VIDEO Renault Koleos – Un Duster mai scump și pentru doamne

Am tot criticat crossover-ele, însă fără rost. S-au înmulțit peste măsură. Poate că soluția ar fi să ne obișnuim cu ele. Ar trebui să ne acomodăm ochii și cu doamnele care renunță la Citroen-urile C1 pentru un Qashqai, Tiguan sau Q3. Din păcate acesta este segmentul spre care producătorii își îndreaptă tot mai multă atenție. Dusterul este, deocamdată, singurul compact care-și merită banii. But now, there’s a  new kid in town, cu faruri de pe Sandero.

Dar pe care s-ar putea să nu-l conduci prea mult. Nevasta va fi cea care va vrea să stea cel mai mult la volan. Fii fără griji totuși. Vei lăsa pe mâinile ei stângace o mașină sigură și care nu va lăsa foarte multe urme pe portierele altor mașini. De jur împrejurul Koleos-ului există niște protecții din plastic, așa că e imposibil spre exemplu, pentru ea, să îndoaie portiera dacă atinge un gard sau un Golf parcat perfect regulamentar.

Renault Koleos poate că este, în ciuda aspectului, primul SUV compact care ne va schimbă, un pic, nu mult, părerea despre struţo-cămile. Are tracţiune integrală luată de la Nissan X-Trail, dotări de bun-simţ, atât cât să fie confortabilă în oraş dar şi putere cât cuprinde. Totuși, Renault ar fi trebuit să pună un ambreiaj mai rezistent. Am aflat că mașina pe care am testat-o, la nici 20 de mii de kilometri, emană un miros puternic de angrenaje mecanice.

Ultimele articole

Articole recomandate

40 Comments

  1. Salut,in primul rand felicitari pentru ceea ce faci ti-am urmarit toate episoadele de pana acum,dar as dori un test cu un hot hatch un golf 6 gti,un s3,o cupra chiar si o octavia cred ca nu sunt singurul care isi doreste asta.Te salut si multa bafta in continuare in ceea ce faci

  2. Buna George foarte bun acest suv la raport calitate pret cred!!Eu personal nu am mers cu un suv Renault da tind sa cred ca is niste masini ffff ok!!Am mers cu Renault megane, clio si miau lasat o impresie fbn!!Mult succes in continuare iti ies rewiurile din ce in ce mai bune felicitari !!!!!!!!!Astept poate daca vei putea rewiu la w passat 2.0 tdi cu dsg!!

  3. ” așa că e imposibil spre exemplu, pentru ea, să îndoaie portiera”

    crede-ma George … nimic nu e imposibil. poate putin mai greu …

  4. Am văzut și condus mașina la drive-test și sunt întru totul de acord cu cele spuse de George (inclusiv cu aerul condiționat, înfiorător de puternic). Ca impresie subiectivă, nu mi-a plăcut deloc bordul îmbrăcat dintr-o parte în alta de o singură bucată de plastic, mai proeminentă decât partea inferioară a consolei centrale. Dar am rămas plăcut impresionat de sistemul inovator de rabatare a scaunelor spate. Inteligent și eficient.

    Că tot veni vorba de SUV-uri, nu se anunță în test George noile japoneze Mazda CX5 și Subaru XV? Mi-ar plăcea mult.

  5. M-am bucurat foarte tare cand am aflat impresia ta despre motoarele dci de la Renault. Si eu am spus-o de foarte multa vreme (am avut o Laguna cu 1,9 dCi 130CP) si mi-am format si eu aceasi parere extraordinar de buna despre motoarele diesel de la Renault. Pe la noi multi artisti laudau HDI de la PSA dar dpmdv dci de la Renault este cel putin o clasa peste. Cum ai spus si tu, economicos, puternic, curba de cuplu excelenta, reprize f bune si nu doar 0-60/100 ci si intermediare. Am mers ff mult prin tara si tin minte cateva portiuni muntoase, defileul Jiului spre exemplu, pe care l-am facut cap coada in treapta 4 si cu consum de 5,5 /100;
    In final, faci o treaba f buna cu aceste review-uri, succes in continuare si inca o data, ma bucur sa aflu ca mai exista cineva care imi impartaseste impresia si parerea f buna despre motoarele Renault dci.

    O zi faina,
    Alex

  6. Salut George,

    E bine ca mai faci review-uri si la ,,cenusarese”. Exista masini in Romania care din pricina gusturilor poporului sunt ocolite desi nu ar fi cazul. Lancia, Fiat, etc.
    Daca nu dau romanii buluc sa o cumpere atunci sigur e o masina buna. Am observat ca avem talentul nativ de a ocoli masinile corecte, cu pret bun si performante decente. Nu are nicio sansa masina asta in Romania. Toata lumea vrea q3, x1, evoque, etc, in cel mai rau caz un Tiguan. Raman la parerea (evident pur subiectiva) ca vechea generatie de Koleos era stilistic mult mai echilibrata, in sensul ca arata asa cum a vrut designerul sa arate, ciudat, dar sincer. Acum masina a fost modificata sa placa clientelei socate de designul total atipic al primei generatii. E acelasi sindrom Vel Satis. Masini bune dar ciudatele pe care nu oricine le poate intelege si accepta. Asteptam cu interes un test cu Dacia Lodgy si Doker.
    Numai bine!

  7. Salut George, am o intrebare legata de un subiect mai general: ce camera folosesti pentru filmari ? Am ramas de mai multe ori impresionat de calitate si de acuratetea culorilor. Mersi anticipat !

