Veste bună pentru cei 100.000 de pasageri care au cumparat bilete MyAir şi s-au trezit lăsaţi de izbelişte.
În timpul unei conferinţe de presă ce a avut loc ieri la Veneţia a fost prezentată IR Conset (IRC), o companie de la Roma, care a făcut o propunere de a prelua în chirie MyAir.com, compania aeriană căreia ENAC (Autoritatea Aviaţiei Civile Italiene) i-a suspendat licenţa de zbor în iulie pentru probleme financiare.
Previziunile vorbesc despre o revenire a operatorului de transport la zbor până la sfârşitul acestui an (în prima etapă se va reveni pe rutele dintre Veneto şi Puglia şi spre Franţa) cu două aeronave. În acest scop, discuţiile au început cu ENAC pentru reactivarea licenţei de transport aerian pentru pasageri şi mărfuri.
Nevoile financiare pentru cele două avioane sunt deja cuantificate la un milion de euro pe lună, per avion. Noul operator este obligat să aibă fonduri suficiente pentru un minim um de trei luni de activitate.
Despre revenirea la Bucureşti nu există încă informaţii oficiale, însă rutele de la şi către Bucureşti sunt o prioritate pentru că pasagerii din România au fost întotdeauna principala sursă de venit a companiei italiene.
Surse din interiorul MyAir mi-au relatat că se ia în calcul o compensaţie prin care fiecare român care a cumpărat un bilet şi nu a mai putut zbura din cauza falimentului, va primi două gratuite. Informaţia nu a fost confirmată oficial, însă ar spăla parţial ruşinea şi ar mai ajuta la recâştigarea măcar a unei părţi din clientela “canibalizată” deja de WizzAir și BlueAir.
SkyEurope nu au mai revenit :))
de sky europe stii ceva? ca mi-am luat niste bilete si acum astept sa imi dea banii inapoi pe ele, dar nu prea am sperante:(
@Doina: Skyeurope nu va reveni. Poate investitorii vor lansa o noua companie. Situatia este total diferita fata de cea de la Myair, pentru ca italienii nu au declarat faliment.
Este de admirat faptul ca italienii nu au renuntat. pentru ei era mult mai usor sa se declare falimentari si gata! No refunds, no free tickets… etc.