Prostituţie pe piaţa auto

Ce legătură are piaţa auto cu prostituţia?

Povestioară relatată de un cunoscut, proprietar de târg auto. Nu dau nume, însă vă asigur că vorbesc despre o afacere mare: „Într-o zi am cunoscut nişte israelieni, investitori în domeniul imobiliar, care căutau şi alte afaceri în care să îşi bage banii. Nu am stat pe gânduri şi le-am propus să investească în cel mai mare parc de vânzări second hand din Europa, pe care să îl facem la Bucureşti. Se întâmpla în 2008, iar economia încă mai duduia. Investitorii au înţeles afacerea, deşi li se părea mai degrabă un business secundar câtă vreme cel mai bine mergeau vânzările din reprezentanţele mărcilor de import, care dădeau maşinile noi ca pâinea caldă. Ce le-a tăiat elanul de a investi a fost însă un alt argument, mult mai dur: «Vânzarea de maşini la mâna a doua implică prea multă curvăsăreală, iar noi vindem apartamente. E mai important să ne păstrăm credibilitatea ca să ne putem vinde casele. »”

Din verificările pe care le-am făcut ultima dată cu un specialist şi un tester de vopsea prin târgul din Vitan am constatat că peste 80% dintre maşini sunt cel puţin revopsite parţial, deşi majoritatea proprietarilor bagă mâna în foc pentru „virginitatea” lor. Lipsa de credibilitate a vânzătorilor de maşini rulate, samsari cum ne-am obişnuit să le spunem are aşadar substrat… de chit. Apropo, definiţia din dicţionar a samsarului este „vânzător de cai furaţi”. Istoria se repetă, nimic nu e nou şi e uşor să înţelegi de ce un om de afaceri serios se fereşte să îşi expună imaginea impecabilă într-un astfel de domeniu.

Şi atunci de ce se reprofilează marii importatori auto străini pe second hand? De ce îşi pun pielea la bătaie oameni care ţin la onorabilitate într-un bordel pe care l-au atacat ani de zile? Parcă mai ieri şefii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) îmi ţineau morală părintească despre cum încurajez în mod greşit piaţa vechiturilor şi rablelor… Acum Porsche România se bazează pe WeltAuto pentru lichidarea stocurilor neperformante de la Audi, Bentley, Volkswagen… Aşa se scapă mai nou şi de maşinile noi cu 0km, nevândute. Altfel pierzi prima de la fabrică. Mercedes, Ford, Hyundai sau Mitsubishi scapă şi ele de întregi flote prin ŢiriacAuto sau AutoKlass Market. Volvo nici nu se mai ascunde şi o face prin propria reţea de dealeri. Exemple mai găsiţi uşor pe piaţă.

Cireaşa de pe tort mi s-a părut iarmarocul de maşini rulate de la sfârşitul săptămânii trecute din Băneasa. Un teren viran cu destinaţia de cinematograf, acoperit cu ţărână şi bolovani a fost ocupat parţial de câteva zeci de maşini la mâna a doua. Marele eveniment a atras o mână de clienţi plătitori. Foarte mulţi bani s-au cheltuit/pierdut pe organizare, promovare şi transport. Unul dintre participanţi, care venise cu cele mai multe maşini dealtfel, mi-a spus că a fost minţit că va avea cel puţin o platformă betonată. Prin comparaţie târgul din Vitan cu beton, copertine, camere de supraveghere, grătar şi bazar este absolut luxos.

Cu toate acestea, nimeni nu a plecat înainte de închiderea programului din prăfărie. Orice efort, orice negociere pare suficientă ca să mai scoţi un ban de la client. De acum saloanele internaţionale auto de la Bucureşti par basme din copilărie. Vorba lui Tudor Bratu, de la revista ProMotor: „Atât a mai rămas din SIAB”.

Ultimele articole

Articole recomandate

8 Comments

  1. Se poate si mai rau: Bulgaria. Acolo vanzatorii sunt porecliti magicieni pentru ca reusesc sa faca din 2 masini busite una noua. La un moment dat am dat peste un Passat din 98 cu un motor luna. Motorul arata mai bine decat unul dintr-un Passat nou. Bineinteles, cand intrebi cati km are primesti un raspuns de genul 100 000 km, 100% reali :) Am cerut cartea de service, mi-a raspuns ca a uitat sa o ia din Italia pentru ca se grabea…si tot asa…

  2. Vanzatorii pe care i-ai pomenit vand autovehiculele SH recuperate de la leasingul/creditul pe care grupul lor l-au acordat ( Porsche Leasing prin Welt auto, de ex ) sau autovehiculele reposedate dupa un leasing operational. Nu este adevarat ce spui legat de targete, masini cu 0km, lichidari de stocuri. Mai informeaza-te.

  3. George am citit articolele tale despre taxa de mediu si nu ai credibilitate ai aruncat fumigene la vrajeala sa te citeasca si pe tine lumea.De ce nu indrumi lumea cum sa faca o depreciere sa nu fuga cu banii in Bulgaria si nu uita traim in RRomania o tara ***

  4. George m-am referit la faptul ca nu s-a luat nici o decizie la cuantumul taxei pt 2011.Am o masina euro2 si vreau sa platesc o taxa mai mica la anul si tu m-ai pus pe ganduri.Eu eram nelamurit de articolul care l-ai scris in septembrie.

Dă-i un răspuns lui cezar Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.