Metoda funcţionează. Povestea lui Bogdan

Despre masina: Opel Astra H Elegance 1.7 CDTI, 101 CP, aprilie 2004, 67000KM, negru metalizat….se vedea ca masina nu a fost polishata, avea urme de uzura uniform pe toata caroseria (acele mici mici zgarieturi care
apar in timp de la praf, etc. vizibile in lumina soarelui), de aici am dedus ca nu are elemente de caroserie schimbate recent sau reparate.

Uite ca mi-am facut putin timp sa povestesc ce am patit prin Germania. De aici daca ti se pare ceva interesant, poti sa iei sa treci pe blog, poate au si altii de invatat din ce am patit eu.

1. Cautarea masinii
– am observat ca nu toti dealerii dau multe detalii despre masina, sau in anumite cazuri pozele nu corespund cu realitatea, adica in poza masina apare silver dar in descriere e black – tot aici, multi trec masina la climatizare automata, ca sa apara la cautari, dar in realitate masina nu are anumite dotari trecute in
descriere…nu zic ca sunt tepe, ci doar ca nu as avea mare incredere intr-un astfel de dealer

2. Drumul (catre Germania, cu masina)

Trebuia sa ajung la Praga, sa las fratelui meu Citroen-ul (benzina) acolo, cu care urma sa ma deplasez si pana in Germania in cautarea masinii. Am ales varianta Bucuresti – Oradea, drumul fiind mult mai bun decat pe Arad si nu era in lucrari. Singura problema la noi, aglomeratia de camioane care merg cu 50 la ora, trecerea prin comune si traversarea oraselor. E bine de plecat din Bucuresti la 4-5 dimineata sau chiar mai devreme, deoarece pana ajungeti la Brasov se lumineaza, iar pana acolo drumul e usor. Recomandabil sa aveti un GPS care stie sa avertizeze de radare fixe, iar de pe Internet sa actualizati fisierul ce contine camerele/radarele fixe.

O mare parte din drum il faceti in Romania. La Unguri, dupa ce treceti de granita trebuie vigneta, in principiu la primele gherete e mai scump, dar macar sunteti asigurat daca e vreun control mai incolo. O luati pe drumul national pana la Budapesta, sosea excelenta, daca se doarme se recomanda gasirea unei pensiuni direct la drumul european si nu pe nu stiu ce stradute, in general in satuce e mai ieftin. A doua zi pe la 4-5 spre Budapesta, de acolo autostrada impecabila. Din Slovacia de la prima benzinarie se ia vigneta, se poate
lua de aici si pentru Cehia (10E in loc de 13E cat am dat in Cehia). Obligatoriu sa le lipiti in geam. De aici incolo doar autostrada impecabila si pe anumite portiuni fara limita de viteza (nu se claxoneaza,
nu se dau flash-uri, nu se merge pe banda de viteza fara motiv….asta faceti doar in tara ;) )

3. Dealerul

Masina fiind intr-un satuc la vreo 70km nord de Berlin, am ajuns dupa amiaza acolo (plecat fiind de dimineata din Praga). Afacere de familie, cu 10 masini in total expuse afara si o ghereta cu trei camere pe post de birou. Neamtul neamt, engleza cam deloc. Masina arata si era exact cea din pozele postate in anuntul de pe Internet, pretul din anunt fiind pentru export…pentru la ei in tara pretul este mai mare. Am verificat cateva detalii, precum serii geam, vopsea, etc. La 16.30 am intrebat cum facem actele. Aici devine interesant, neamtul vroia banii sa-i trimita la banca, ca banca sa-i trimita actele a doua zi, pana atunci eu ramanand cu o factura semnata si stampilata de el. Nu am fost de acord, am discutat la telefon cu un partener de al lui care stia engleza si facea traducerea intre noi, neamtul ameninta ca se inchide banca si daca nu facem azi mai dureaza inca nu stiu cate zile si tot asa. Eu tinand tare, am spus ca nu ma intereseaza unde sunt actele, e treaba lor sa faca rost de ele, iar cand au actele atunci platesc. In final, am stabilit ca sa faca rost de acte, 80% sanse sa ajunga a doua zi, eu suportam cativa euro taxe pentru urgenta la curierat.

