Categorii: Auto, Ponturi

Noua taxă auto

Conform oficialilor români, noua taxa va fi aprobată prin ordonanţă de urgenţă până la 1 februarie.

Taxa de primă înmatriculare dispare şi vine din urmă taxa de mediu.

Comisia Europeană a acceptat propunerea Guvernului român de schimbare a formulei de calcul. Aşa că noua taxă scumpeşte maşinile noi cu cel puţin 300 de euro, dar le ieftineşte pe cele vechi. Negocierile au ajuns pe ultima sută de metri, dar nimeni nu ştie deocamdată care este noua formulă de calcul.

Pentru o maşină nouă cu norma de poluare Euro 4, cu un motor de 1600 de centimetri cubi, taxa este de aproximativ 100 de euro, dar ar putea creşte la 400 de euro. Dacă maşina are doi ani vechime are şi o altă taxă cu 15% mai mică.

Cele mai noi maşini de tip Euro 3 cu cilindre de 1.400-1600 de centimetri cubi vor fi înmatriculate după ce posesorul achită aproape 1000 de euro. În cazul tuturor normelor de poluare taxa scade în funcţie de vechime.

Pe noul sistem, cea mai mare taxă se plăteşte în cazul unei maşini non-Euro cu peste 3.000 de centimetri cubi veche de zece ani – 5.500 de euro.

Rămân în continuare netaxate indiferent de vechime maşinile vechi aflate deja în ţară, dar care sunt revândute.

Dacă aţi plătit deja taxa de prima înmatriculare şi consideraţi că statul v-a luat banii de pomană aveţi la îndemână soluţia procesului. Pe rolul judecătorilor româneşti există deja mai multe dosare, iar unele dintre ele au câştigat deja la prima instanţă. Şi dacă nu vă faceţi dreptate în România puteţi face precum vecinii noştri unguri. Aceştia au mers până la Curtea Europeană de Justiţie unde au obţinut rapid returnarea completă a taxei.