Modificare normă poluare Germania

Foarte multe cazuri de acest gen ajung la mine zilele astea:

Salutare George,
doresc sa-ti prezint un caz, usor atipic, care in mod normal, intr-o tara
normala, membra a UE, nu ar fi trebuit sa dea atatea batai de cap.
Fiind pasionat de un anume model de automobil, Mercedes W 124, identific
unul pe net, vad ca masina corespunde normelor EURO 2, cer lamuriri
suplimentare si acte justificative propietarului, stiind ca respectivul
model, an fabricatie 1993, avea maxim EURO 1, primesc date (brief-ul mic si
mare cu modificarile de rigoare) din care rezulta ca masina avea montat un
catalizator, marca HJS (o firma specializata in domeniul catalizatoarelor,
si nu numai, autorizata TUV) ce a permis trecerea automobilului de la norma
EURO 1 la EURO 2. Pe brief-ul mic chiar scrie clar EURO 2. Pe C.I. sunt
trecute completari din pix si exista o stampila a landului respectiv, in
speta Nurnberg. Acum, masina am cumparat-o, dar, RAR-ul nu-mi acorda norma
de poluare EURO 2, dintr-un motiv absolut hilar. Imi spun asa : ce dovada
avem noi, ca acesta masina este EURO 2, atat timp cat in cataloagele R.A.R.
masina reiese ca ar fii EURO 1. Pai dovada mai buna decat ca exista scris
clar pe talon : EURO 2 + faptul ca din momentul montajului catalizatorului
au fost efectuate 3 inspectii tehnice (TUV), evidentiate pe partea din spate
a talonului + cartea de identitate modificata si cu stampila landului
Nurnberg + hartii de la DEKRA (sunt sigur ca stii despre ce vorbesc) din
care rezulta ca masina a primit al 4-lea TUV, valabil pana-n 2012, intreb,
ce altceva trebuie sa mai prezint ca acte. R.A.R.-ul imi raspunde,
cerandu-mi 2 lucruri : o dovada ca HJS are un model de catalizator destinat
modelului mai sus expus, care odata montat, permite trecerea de la norma de
poluare EURO 1 la EURO 2. Si punctul 2, ca a fost efectuat montajul intr-un
service autorizat. Dupa care, imi dau norma EURO 2.
Punctul 1 l-am rezolvat, HJS mi-a trimis o dovada ca sunt autorizati TUV si
ca modelul de catalizator montat pe masina mea, face acesta trecere de la
EURO 1 la EURO 2.
Dar punctul 2, e utopie. Pentru ca HJS vinde catalizatoare in toata lumea,
iara modelul care-l am eu, a fost vandut undeva in Nurnberg unei alte firme
mari care se ocupa cu distributia lor mai departe catre mici
autoservice-uri. Si asta se intampla prin anii 2002-2003, atunci fiind
montat catalizatorul. Poate acel service nici nu mai exista si atunci…..
vin si te intreb pe tine, George :
de fapt, ce acte am nevoie cu adevarat pentru a putea inmatricula masina cu
norma de poluare EURO 2 ?
Si in functie de ceea ce sper ca ai sa-mi raspunzi, ma pot lansa pe alte
piste de urmarire. Doresc sa-ti multumesc in anticipo pentru
disponibilitatea de a fi citit „mica” mea scrisoare si indrumarile
ulterioare plus sfaturi ce le astept cu interes. Cu respect, Bogdan

