Conform oficialilor români, noua taxa va fi aprobată prin ordonanţă de urgenţă până la 1 februarie.
Taxa de primă înmatriculare dispare şi vine din urmă taxa de mediu.
Comisia Europeană a acceptat propunerea Guvernului român de schimbare a formulei de calcul. Aşa că noua taxă scumpeşte maşinile noi cu cel puţin 300 de euro, dar le ieftineşte pe cele vechi. Negocierile au ajuns pe ultima sută de metri, dar nimeni nu ştie deocamdată care este noua formulă de calcul.
Pentru o maşină nouă cu norma de poluare Euro 4, cu un motor de 1600 de centimetri cubi, taxa este de aproximativ 100 de euro, dar ar putea creşte la 400 de euro. Dacă maşina are doi ani vechime are şi o altă taxă cu 15% mai mică.
Cele mai noi maşini de tip Euro 3 cu cilindre de 1.400-1600 de centimetri cubi vor fi înmatriculate după ce posesorul achită aproape 1000 de euro. În cazul tuturor normelor de poluare taxa scade în funcţie de vechime.
Pe noul sistem, cea mai mare taxă se plăteşte în cazul unei maşini non-Euro cu peste 3.000 de centimetri cubi veche de zece ani – 5.500 de euro.
Rămân în continuare netaxate indiferent de vechime maşinile vechi aflate deja în ţară, dar care sunt revândute.
Dacă aţi plătit deja taxa de prima înmatriculare şi consideraţi că statul v-a luat banii de pomană aveţi la îndemână soluţia procesului. Pe rolul judecătorilor româneşti există deja mai multe dosare, iar unele dintre ele au câştigat deja la prima instanţă. Şi dacă nu vă faceţi dreptate în România puteţi face precum vecinii noştri unguri. Aceştia au mers până la Curtea Europeană de Justiţie unde au obţinut rapid returnarea completă a taxei.
Mi se pare o prostie aceasta noua taxa din mai multe motive:
1. se incurajeaza cumpararea masinilor vechi – daca la un motor nou pe benzina 1600cc se va plati de 3 ori mai mult , at la unu pe motorina de 1,9 TDI taxa va fi de 1500 Euro, acum este de 508 Euro.
2. romanii daca isi vor lua masina SH sigur o vor tine foarte multi ani si nu o vor scoate din circulatie asa cum zice Ministerul Finantelor.
„Pentru o maşină nouă cu norma de poluare Euro 4, cu un motor de 1600 de centimetri cubi, taxa este de aproximativ 100 de euro…” ceea ce este fals conform calculatoarelor de taxa si experientei proprii. Taxa la 1600 cc noua este de 183 de Euro.
am votat intrarea in ue pentru a n e simti europeni.acum suntem o tara mare (europa),dar daca vreau sa mi cumpar o masina din jud.germania trebuie sa platesc TAXA de C____.multumim ,,burtosilor” si nesatuilor!!!!!
Noua taxa auto 2008 nu prea le arata celor de la Dacia sau Citroen (stim noi la cine ne referim), pentru masinile noi, un an la fel de bun ca 2007. Cel din urma e ca Becali … s-a gandit in cele din urma sa mai dea si la altii din ce fura ca nu e rau. Mai arunca si ei cate un os celor mai saraci care se bucura de rable dar nu observa inca 2008 ca pe un an electoral. De returnat banii … vedeti intrunirea de la ACR.
Pentru a rezolva complexele probleme ale statului guvernantii au nevoie si de banii pe care ii colecteaza de la cetatenii pe care ii reprezinta, adica de la contribuabili. Nimic mai firesc si aceasta nu se discuta. Ce este de discutat si trebuie sa fie adus in discutie este modul in care se explica- justifica necesitatea introducerii unei taxe, marimea acesteia, maniera in care vor fi folosite fondurile adunate si obiectivele de atins care sunt urmarite. Daca o lege, ordonanta de urgenta sau orice alta reglementare nu raspunde unor asemenea de bun simt reguli ea devine o reglementare abuziva care demonstreaza incapacitatea intelectuala a guvrnantilor si marimea bruta a puterii lor sugestiva prin expresia „asa vor muschii nostri” sau pur si simplu probabilitatea gandului emanat care ar suna asa ” ne doare-n cot de ce ganditi sau vreti voi, cetatenii, noi facem tot ce credem de cuviinta”. O mare lipsa exista si in constitutia tarii care nu limiteaza drepturile executivului privind impunerea unor asemenea reglementari si sa ofere parlamentului responsabilitatea de-a le impune doar cu un vot majoritar de 75% si nu discretionar.
