KIA OPTIMA – O coreeană americană rătăcită în România

Kia Optima (www.buhnici.ro)

Într-o competiție „Miss Clasa Medie”, Optima ar termina cu locul doi, o șampanie și coroniță din plastic. E clar una dintre cele mai frumoase mașini pe care le poți cumpăra în România. Ambalajul e senzațional și-ți dă senzația de mai mult decât o mașină de 20 și ceva de mii de euro.

Extazul ți-e tăiat rapid de interior. Totul e la XXL. Butoane imense, de centrală nucleară. Pe scaunul șoferului încape lejer o familie. Volanul are mai multe butoane decât toată planșa unui avion de vânătoare. Place americanilor, clar nu e pe gustul românilor sau europenilor.

Apoi vine motorul și cutia. Împachetate corect pentru autostrăzile americane și coreene. Dar, nu funcționează în traficul românesc. Cutia schimbă greoi iar motorul e forțat la fiecare plecare de la semafor. În oraș va deveni obositoare. Dar mai bine te lămurim în testul video. Nu ar strica să dai click și pe reclame dacă vrei ca testele să rămână gratis. Prietenii știu de ce.

E perfectă însă la drum lung. Cruise. Mașina e relaxantă, nu îți cere și nici nu vrea să fie călcată. Lasă timp suficient celor de pe stradă să îți admire mașina.

Ultimele articole

Articole recomandate

65 Comments

  1. Optima este un sedan de clasa medie si de altfel o masina superba dar nu este destinata luxului desantat. Ptr. asa ceva sau ptr. oamenii care doresc lux si putere cand vorbim de motor si dimensiuni Kia are alte modele, amintea cineva de Kadenza, da si aceea dar nava amiral a celor de la Kia este Quoris…http://www.youtube.com/watch?v=JG616xIwqhc… si inainte sa vina cocalarii cu comentarii gen a copiat pe nu stiu cine le spun ca designerul sef de la Kia este fostul designer al lui Audi, Peter Schreyer, nu cred ca tipul copiaza modele de nu stiu unde. Ar fii hilar:D

  2. Si inca ceva,se pare ca deocamdata doar Mazda a reactionat la avansul luat de coreeni si au scos pe piata Mazda 6,care este intradevar o masina reusita din toate punctele de vedere,ca de altfel si Mazda CX5 si noua CX3.

  3. Emil si Laurentiu aveti dreptate, dar minusurile importante sunt lipsa altor motorizari si PRETUL.Oamenii sunt inca obisnuiti cu celelalte modele din clasa asta si doar pretul mai scazut ii poate atrage intr-un numar mai mare. Atragi clienti cu pretul mic, ii convingi, apoi cand ai multi clienti si imagine iti poti permite si o crestere a preturilor. De acesti bani ori vor alege altceva, ori vor pune putin mai mult si vor lua ceva mai cu imagine. Parerea mea…

  4. Cu demarajul acela in care masina a facut urat este ceva „normal” pentru masinile ceva mai vechi.Asa face si golful (IV) meu cand e ud pe jos!Masina arata foarte bine in schimb ar fi fost mai ok o cutie mai noua si cum spuneati si voi niste jante mai mici pentru romania!

  5. De parca va obliga cineva sa luati pe 18”…In configurator,puteti opta pt 17,pt 16…
    Poate ar trebui si niste preturi mai mici pt Romania(sa isi cumpere toti care nu vor ceva egal cu nemtescul,ci la fel de bun, dar moka daca se poate),poate ar trebui sa nu se mai activeze sistemele cand vrei sa faci racing prin ploaie prin Bucuresti,poate ar trebui sa nu se mai faca testele astea ca sa nu se mai supere romanii germanizati,care lauda masinile alea,de parca sunt 100% produse romanesti.
    @Tudor P, Kia cred ca si-a atins si probabil depasit targetul cu generatia ceed.A oferit un produs care si-a meritat banii, iar acum joaca in alta liga(Optima).