Registrul Auto, ca orice colos cu picioare de lut, se bazează pe reguli stricte, clare, de lut uscat. În actele lor, un anumit model dintr-un anumit an este automat înscris cu o anumită categorie de poluare. Orice îmbunătăţire îi scoate pe inginerii de acolo din regulile obişnuite, aşa că preferă să se acopere cu documente ca să nu ceritifice/omologheze ei acea modificare. Se poate face, însă nici nu ai vrea aşa ceva, pentru că un test dinamic (am mai vorbit aici despre aşa ceva – dă o căutare în blog), care arată clar norma de poluare reală nu ar face decât să îţi declasifice maşina şi mai şi costă exagerat. După atâţia ani de utilizare, catalizatorul si ansamblul motor nu mai funcţionează în parametri şi te-ai putea trezi că ai o maşină euro1 sau mai rău. Aşa că tu trebuie să demonstrezi că îmbunătăţirea de pe maşina ta este reală. Şi cum faci asta? Documentele germane, deşi utile nu sunt suficiente pentru că orice omologare de la ei nu este automat acceptată la noi. Asta se va întâmpla din câte ştiu abia de la anul înainte. Aşa că tu trebuie să demonstrezi că echipamentul a fost cumpărat de la un producător agreat şi că l-ai montat legal, nu după colţul blocului. În locul tău aş mai insista cu o scrisoare către directorul tehnic RAR în care să explici toată povestea. În paralel voi face şi eu un apel la inginerii de la RAR (unii dintre ei chiar directori) despre care ştiu că citesc blogul meu şi pe care îi invit să propună o soluţie, chiar şi sub protecţia anonimatului. Măcar să te lămurim şi mai bine. Succes.

Ultimele articole

Articolul precedent
Articolul următor

Articole recomandate

10 Comments

  1. vorbe, vorbe, vorbe si atat!Eu am o masina dotata cu catalizator , sonda lambda, injectie da benzina fara plumb, si cei de la RAR au catalogat-o NONEURO!!!!!!!!!!!!!!
    Ce parere ai domnule Buhnici?

  2. Salutare George, din nou.
    Pot spune ca am facut rost de toate hartiile cerute extra de R.A.R.
    Zilele astea ma duc la ei sa vad ce surprize noi mi-au pregatit.
    Pana sa fac pasul, am nevoie sa stiu daca ma pot bizui pe lobby-ul promis de tine, pe langa acei ingineri de care scriai mai zilele trecute. Pot sa-ti spun doar atat, pentru a nu te pune intr-o postura delicata in fata conexiunilor pe care le detii, masina si actele sunt toate, beton, fara smecherii sau amatorisme.
    Pentru a ma face bine inteles, am ales aceasta cale de mediatizare, in primul rand, pentru ca mi-ai raspuns rapid si obiectiv la problema mea.
    In faza nr. 2, daca se ajunge la indeplinirea scopului final, acela de inmatriculare, conform cu EURO 2, putem spune ca pe site-ul tau, apare un rezultat valoros, detaliat, despre pasii ce trebuiesc urmati, pentru inmatricularea unui automobil, din UE, ce a suferit modificari la sistemul de poluare. Asa, persoanele care doresc sa isi achizitioneze in viitor, un automobil, venit din spatiul UE, au sa stie clar traseul (cu capcane) ce trebuie urmat, inainte de achizitie. In alta ordine de idei, am sa transimit si eu mai departe, pe diferite forumuri de profil, unde sunt membru, rezultatele obtinute in urma demersurilor efectuate impreuna.
    Trebuie sa-ti spun ca foarte multe cazuri de acest gen exista, fara sa fi avut un rezultat final prea fericit.
    Ca de obicei, iti multumesc anticipat, asteptand noi recomandari.
    Cu respect, Bogdan

  3. Salutare,
    intru direct in subiect si incep cu o constatare amara. Statul roman, nu vrea sa-mi ia banii din buzunar. De fapt vrea, dar vrea si mai mult. Intrebare : este adevarat ca daca masinii i-au fost aduse imbunatatiri la sistemul de evacuare, in Germania (upgrade la catalizator) eu ar trebui sa platesc o taxa in plus, in valoare de 1200 lei ?
    P.S. : parca am avut gura aurita cand am spus ca „ma duc la ei sa vad ce surprize noi mi-au pregatit”.

  4. Salut,
    Prin luna iulie am avut si eu o „problema” similara cu cei de la RAR Bucuresti. Scaparea mea a fost caroseria Kombi si ca in actele germane era un pasaj care permitea montarea a maxim 7 locuri in masina. Cei de la RAR mi-au zis ca daca ii montez inca o bancheta in portbagaj imi dau norma EURO 2. Am reusit sa fac rost de o bancheta, am montat-o iar inginerii de la constatare s-au mirat, s-au scarpinat, apoi i-au chemat pe colegii din birouri. Nimeni nu a inteles cum 2 locuri in plus ii schimba norma de poluare dar am reusit sa o inmatriculez Euro 2 si am 7 locuri trecute pe talon.
    Mult succes cu inmatricularea

