Categorie: General

Renault, salvat de “Ieftinescu”

Aşa cum preconizam, criza economică va avea şi câştigători. Aşa e şi normal… Că doar atunci când cineva pierde, altcineva câştigă…

Însă, deşi comunicatul Renault pe care îl postez mai jos miroase a optimism forţat, el spune câteva lucruri importante. Luaţi spre exemplu vânzările din Brazilia unde Renault vinde modelul Sandero sub numele de marcă Renault. Aşadar soluţia este cea pe care o anunţam. Preţul mic, raport preţ/calitate decent, orientarea către pieţe emergente unde există încă un potenţial de creştere naturală. Cum mai este încă şi pe la noi… 220/1.000 dintre români au maşină mică, prin comparaţie cu peste 400/1.000 dintre vestici.

In 2008, pe o piata mondiala in scadere 4,8%, Grupul Renault a vandut 2.381.476 vehicule in intreaga lume. Se inregistreaza astfel o scadere cu 4,2%, iar cota de piata mondiala  a Grupului creste la  3,6 %.

Cresterea internationala a Grupului a continuat si in 2008, vanzarile in afara Europei sporind cu 1,5%, la 873,798 unitati, ceea ce reprezinta aproape 37% din totalul vanzarilor Grupului Renault.

Pe fondul unei scaderi cu 8,1 % a pietei europene aflate in criza, Renault a castigat 0,2% cota de piata.

In tari precum GERMANIA, OLANDA, BELGIA, AUSTRIA, ELVETIA SI IRLANDA, GRUPUL RENAULT castiga cota de piata.

In Brazilia, vanzarile Grupului au crescut cu 56,4%, la un total de 115.000 vehicule.

In Rusia, Renault a inregistrat o crestere cu 6,8%, depasind pentru al doilea an consecutiv pragul de 100.000 de unitati, iar in Maroc si Algeria isi reconfirma pozitia de leader.

De asemenea, in regiunea Asia-Africa Grupul Renault cunoaste o crestere cu peste 12%, superioara cresterii pietei.

In Turcia, Grupul Renault este in continuare lider de piata, cu o cota de piata de 17%.

In 2008, Laguna este cea mai bine vanduta berlina de familie in Franta, cu peste 33.000 de inmatriculari, in crestere cu 10% fata de 2007. Noul model a avansat cu 28% in segmentul D european, cu rezultate remarcabile in Germania (unde vanzarile Renault Laguna s-au dublat) si in Olanda.

Pentru al 11-lea an consecutiv, Renault este lider la vehicule comerciale usoare in Europa, cu gama sa formata din Kangoo Express, Trafic si Master. Kangoo Express este liderul pietei europene in segmentul furgonetelor.

In contextul crizei economice si financiare care se va continua in 2009, Grupul Renault dispune de atuuri solide pentru a-si creste cota de piata:

–          continuarea reinnoirii gamei cu produse de top pentru Europa,

–          o gama ecologica si economica “Renault Eco2” adaptata noilor masuri fiscale si mediului inconjurator,

–          o gama Entry bine adaptata contextului economic actual.

In ceea ce priveste Romania, in 2008 Renault a vandut 22 050 autovehicule: 19 843 autoturisme si 2 207 utilitare.

Modelul Symbol a atras cei mai multi clienti, fiind vandut in peste    10 000 de exemplare.

Familia Megane a totalizat  aproximativ 6 480 unitati comercializate in 2008, cea mai solicitata fiind versiunea Sedan, vanduta in peste  5 420 de exemplare.

Pentru noua generatie Laguna, lansata in prima parte a anului 2008 si noul model Koleos (primul 4×4 Renault), lansat in septembrie, vanzarile au fost de  aproximativ 690 exemplare, respectiv 170 pentru Koleos.

Noua Laguna a reusit performanta unei cresteri de 32% pentru Renault intr-un segment aflat in scadere.

Renault Master este vehiculul utilitar cel mai solicitat din gama, vanzarile sale totalizand 1 533 unitati.

Fata de 2007, vanzarile Renault in Romania au cunoscut o scadere cu 31,8%.

“Importul masiv de masini vechi si limitarea accesului la credite au stat la baza scaderii pietei auto din Romania si, implicit, a scaderii vanzarilor Renault.

Pentru 2009, Renault pregateste lansarea a noi modele precum Laguna Coupe, Megane Coupe, Megane hatchback si noul Clio.”, a declarat Jacques Daniel, Director Comercial Renault Romania.

sursa: Renault România