cine e MAIN SPONSOR.
Si doamne fereste sa se intalneasca angajatii de la Dacia cu cei ce sustin(in mod absolut firesc)scoaterea taxei (discriminatorie)de poluare. Atunci intervine chestia cu siguranta nationala. Numai conflicte pe strazi nu ne trebuie.
Divide si cucereste. Functioneaza si astazi ca intotdeauna. DOMNILOR GUVERNANTI TREZITI-VA.
Bravo, Terente. Ai descoperit gaura neagra de la Dacia. Crezi ca asta e singura? Desi este cea mai vizibila…
Sunt sigur ca nu! Daca am putea avea acces la contractul de preluare a DACIA de catre Renault sunt sigur ca vom ramane stupefiati. Din experienta se adevereste tot mai mult ideea unui coleg al meu ca vindem tzara asta la hectar si o recumparam la metru patrat.
Deci:Renault cumpara SC Automobile Dacia Pitesti SA pentru suma de 54 milioane de DOLARI!!!DAR guvernul Nastase trece in DATORIA PUBLICA, adica in carca mea si a ta si a fraierilor care mai muncim cate 10-12 ore/zi,30 milioane de EURO in anul 2002.Deci francezii au luat MOKA(gratis, degeaba,pomana, etc….)DACIA.Deasemenea, va mai aduceti aminte de IOAN ROMICA SANDU? Sigur ca nu! Este nenea ala care a inventat capota de la portbagaj cu eleron incorporat. Asta a insemnat o economie de 41 de DOLARI pentru fiecare automobil. Cei de la Renault au vrut sa-i dea 2 milioane de lei prima.:) Omul i-a dat in judecata si a castigat la Timisoara, Dacia fiind obligata sa plateasca 15 milioane de dolari.Cei de la Renault au facut apel si au invocat un aberant regulament de ordine interioara pe care, surpriza, instanta la admis obligandu-l pe om sa primeasca 10.000 de DOLARI, considerand aceasta despagubire ca fiind suficienta. Omul a fost istet si cu banii si-a angajat un super avocat, adica pe Gheorghe Unghean si, dupa 12 ani de procese a castigat procesul, Renault-Dacia fiind obligati sa plateasca 30 milioane de EURO, adica exact banii pe care i-a dat Guvernul Nastase.
Daca mai vreti, euva mai spun, dar mai tre sa si muncesc. Ne auzim mai pe seara.!
multumim pentru aceste informatii,cu siguranta romanii nu stiu ce platesc-oare cine este de vina?
Ai nostri guvernanti nu au cum sa tina cu tara, deoarece deoarece privatizarile ” e pe bani ” , si inca pe bani multi. Cum credeti voi ca e posibil sa negociezi un program de privatizare avantajos pentru stat atata timp cat esti orbit de zerourile care-ti sunt aruncate inaintea ochilor…
Mare dreptate ai Terente prin cele afirmate adineaori