Categorie: Editorial

Primul român care câştigă Leul de Aur la Cannes 2009

Este braşovean şi este cel mai bun prieten al meu…

Raul Mândru, art director la Ogilvy & Mather Düsseldorf, este primul roman care ridică deasupra capului Leul de Aur în cea mai prestigioasă competiţie din lume în domeniul advertising-ului, echivalentul Oscar-urilor din domeniul cinematografiei.
Juriul a premiat ideea sa inedită prin care vizitatorii unei pagini de internet se pot pune în postura celui care hrăneşte virtual copiii flămânzi. De la începutul lui 2009, Ogilvy & Mather Düsseldorf a dezvoltat astfel un portal online pentru organizaţia neguvernamentală Düsseldorfer Kindertafel. Pe www.donate-a-meal.com, utilizatorii pot umple farfuriile şi burţile goale ale unor copii care aşteaptă în rând. Fiecare fel de mâncare se adaugă astfel la o notă de plată, care devine în final donaţia utilizatorului paginii de internet.
Peste 45.000 de vizitatori din 125 de ţări au vizitat până acum www.donate-a-meal.com, iar tema acesteia a fost promovată şi discutată pe 250 de bloguri din toată lumea.
Leu de Aur de la Cannes se adaugă altor patru premii internaționale (Bronz la New York Festivals, ADC Auszeichnung, Webby Official Honoree), câştigate până acum de www.donate-a-meal.com.
Raul Mândru are 25 de ani şi s-a născut la Braşov. Multiplu campion naţional la graffiti până la 18 ani, s-a „convertit” la advertising şi lucrează din 2006 la Ogilvy & Mather Düsseldorf, una dintre cele mai reputate şi mai importante agenţii de publicitate din Germania.Cu lucrarea sa de diploma, Raul a castigat in urma cu 6 luni marele premiu Red Dot Junior Grand Prix, una din cele mai prestigioase competitii de design din lume.
Resurse online:
1. http://www.donate-a-meal.com
2. http://work.canneslions.com/cyber/?award=2
3. http://www.vimeo.com/5318542
4. http://www.ogilvy.com
5. http://www.mandru.de