PRIMUL MEU ACCIDENT (p)

După Crypto-Vineri care a fost postat de obicei sâmbăta, astăzi îți vorbesc despre Asigurări-Luni, publicat în fiecare marți, o singură dată la ora cinei.

Undeva prin acest episod o să îți povestesc despre oferta unui partener care ne sponsorizează acest clip însă tu vei fi interesat cel puțin la el de mult despre primul meu accident în urma căruia ar fi trebuit să devin șnițel prăjit la 27000 de volți. Eu am scăpat dar mașina… noroc de asigurarea făcută cu două zile mai devreme. Așadar, în primul episod îți vorbesc despre CASCO. Ce înseamnă, ce face și de ce este cea mai tare invenție pentru mașina ta de la brădulețul parfurmat cu aromă New Car încoace. Mai ales dacă ai noroc la accidente mult mai des decât la loto. Ca mine.

Casco vine de la Casualty and Collision. CAS – CO. Prin definitie este o garanție semnată cu compania de asigurări. Prin acest contract, orice daună care poate apărea mașinii poate fi reparată, indiferent dacă sunteți sau nu responsabil, dar doar dacă ați bifat incidentele pentru care vreți acoperire. Așa spune la teorie.

Și dacă polița RCA este obligatorie, Casco este facultativă și nu acoperă doar accidentele între alte autoturisme, ci și daunele tip consecință ale răsturnărilor, derapărilor, vandalismului, incendiilor, sau produse de grindină. Cum îi mai spun eu: celulita caroseriei. Salut, tată! Și furtul sau tentativa de furt pot fi despăgubite. Am pățit și din asta. Și, preferata mea, cu CASCO poți să îți repari sau să schimbi jantele. Eu distrug cam vreo 2 pe an. De vreo 10 ani. Marian a ținut să-mi reamintească. Noroc că nu am plătit niciuna eu…

Așadar, povestea primului meu accident. Ați auzit de kilometrul 23 de pe A2? Dacă nu vă pasionează cursele de noapte, știți doar că e o parcare pe drumul spre litoral. Acum vreo 13-14 ani acolo am ajuns și eu acolo la invitația unui om special, Micutzu, sufletul comunității No Speed Limit de pe atunci. Eram în faza de reporter incognito dar în acea noapte am fost doar în vizită, și, din respect pentru Micutzu nu am filmat, ci doar am asistat la liniuțe. Pe drum spre casă însă, am pățit un accident stupid. Pe un pod de pe centură, o roată din față a fost smulsă după ce am luat o groapă și am lovit bordura. Dedesubt era o cale ferată pe care nu am ajuns datorită unei balustrade pe care am îndoit-o serios.

Am făcut 2 piruete și m-am oprit miraculos tot pe asfalt fără fracturi sau vânătăi. Paguba… vreo 8000 de euro pe care nu i-aș fi avut pentru că abia reușisem să cumpăr ursulețul diesel cu o lună înainte. Poveste adevărată. Îi sunt recunoscător lui Micutzu că m-a pus atunci în legătură cu Edi, cel mai bun șofer de platformă, care a ajuns la locul accidentului meu în 20 de minute, la 1 dimineața. Edi salvează astăzi șoferi numai… pe lire sterline.

Din fericire pentru mine, nu aveam nici franșiză. Atenție, nu franciză de business. Franșiza este suma minimă pe care clientul o plătește din valoarea daunelor, atunci când alege un casco mai accesibil. Adică, dacă ai o pagubă de 500 de euro iar franșiza e stabilită la 100 de euro, compania de asigurări plătește diferența de 400 de euro. Dacă nu vrei să plătești franșiza, polița CASCO este considerabil mai scumpă. Astăzi eu merg cu franșize de 10% de fiecare dată. Mai simplu spus, prefer să plătesc eu o oglindă sau un parbriz și mă bazez pe casco dacă am un ghinion cu adevărat mare.

Din fericire, pentru CASCO nu trebuie să plătești o mână și-un picior și viitorul la școală al copiilor. Partenerii noștri din acest episod, Groupama oferă o asigurare flexibilă, numită Gradual. Practic 5 pachete cu diverse acoperiri și clauze suplimentare ca să te ferească și de cel mai evident drob de sare și nu doar asta, dar pachetul descrie și modul în care folosești mașina. Sunt cinci opțiuni de acoperire pe care le-am pus și pe site. Plus că ești acoperit în 41 de țări din Europa. Plus România.

Primul se numește Casco Arret, pentru cei care folosesc mașina rar dar cu încredere, Casco Bon-Courage care adaugă protecție pentru furt, Contre-Pied la care dispare furtul dar vine acoperirea pentru avarii de pe urma ciocniriilor, zgârieturi, căderi sau răsturnari, că suntem oameni și greșim. Casco Defense, cu toate riscurile din trafic acoperite, iar Extreme vine cu tot, inclusiv cu despăgubiri pentru furt. Pentru fiecare pachet există și clauze suplimentare precum acoperirea daunelor produse în afara drumurilor publice sau de apa care a ajuns în motor.

Așadar, în loc să plătești o avere, poți să evaluezi riscurile care te-nconjoară și cât de pesimist ești și alegi pachetul CASCO potrivit. Iar pentru mașini electrice, CASCO include și asigurarea bateriei.

Aceastea au fost informațiile de astăzi și pe principiul, mai bine un leu acum decât 10 mai târziu, nu pleca la drum dacă nu ești pregătit. CASCO nu e pentru oricine, dar din experiență-n spun, dormi mai bine noaptea.

Ultimele articole

Articole recomandate

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.