De dormit, am dormit in dorf la o pensiune, totul foarte curat, preturi mult mai mici decat la hotelul din acelasi dorf.
A doua zi actele erau acolo: cartea de identitate a masinii, talonul si inspectia tehnica. Am mers pana la banca si i-am depus banii in cont (probabil nu avea incredere tinand seama ca aveam 9000E in hartii de 50),
banca mi-a dat chitanta, inapoi la el cu chitanta dupa care a semnat factura. Cu actele originale, cu factura, cu pasaportul si buletinul meu si cu masina, am mers la inmatriculari la ei. Aici era liber, am platit
110E pentru numere si carte verde pentru 15 zile; cu actele si cu numerele am mers la ghiseu, am mai platit o taxa de 34E, m-a trecut in cartea de identitate a masinii, mi-e eliberat talon ce numele meu, am pus numerele la masina si asta a fost.

Masina are carte de service cu stampila service-ului, are inspectie tehnica pe care apare kilometrajul la momentul cand a fost facuta, are un sticker la motor cu data si km ultimei revizii…desi nu sunt aspecte
importante. Ce m-a uimit, la computerul de bord nu erau resetate valorile, si total era afisat exact kilometrajul real, o viteza medie si total litri de combustibil consumat…aici ma gandesc ca daca era sa scrie cineva nu ar fi scris toate valorile astea.

Ultimele articole

Articole recomandate

29 Comments

  1. Me, cred ca esti f dezinformat.Daca tu gasesti un Opel Astra de nou, 1,7 cdti, 101 cp si cu ceva dotari, la 10.000 eur, iti cumpar si eu cateva si sunt sigur ca ar fi si altii. Ideea e ca un astra cu dotari decente, diesel de nou, e peste 16, 17.000 eur.Cel mai ieftin Opel Astra este cel clasic, motor 1,4 benzina cu f putine dotari ( nici radio Cd nu are)si e pe la 11500 ( si -a luat un cunoscut).Deci, eu cred ca Bogdan l-a luat la un pret rezonabil.

  2. da Hansi…insa numai preturi informative si nu prea realiste .Exista doua sorturi de haendleri in germania :

    1.reprezentante si firme de vanzare, cumparare ,reparatii mari care au specialisti la examinarea masinii…sa vezi ce repede iti scade o mie doua trei din pretul dorit fiindca asta ,asta ,asta e defect(sau cel putin trebuie sa spuna ei asa altfel isi cauta alt loc de munca)
    2.firme mai mici fara atelier si fara cunostinte de reparatii insa cunostinte perfecte de milogit…iar omul tot om ramane…cand vede 7 mii pe masa si hartia de iscalit uita ca defapt dorea 8500 pe masina.

  3. corect in ceeace spui tu Mobiles! eu am scris ca e pretul teoretic. Orice händler incearca sa cumpere ieftin si sa vanda scump. e clar intr-o economie capitalista.
    Daca cauti o masina in Germania si o gasesti la un pret „suspicios” de mic, nu trebuie sa te incante; e bine sa verifici cu ce pret teoretic cumpara händlerul masina, la care trebuie sa mai puna si el cateva mii de euro depinde de model, an de fabricatie, km si dotari extra.
    Daca pretul cu care el ti-o vinde e la acelasi nivel sau putin, putin mai mult decat cel teoretic la care o cumpara, masina aceea are ceva si e bine sa iei distanta.

  4. Atat handlerii cat si reprezentantele de aici din Germania au invatat sa se modeleze dupa clientul est-european atunci cand vand la export.
    Din principiu, o reprezentanta – un neamt, nu iti negociaza pretul afisat pe masina.
    Spre surprinderea mea insa, am intalnit saptamana trecuta la o reprezentanta Opel un neamt care a scazut 500 de euro la o masina Opel Astra H 1.9 Cdti din 2005 – full, fara piele… doar pentru a vinde masina. Pretul lipit pe masina a fost acum 3 luni 10.500 euro (scazand lunar cate 500 de euro)… pretul vanzarii de saptamana trecuta…negociat – 8.500 euro.

