Rabla 2011 – cum procedăm?

Trei drumuri la Remat şi vreo săptămână de răbdare. Cam asta te aşteaptă dacă vrei să te înscrii în ediţia din 2011 a programului de înnoire a parcului auto. Şefii de la Fondul de Mediu au complicat enorm procedura ca să nu mai fie fraudaţi masiv ca în 2010. Dacă anul trecut tichetul se elibera în aceeaşi zi, în 2011 verificările vor fi mult mai severe.

Hai să vedem cum treci prin birocraţie fără fire noi de păr alb.

Prima condiţie este ca maşina să aibă cel puţin zece ani vechime. Nu se acceptă însă autoturisme importate mai recent de 2006. Statul vrea astfel să îi descurajeze să facă profit pe cei care au adus zeci de mii de maşini second-hand după aderarea din 2007. Pe undeva mi se pare normal să nu casăm cu bonificaţie rebuturi occidentale.

Primul drum la REMAT îl faci cu maşina şi toate documentele. Atenţie că talonul şi cartea trebuie aduse în copii legalizate. Proprietarul predă maşina şi se întocmeşte un proces verbal de custodie la REMAT. Adică le laşi maşina pe semnătură până se rezolvă actele. Apoi datele tale şi ale maşinii sunt transmise electronic Fondului de Mediu de cei la REMAT. Funcţionarii verifică dacă documentele sunt în regulă şi maşina se încadrează în program. Au de acum un program care verifică în baza de date de la înmatriculări că nu cumva ai adus rabla altcuiva cu acte false. S-a întâmplat anul trecut cu un tip care a făcut aşa cu 50 de rable şi a vândut tichetele rapid. Evident. Partea asta cu verificarea durează cel puţin o zi. Te duci acasă şi aştepţi telefonul lor.

Dacă totul e OK, cei de la REMAT te sună să vii să ridici certificatul de distrugere. Cu certificatul proprietarul are la dispoziţie să facă radierea din circulaţie. Cu certificatul de radiere în original revine la REMAT şi abia atunci i se înmânează tichetul valoric. Adică la al treilea drum.

Şi cum nimic nu funcţionează la noi cu cap, deşi programele Rabla funcţionează deja de ani buni, noi încă le îmbunătăţim pe spinarea şi pingelele automobilistului. Nimănui nu i-a păsat spre exemplu că majoritatea centrelor de reciclare unde se casează rablele sunt în afara oraşului. Adică vii cu maşina pe roţi să zicem, ori cu platforma, o laşi şi pleci acasă pe jos. Revii apoi pe cheltuiala ta de încă două ori. Faza enervantă este că anul acesta au descalificat masiv o mulţime de remat-uri pe motiv de ştampile şi birocraţie. Ilfovul spre exemplu nu are nici un centru acreditat, iar în Bucureşti sunt doar două din şapte, ambele cu acelaşi acţionar. Desigur că restul au sărit cu reclamaţii care vor fi soluţionate în trei săptămâni după ce se duce vârful de casări.

În fine. 60.000 de tichete de câte 3.800 de lei bucata sunt disponibile până în octombrie. Statul va suplimenta sumele alocate, dacă românii vor da năvală. Trei tichete de persoană este maximul la cumpărarea unei maşini noi iar firmele pot deasemenea participa. Peste două milioane de automobile înmatriculate la noi se califică pentru casare. Adică jumătate din parcul auto naţional.

Citeşte-mă şi pe www.promotor.ro

Şi nu uita să dai like pe butonul de dedesubt.

Ultimele articole

Articolul precedent
Articolul următor

Articole recomandate

3 Comments

  1. Nu stiu de ce dar nu pare sa se mai inghesuie nimeni pe la portile rematului.Cel putin langa mine era un remat care a atras cozi interminabile de rable.Anul asta probabil ca nu face parte din cele 2.Din pacate anul asta vreau sa imi iau masina si se pare ca am ghinion….prevad preturi mari la tichete, lumea nu mai duce rablele pe motivul ca s-au ars destui anul trecut si eu ramas cu tichetele, iar birocratia o sa ii descurajeze pe multi.
    Masina dusa pe platforma costa cam 200 ron, inca 2 drumuri costa si alea, mai sunt actele de radiere etc. Daca chiar vroiau succesul de anul trecut sau mai mult, trebuia simplificat totul si eventual adaugat inca un tichet sau 2 cum se zvonea la inceput de an.
    Parerea mea este ca nu va mai fi ce a fost anul trecut.

  2. asta e si parerea mea, nu se va mai inghesui lumea la rable, cum nu se inghesuie nici la comentarii :)
    totusi cred ca vor fi suficienti pentru cele cateva mii de masini noi care se vor cumpara anul asta.

  3. si eu care eram ferm convins ca exista posibilitatea sa vina aia de la remat cu platforma sa-ti ia masina ..fara taxe suplimentare..sau ma rog au fost si ceva cazuri de felul acestea anul trecut..dar cum Romania nu este o tara civilizata si europeana, trebuie sa fie din ce in ce mai rau pentru locuitorii detinatori de rable..si nu numai!

Dă-i un răspuns lui m Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.