  8. Salut George,

    Iti urmaresc de mult timp drive test-urile si ma declar un fan al acestora. Legat de Koleos, personal nu imi place deloc. Design-ul exterior mi se pare lipsit de masculinitate si personalitate (ceea ce dupa parerea mea ar trebui sa emane un SUV). Bineinteles opinia mea este pur subiectiva si nu voi contrazice pe nimeni care gandeste altfel. Apreciez dci-urile. Stiu ca sunt motoare destul de bune, insa asa cum ai precizat si tu, cele de cilindree mica au mari probleme de fiabilitate.Deasemenea nu stiu daca pentru acest model cei de la Renault au ajuns sa ofere sisteme electronice durabile. Din experienta pot spune ca au destule probleme la acest capitol. Personal nu sunt un fan al SUV-urilor, insa am 3 modele dupa care intorc constant capul pe strada, dar care nu au nici o caracteristica comuna. Mi-ar placea sa le vad in test pe blog. Acestea sunt Mercedes Benz G klasse, Jeep Wrangler, Range Rover Vogue.

    Spor !

    • @Ciprian – cred că ești conștient că tu compari clase de preț diferite. Koleos (clasa de volum) nu se adresează clienților de G-Klasse, Wrangler sau Vogue (clasa premium). Am făcut teste și cu unele dintre acelea așa că mai bine le compari între ele.

  9. Domnu Buhnici , spune-ati de motoarele 1.5 Renault . Mie acu` 2 zile mi.a luat foc compresorul si alternatorul + cureaua de la aer. Am avut noroc ca nu a topit nimic si nu a explodat nimic. Compresorul s-a topit , si s-a blocat , apoi alternatorul nu a mai facut fata si sa oprit , cureaua mergand in gol , frecand pe compresor si a luat foc cureaua , lund foc si compresorul si alternatorul dupa. Ma costat in total 3000ron ( un pret destul de rezonabil ..) Renault Megane Estate 2007..

  10. George te corectez un pic in legatura cu motorul. Injectoarele si pompa nu cad din cazua cilindeei mica, motorul e foarte bun si fiabil, cad in cazua motorinei proaste in special cand iei de la altu care fura motorina,iar daca bagi de la peco e posibil sa cada dar nult mai greu, ca nu e nici cea de la peco grozava.

  11. Mercedes nu pune dCi-uri pe masinile sale, doar 1.5-ul dCi pe noul A-Classe

    Peugeot pune motorizarile sale Hdi pe Mini, Range Rover, Jaguar, Mitsubishi Grandis (nu si Lancer), Fiat (utilitare), Suzuki Grand Vitara (model mai vechi), Bmw 116d si 320d mai vechi (chiar si George a scris intr-un post mai vechi ca francezii i-au invatat pe cei de la Bmw sa faca motorizari Diesel), Citroen inevitabil, Ford (difera multe piese), Volvo, Mitsubishi Outlander (alea de 2.2) si cred ca ar mai fi daca mai caut…

  12. Dupa un review atat de reusit (unul din cele mai reusite), cu o sumedenie de informatii utile, placut la vizionare (montaj, etc.), am zis ca ma pun sa citesc commenturile. Nu inteleg de ce trebuie sa va contraziceti ba pe buna, ba pe alta. Eu vad acest site/blog din alt unghi. Ar trebui sa fie o mica comunitate de pasionati auto, in care sa schimbam idei, nu sa ne ironizam si sa ne dam mai destepti decat cel ce a postat inaintea noastra.

    Toti suntem diferiti, avem gusturi diferite. Suntem barbati, si la urma urmei cum nu ….. aceeasi nevasta, nu conducem nici aceleasi masini, fiecare se orienteaza spre marca preferata. Indiferent ce conducem, va aflati pe o platforma de socializare (more or less). Civilizati-va dragi romani, si bucurati-va de calitatea filmuletelor realizate de George Buhnici. Voi stati dupa tastatura si va bateti pentru 2 injectoare si pentru rabla voastra din parcare, iar omul acesta saptamanal va ofera informatii de la volanul unor masini noi, sub eclipsa unei pareri personale. De ce sa il criticati?

    Tocmai din cauza voastra, a comentatorilor de duminica am renuntat sa mai pun intrebari lui George, la care primeam ocazional raspuns.

  13. Off: Mda… cam la fel si aici.
    Am descoperit doar de cateva saptamani testele facute de George. Is foarte faine. Ma gandeam ca voi gasi o comunitate de pasionati unde se poate discuta cu obiectivitate. Neeeh, nici vorba observ.
    Nu inteleg de ce masina pe care o conducem trebuie sa fie cea mai cea.
    Eu am un Ford Mondeo 2.0 tdci 130. E cel mai zgomotos motor diesel common rail, desi n-am avut probleme, am inteles ca nu este foarte fiabil.
    Cutia de viteze automata este FOARTE inceata la schimbarea manuala a treptelor (1-3 sec.). si v-as mai spune foarte multe defecte insa nu asta sunt interesati sa citeasca ceilalti.
    Aici as fi vrut sa citesc pareri depsre Renault Koleos. N-am vazut NICIUNA.
    On: Mie mi se pare ca Renault se baga pe segmentul asta doar ca sa fie prezent. E o masina ok, care nu te atrage cu nimic. Cumperi masina asta doar daca esti fan Renault, asa cum ai spus si tu, iar ca sa fii fan Renault trebuie ca stii foarte putine lucruri despre masini.
    Poate a fost o iluzie optica, insa mi s-a parut foarte mare spatiul intre husa portbagajului si spatarul banchetei. Destul de incomoda si solutia fragmentarii haionului (ca sa pui bagajele langa bancheta trebuie sa te intinzi cu juma’ de metru mai mult).
    Eu nu vad „Utility” de la un SUV in general si de la acest Koleos in special. E ca si cum te-ai duce la serviciu cu taxi pentru ca nu mai ai bani de motorina si apoi te lauzi ca ai fost asul utilitatii.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.