Categorii: Auto, Ponturi

Noul BMW M3 2008 – exclusiv la buhnici.ro

m3-pasare-mic.jpg

Pe lumea asta nu îmi e frică nici de poliţiştii de la rutier, nici de vameşii bulgari, nici de apocalipsă.

Mi-e frică de noul BMW M3.

E blasfemie, dar am scos azi pentru prima dată pe drumurile din România primul BMW M3 de test-drive adus de importator.

Acum să nu vă aşteptaţi la un comentariu gen TopGear. Povestea mea cu M3 e altfel. Sunt genul de copil care a crescut visând sa conduca un M3 de adevăratelea, nu doar în NFS sau pe PlayStation. Poate de aceea îmi place mai mult modelul facut pe şasiu E46, adică penultimul model. Gata cu sentimentalismul. Mai bine să vă zic cum a fost azi la test-drive.

m3-1.jpg

M-am trezit exagerat de devreme ca să mă întâlnesc cu Claudiu David. Pilotul profesionist (împrumutat de pe la curse de raliu) care vine cu maşina. Doar nu vă imaginaţi că lasă BMW racheta de croazieră pe mâna copiilor… Am descoperit însă că e super băiat. În prima jumătate de oră am avut impresia că nu are mare lucru în cap. M-a dus până la Snagov ca un Cadillac. Până când am ieşit de pe DN1. Nu vreau să mă laud că m-am mai dat tare cu maşini şi că nu m-am mai speriat de ani de zile, dar de data asta am avut senzaţia aia că dacă e să mă duc înainte de pensie… acum o să fie… Poate exagerez puţin, dar o fracţiune de secundă aşa a fost. Nu ştiu când am atins suta, dar a fost clar imediat după ce am plecat de pe loc. Faza mai tare a fost că am ajuns exagerat de repede pe la 240-260 kmh. După “shot-ul”de adrenalina am inceput să mă distrez. Claudiu e ca o maşinărie cu procesor Core 78Duo. Un fel de entertainer autorizat de Institutul de Senzaţii Tari da’ Sigure. O să vezi şi în clipuri. Unde mai pui că e şi un instructor răbdător care m-a reînvăţat să conduc repede, dar mai ales şi bine. O demonstratie gratis de drift aici.

Sau urmareşte acelaşi clip postat pe YouTube.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=bOnflfCv67E]

Şi cam aşa arăta maşina după ce ne-am jucat.

BMW M3

BMW M3

“Maşina asta e sălbatică. E ca şi cum ai încerca să călăreşti un cal sălbatic!” Asta din gura unui pilot experimentat. Nu doar arată a fiară, dar aşa se comportă. Este imposibil de controlat fără controlul stabilităţii şi toată electronica de pe ea. Cei 450 de cai putere ating şi rup coarda sensibilă, aderenţa şi senzaţia de încredere în abilităţile tale de pilot. Setată în modul sport rivalizează cu orice maşină de competiţie. Setată în modul confort se prelinge discret pe şosea. Am avut la dispoziţie să îl testez într-o coadă kilomtetrică pe DN1. Încă o dovadă că se stă mişto la coadă şi într-o garsonieră sport de 70.000 de euro.

Cu ocazia asta Claudiu mi-a vândut şi câteva ponturi despre cum se conduce aşa bine. Despre ele, cu filmul de rigoare, mâine!