  6. Buna George,
    eu am avut modelul anterior care purta numele Magentis(V6, benzina,2700 cmc,185CP,motor aspirat,cutie automata 5 trepte),cumparata noua in Canada,unde locuiam acum cativa ani.Din punct de vedere estetic,modelul rebotezat Optima este un mare pas inainte,zic eu.Privind testul tau, as zice ca e un pas inainte si la interior dar ca ar fi si minusuri fata de modelul anterior(vezi frana de stationare la picior,idee care mie mi se pare cam stupida).Portbagajul era mare si la Magentis,puteam sa bag o gramada de lucruri in el.Stiu ca romanii nu vor motoare de genul alora care se vand in America de Nord,dar sa vii in oferta cu doar un motor diesel de 1,7 e putin cam ciudat,chiar daca e motor „verificat pe alte modele„ cum zici tu.Pana la urma nu am inteles exact cum e suspensia la masina asta ,cea de la Magentis era moale si deci trebuia sa fiu prudent la viteze mai mari in viraje.Cutia de viteze era ok,schimbarile de viteza facandu-se decent.(marturisesc ca nu sunt un mare specialist auto).Cred ,ca si voi, ca Mazda 6 e mai interesanta,chiar daca eu posed acum o nemteasca(probabil ca nu am depasit inca etapa `^masina germana„)

  7. Salut George.
    By the way…In Timisoara in Show Room KIA nici pomeneala de Optima :), nici macar i40 sw (cica au vindut doar unul pina acum si nu mai aduc) :)
    Multumes.

  8. Salutare. Imi esti tare simpatic atunci cand faci review-uri auto SINGUR! Colegul tau nu te ajuta, crede-ma… O avea experienta in ceea ce priveste sectiunea auto, o fi sofer profesionist, o fi expert IT, dar iti strica de tot review-urile.
    La jumatea acestui film m-am oprit si m-am uitat la filmul de prezentare de la mazda 6, condusa tot de … Marian? Uita-te si tu, omul are o problema, i se pare mereu ca volanul e stramb :) Si la video asta si la ala asta era problema lui, volanul era stramb.. Bine, aici nu sta bine nici pe scaun, dar asta cred ca o luam drept gluma si o lasam balta.
    Imi cer scuze fata de Marian, imi cer scuze si fata de tine, nu imi doresc sa va jignesc pe niciunul, dar consider ca esti mult mai obiectiv, mai atent la diferite detalii, mai amuzant etc. atunci cand faci aceste teste de unul singur.
    Acum o sa imi fac mea culpa si o sa dau click pe toate anunturile de pe site!

  9. Masina asta iese cam prea mult in evidenta. Apropo George ,cam ce difuzoare + subwoofer imi recomanzi pentru un BMW seria 3 din 2002 . Sunt o persoana audiofila cand vine vorba de sunet si nu stiu ce sa cumpar. Difuzoarele din fabrica nu prea ma incanta si vreau sa le schimb.

  10. Si sfatul meu e sa renunti la baiatul ala incepator rau de tot chiar si care are o parere mai buna despre el decat e cazul … se mira de ce intra asr cand pleci tare pe aderenta proasta …e clar ce stie despre masini

  11. Eu nu inteleg in ce context vine testul asta -> optima e pe piata din 2010, in state deja a aparut versiunea facelift. Multe afirmatii sunt facute subiectiv si nu au nici o treaba cu un drive-test profi. si multe lucruri interesante pe care nu le-am auzit ex: ca motorul asta ar avea cuplu mai mare ca cel de 2.0 140cp de la vw sau ford&psa / ca masina se poate configura(spre deosebire de mazda sau honda cu pachete de dotari) / ca a aparut inainte de octavia 3 si nu are cum sa o copieze ca design si ca desing-ul este semnat de fostul sef de design de la audi[care a facut A6(generatia pe care o conduc toti cocalarii in ro acum) si audi TT)..etc
    P.S. pustiul ce treaba are in filmuletele astea? nici macar amuzant nu e; parca nu era cand m-am mai uitat acum ceva vreme la drive-test pe aici; Poate nu o sa mai fie cand ma mai uit…

Dă-i un răspuns lui George Buhnici Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.