Dupa considerentele de ordin general sa intru in subiect. Personal sunt deacord ca in conditiile cresterii poluarii mediului ambiant se impun masuri imediate pentru protejarea acestuia si mai ales pentru reabilitarea lui si pentru aceasta trebuiesc bani.
In analiza, la care ar trebui sa participe factorii direct interesati, poluatori si poluati, ar trebui luate in calcul urmatoarele aspecte logice:
– ce obiective ne propunem si cati bani sunt necesari in unitatea de timp- an pentru indeplinire acestora;
– care sunt poluatorii care trebuie sa plateasca si proportia care revine fiecaruia in raport de intensitate afectarii mediului ambiant;
– stabilirea bazei de calcul pentru unitate de noxe emise in atmosfera indiferent de sursa de provenienta;
– exceptiile de la regula justificate, daca se impun;
– modul in care se materializeaza contributia si modul in care va fi folosita;
– intervalele de raportare a rezultatelor si modificarile ce se impun in raport cu acestea.
Incerc sa dau raspuns catorva aspecte subiecte ale analizei astfel:
– poluatori ar trebui definite totate mijloacele care prin functionarea lor afecteaza mediul ambiant prin modificarea temporara sau cu urmari in timp, a compozitiei atmosferei, solului, apelor si a altor elemente de mediu. In categoria acestor poluatori intra toate mijloacele motorizate care functioneaza de regula cu combustibili fosili dar nu numai (masini auto de toate categoriile, avioane, masini de productie, vapoare, mijloace de incalzire-racire, masini electrice si electrotehnice, sisteme de transport combustibili, electricitate, etc.);
– contributia ar trebui perceputa pe perioada de functionare a mijlocului respectiv, conventional: lunar, trimestrial sau anual; daca centrala de incalzit apartamentul nu functioneaza pe timp de vara, sa zicem 6 luni, nu ar trebui taxata, daca nu folosesc masina pe timp de iarna , sa zicem 3 luni, nu ar trebui sa platim taxa, etc.
Plecand de la aceste considerente taxa ar trbui platita de foarte multi poluatori si foarte importanti: generic, ministerul apararii, transporturilor, internelor, etc. in sume considerabile posesorului unui auttoturism revenindu-i o suma modica platita in perioada in care isi foloseste masina. In situatia in care s-ar prezenta in acest fel lucrurile as aprecia chiar modul responsabil al guvernantilor in care inteleg sa-si puna in aplicare mandatul primit: sa conduca si sa admnistreze Romania. In situatia de fata se observa fara pre mare efort ca aceasta este o taxa impusa de anumite interese de grup si nu tine in niciun fel seama de interesele majore ale tarii, deci este o taxa abuziva, ilegala si imorala. Numai pentru aceasta actualul executiv ar trebui sa plece sau sa fie fortat sa plece fiindca lucreaza cu rea credinta, impotriva propriului electorat, impotriva poporului, al tarii. Nu stiu cine se ridica la onorabilitatea de aguverna Romania dar oricine ar veni dupa cei prezenti ar invata ca asa ceva „nu se poate majestate”…
–
daca pana acum taxa era menita sa incurajeze cumpararea de masini noi se pare ca acum vom avea o taxa exact pe invers
Esti un mare dobitoc ba buhnici !Si mai esti si gras ca un porc pe deasupra !
LATER EDIT: In sfârşit prima jignire profesională, abia la comment-ul aniversar cu numărul #700. Corbu, te rog totuşi să detaliezi şi să ne spui pe ce te bazezi. Astfel vei primi un premiu. Acesta va fi refrenul melodiei „Parazitii – De ziua ta”.
George Buhnici
Haideti sa va zic eu o varianta…stiti Romania a imprumutat foarte multi bani de la UE si ar trebui restituiti candva(si noi nu stim de asta).Bani nerambursabili?Bullshit!! Nimeni nu face pomana.
E ca la banca…faci credit si platesti inapoi cu tot cu dobanda
Vor mai fi si alte taxe stati linistiti.Va salut