    Cat despre handlerii care au actele la banca… sunt foarte multe cazuri in care masinile sunt cumparate in sistem buy-back sau prin licitatie de la leasing… masina este a handler-ului doar „virtual”, el primeste pozele pe mail cat si o copie dupa brief/talon… pune masina la vanzare pe internet.. iar abia cand are un precontract sau un avans la vanzare, face si plata masinii… de aceea e bine sa sunati sa lamuriti „starea” masinii, inainte de a pleca dupa ea.
    Succes.

  5. Salut George,am 14 ani iar eu cu tatal meu ne-am hotarat sa ne achizitionam o masina din Germania.

    Tatal meu nu are inca carnet dar sper ca il va da in curand.
    Ne-am gandit la modelul Renault Laguna 2 ,1.9 Dci ,euro 4,modelul Phase 2 (facelift) dar nu stim daca este chiar buna…
    Vrem sa fie o masina fiabila la care sa nu intervenim major

    Ce vroiam sa te intreb:

    Cand ai fost in Germania ai vazut modelele acestea prin autohaus-uri?
    -cineva mia spus ca Renault nu prea se gaseste in Germania

    Motorul 1.9 Dci este fiabil?
    -am auzit ca motoarele diesel de la Renault au probleme cu turbina

    Ca dotari are climatronic,semi-piele,navigatie,in jur de 10 air-baguri,tot felul de sisteme de siguranta (ABS,ESP etc.)
    -din cate am inteles Renault ofera multe dotari pt un pret mic,dar din spusele unor ,,lagunisti” se strica foarte repede senzorii si alte ,,electronice”

    Ce pret au Lagunele pe acolo?

    De ex. daca masina costa sa zicem 5000-5500 Euro…cu toate taxele(transport(dus-intors,rovignete etc.) cat va valora la final masina cu tot cu ele? va depasi sa zicem suma de 6000-6500 euro?

    Ce ne recomanzi? Avionul sau autocarul? Ce diferenta de pret este intre ele…
    -cu avionul mie mi se pare mai greu(nu avem pasapoarte si ele dureaza)dar dureaza mai putin

    Noi nu stim o boaba din limba germana dar am vazut pe unele forumuri ca sunt romani stabiliti in Germania si care ajuta romanii sa-si cumpere masini de acolo (ei negociaza,ei verifica masina,ei rezolva actele)…ce crezi..e bine sa apelam la asa ceva? Daca da ne poti da email/email-uri a unor romani din Germania?

    Sper sa dai niste rapsunsuri mai clare pe intalesul meu :))
    Daca n-ai inteles anumite intrebari voi incerca sa le reformulez.

    Multumesc si o zi buna ;)

    • Salutare. Răspunsuri la cele mai multe întrebări ai la categoria Cum aduc o mașină din Germania.
      Despre Laguna2 Phase2 am o impresie foarte bună. Căutam și eu una la un moment dat. Am dat peste un neamț din Zeven, Brunkhorst îl cheamă, care este dealer Dacia, Renault și Mitsubishi. Mi-a lăudat mașina pentru fiabilitate. Motorul este deasemenea excelent. Problemele apar la kilometraje mari la evacuare. Adică vei schimba tobele și câteva bucșe sau capete de bară. În rest, o mașină foarte bună.
      Treaba cu mersul pe încredere e complicată. Nu recomand pe nimeni.
      Cu avionul e ideal să mergi, însă costurile cresc în doi.
      Peste toate cheltuielile planificate ar trebui să mai ai cel puțin o mie de euro în buzunar. Nu poți ști ce se întâmplă pe drum și după aceea imediat.

Dă-i un răspuns lui me Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.