  5. Salutare,
    Chiar ajunsesem sa cred ca incep un usor monolog. Sau ca spun o poveste care o citesc doar eu ! Dar…
    …doresc sa-ti multumesc Ripper pentru incurajari, insa se pare ca am o lupta dura si inegala, cum bine spunea George, cu acest „colos ce are picioare de lut”.
    Revin si va povestesc ce sa mai intamplat azi.
    Mers din nou la RAR, de asta data, cu masina, insa stupoare. Pentru constatare (70 lei) domnii de la „Constatari” imi spun in felul urmator :
    Nu putem sa-ti dam o hartie din care sa rezulte ca masina corespunde normelor EURO 2, decat daca, in urma „unor verificari” facute, mai achit instantaneu 1200 lei.
    Altfel, ei au sa citeasca doar ce scrie pe Brief-ul mic si cel mare. Adica, doar seria de caroserie,’93, cand masina era cel mult EURO 1. Nu vor sa-mi ia in considerare nici un alt document prezentat de mine, chiar daca pe acte scrie foarte clar EURO 2, la care atasez dovezi ce sprijina inscrisurile din C.I. si talon.
    Stiu ca este o perioada agitata, cu ape tulburi (politca asta), dar rugamintea mea este, daca imi pot pune sperante in a primii un raspuns, indrumare de la tine (GEORGE ?), in timpi reali, catre o figura autorizata de la RAR, unde sa-mi pot expune dificultatile cu care ma confrunt in relatia cu aceasta institutie ?
    Doresc inca odata sa-ti multumesc in anticipo pentru eventualele reactii.
    Cu stima,
    Bogdan

  6. Gata. Am rezolvat. Am Euro 2 la Mercedes-ul meu.
    Atentie, daca exista o modificare la sistemul de depoluare, chiar trebuie platita o taxa de 1200 lei suplimentar.
    Deci, mai intai faceti constatare (70 lei) sa nu aveti surprize la programarea directa pentru carte, dupa care, daca iese ceea ce v-ati propus (vezi cazul meu, unde aveam nevoie de Euro 2) platiti cei 1200 lei, in cazul meu 1300 lei, ca baietilor de acolo le face placere sa-ti mai ofere o surpriza in plus (pe ei, oricum nu-i costa nimic) si daca totusi, nu-ti iese ceea ce iti doresti, ramai cu paguba de 70 lei. Daca e totul O.K., faci programare pentru carte si autentificare, care mai costa inca 355 lei (in cazul meu) e am fost avertizat de circa 280 lei. Atentie pentru cei ce in viitor se intalnesc cu ceea ce am patit eu, nu este deloc usor! Daca n-ai prieteni, rude care sa te ajute din tara de unde ai facut eventuala achizitie, e dura rezolvarea.
    Si… mai am de platit si taxa de poluare, sa vedem cat!
    Pana atunci, doresc sa multumesc inca odata lui George pentru ca mi-a permis sa-mi exprim situatia in care m-am aflat, pentru sfaturi si indrumari, si in plus, multumesc inca odata lui Ripper, partenerul meu de dialog, pentru suport informatic.
    Va doresc sarbatori fericite, multa sanatate si serenitate voua cat si celor apropiati.
    Cu stima,
    Bogdan

  7. Salut,

    Ma bucur ca ai rezolvat. Eu pentru taxa de poluare am platit 2700 EUR pentru motor de 2500 cmc (anul fabricatiei 1995). Oricum ar fi bine sa platesti anul acesta (2009) taxa pentru ca se plateste in lei la cursul de 1 oct 2008. De la 1 ianuarie va creste deoarece se va calcula la cursul de la 1 oct 2009 (care e destul de mare). Multa bafta si la taxa de poluare ca si acolo iti trebuie multe acte (traducere a contractului de vanzare cumparare, legalizarea traducerii, cerere pentru calculul taxei, si parca mai trebuia ceva). Dupa ce depui dosarul acesta mai dureaza o saptamana pana cand poti sa le dai banii (eu stiam cat am de plata dar celor de la fisc le-a luat o saptamana sa calculeze).

    Numai bine si un 2010 mai frumos!

Dă-i un răspuns lui Gaspard Bogdan Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.