Categorie: Gadget

(P) Germanos, lecţia de succes în retailul telecom


Povestea pe scurt e că Germanos face 15 ani de succes în România. Desigur, ceva de lăudat câtă vreme internetul colcăie de oferte și vânzători de culori și calibre diferite. De la samsari la băieți faini, la (puținii) profesioniști. Eu vă propun totuși să trecem dincolo de acest anunţ și să ne uităm puțin la felul în care se vând și se vor mai cumpără telefoane mobile în țara noastră. Cred că lecția de învățat e interesantă.

Când văd un magazin de telefoane mobile mă întreb de multe ori oare cum rezistă și oare ce rost mai are. La prima vedere, un gadgetar obișnuit să vâneze chilipirul o să spună că știe el un băiat de treabă pe net care îi aduce orice la preț bun. Câtă vreme prețul e bun, nici pe mine nu m-a deranjat prea tare ideea că aparatul a venit pe o filieră fără taxe vamale, TVA și alte dări la bugetul țării. Până când i-am ascultat pe clienți, adică pe ce cei care țin ocupați trei oameni toată ziua în magazinul Germanos de pe șoseaua Pantelimon spre exemplu. Una dintre cliente, o tânără la vreo 20 de ani, îmi spune că nu vrea să riște când e vorba de telefon. Ea vrea garanție și va cumpăra tot din magazin și data viitoare. Ține tacticoasă în mână un iPhone 4 care sigur se va cere scos la pensie de iPhone5. 

Și aici apare primul schepsis.
Viitorul telefon care va scoate banii din buzunarul clientului va fi atât de atrăgător încât va trece peste rațiune. Nu e de mirare că smartphone-uri foarte deștepte ocupă buzunare și poșete prea puțin pasionate de tehnologie. În teorie, vânzătorul îmi spune că e vorba de cumpărătura din impuls. Așa se vând de fapt telefoanele. Stăm cu ochii pe bloguri, pe YouTube, prin magazine și luăm decizia brusc. Iar când banii nu îmi ajung, o prelungire de abonament este cea mai bună afacere. Încă un secret al magazinelor telecom de stradă…

Însă nu acesta e secretul viitorului unui magazin telecom de succes. Trebuie să știi să vinzi deodată și accesorii și baterii și aparate foto și GPS-uri și garanții. Nu mică mi-a fost mirarea să aflu că ei aduc cele mai bune căști bluetooth. Eu folosesc de la ei un Plantronics Voyager PRO spre exemplu care se vinde la 349 de lei și e genial. Am mai văzut navigatoare GPS de la 340 de lei sau carduri de memorii la prețuri OK. Problema e că a trebuit să ajung în magazin să mă conving iar eu nu prea sunt obișnuit cu asta.

Așa că Germanos își învață lecția din mers și vine (după mine) pe internet. Dacă bulevardul și mall-ul sunt terenuri câștigate de magazinul clasic, internetul explodează abia acum. La noi 10% dintre români cumpără electronice online. Eu pariez pe 20% în 2012 așa că e loc pentru încă pe-atâtea magazine online.

„Articol de promovare a companiei Germanos cu ocazia împlinirii a 15 ani de prezenţă în România. Germanos este lanţul de magazine telecom unde găseşti telefoane mobile, camere foto, GPS-uri, memorii, accesorii, baterii, internet şi telefonie mobilă şi fixă, servicii şi sisteme de recepţie de programe TV prin satelit şi terestru, laptopuri, plus servicii moderne precum G-ticket, G-agenda, G-garanţie, G-precomandă.”