Metoda funcţionează. Povestea lui Bogdan

Despre masina: Opel Astra H Elegance 1.7 CDTI, 101 CP, aprilie 2004, 67000KM, negru metalizat….se vedea ca masina nu a fost polishata, avea urme de uzura uniform pe toata caroseria (acele mici mici zgarieturi care
apar in timp de la praf, etc. vizibile in lumina soarelui), de aici am dedus ca nu are elemente de caroserie schimbate recent sau reparate.

Uite ca mi-am facut putin timp sa povestesc ce am patit prin Germania. De aici daca ti se pare ceva interesant, poti sa iei sa treci pe blog, poate au si altii de invatat din ce am patit eu.

1. Cautarea masinii
– am observat ca nu toti dealerii dau multe detalii despre masina, sau in anumite cazuri pozele nu corespund cu realitatea, adica in poza masina apare silver dar in descriere e black – tot aici, multi trec masina la climatizare automata, ca sa apara la cautari, dar in realitate masina nu are anumite dotari trecute in
descriere…nu zic ca sunt tepe, ci doar ca nu as avea mare incredere intr-un astfel de dealer

2. Drumul (catre Germania, cu masina)

Trebuia sa ajung la Praga, sa las fratelui meu Citroen-ul (benzina) acolo, cu care urma sa ma deplasez si pana in Germania in cautarea masinii. Am ales varianta Bucuresti – Oradea, drumul fiind mult mai bun decat pe Arad si nu era in lucrari. Singura problema la noi, aglomeratia de camioane care merg cu 50 la ora, trecerea prin comune si traversarea oraselor. E bine de plecat din Bucuresti la 4-5 dimineata sau chiar mai devreme, deoarece pana ajungeti la Brasov se lumineaza, iar pana acolo drumul e usor. Recomandabil sa aveti un GPS care stie sa avertizeze de radare fixe, iar de pe Internet sa actualizati fisierul ce contine camerele/radarele fixe.

O mare parte din drum il faceti in Romania. La Unguri, dupa ce treceti de granita trebuie vigneta, in principiu la primele gherete e mai scump, dar macar sunteti asigurat daca e vreun control mai incolo. O luati pe drumul national pana la Budapesta, sosea excelenta, daca se doarme se recomanda gasirea unei pensiuni direct la drumul european si nu pe nu stiu ce stradute, in general in satuce e mai ieftin. A doua zi pe la 4-5 spre Budapesta, de acolo autostrada impecabila. Din Slovacia de la prima benzinarie se ia vigneta, se poate
lua de aici si pentru Cehia (10E in loc de 13E cat am dat in Cehia). Obligatoriu sa le lipiti in geam. De aici incolo doar autostrada impecabila si pe anumite portiuni fara limita de viteza (nu se claxoneaza,
nu se dau flash-uri, nu se merge pe banda de viteza fara motiv….asta faceti doar in tara ;) )

3. Dealerul

Masina fiind intr-un satuc la vreo 70km nord de Berlin, am ajuns dupa amiaza acolo (plecat fiind de dimineata din Praga). Afacere de familie, cu 10 masini in total expuse afara si o ghereta cu trei camere pe post de birou. Neamtul neamt, engleza cam deloc. Masina arata si era exact cea din pozele postate in anuntul de pe Internet, pretul din anunt fiind pentru export…pentru la ei in tara pretul este mai mare. Am verificat cateva detalii, precum serii geam, vopsea, etc. La 16.30 am intrebat cum facem actele. Aici devine interesant, neamtul vroia banii sa-i trimita la banca, ca banca sa-i trimita actele a doua zi, pana atunci eu ramanand cu o factura semnata si stampilata de el. Nu am fost de acord, am discutat la telefon cu un partener de al lui care stia engleza si facea traducerea intre noi, neamtul ameninta ca se inchide banca si daca nu facem azi mai dureaza inca nu stiu cate zile si tot asa. Eu tinand tare, am spus ca nu ma intereseaza unde sunt actele, e treaba lor sa faca rost de ele, iar cand au actele atunci platesc. In final, am stabilit ca sa faca rost de acte, 80% sanse sa ajunga a doua zi, eu suportam cativa euro taxe pentru urgenta la curierat.

De dormit, am dormit in dorf la o pensiune, totul foarte curat, preturi mult mai mici decat la hotelul din acelasi dorf.
A doua zi actele erau acolo: cartea de identitate a masinii, talonul si inspectia tehnica. Am mers pana la banca si i-am depus banii in cont (probabil nu avea incredere tinand seama ca aveam 9000E in hartii de 50),
banca mi-a dat chitanta, inapoi la el cu chitanta dupa care a semnat factura. Cu actele originale, cu factura, cu pasaportul si buletinul meu si cu masina, am mers la inmatriculari la ei. Aici era liber, am platit
110E pentru numere si carte verde pentru 15 zile; cu actele si cu numerele am mers la ghiseu, am mai platit o taxa de 34E, m-a trecut in cartea de identitate a masinii, mi-e eliberat talon ce numele meu, am pus numerele la masina si asta a fost.

Masina are carte de service cu stampila service-ului, are inspectie tehnica pe care apare kilometrajul la momentul cand a fost facuta, are un sticker la motor cu data si km ultimei revizii…desi nu sunt aspecte
importante. Ce m-a uimit, la computerul de bord nu erau resetate valorile, si total era afisat exact kilometrajul real, o viteza medie si total litri de combustibil consumat…aici ma gandesc ca daca era sa scrie cineva nu ar fi scris toate valorile astea.

Ultimele articole

Articole recomandate

29 Comments

  1. Interesanta povestea…
    Bine ca ai rezolvat pana la urma…

    Marti(21oct)voi pleca si eu in Germania.Deja mi-am cumparat bilet.Bucuresti(via Sibiu)-Stuttgart ma costat 150 de euro.
    Uratimi succes…
    E prima oara cand plek in Germania sa imi iau masina.

  2. Multe firme au actele masinilor la banca…asta nu pt ca sa nu fie furate ci pt ca nu sunt platite .Mai clar : un dealer mic cu ca. 20 de masini la vanzare ,preturi intre 5 si 15 mii nu isi permite sa le cumpere…aici intra banca in joc si il ajuta contra dobanzi bineinteles .
    Conditii:

    Dealerul plateste numai 20-25% din pretul masinii iar banca restul.
    Masina ramane proprietatea bancii.
    Masina trebuie vanduta in timp de un an fiindca altfel pierde din valoare.

    Prin asta banca e asigurata in cazul ca firma da faliment…au incasat 20-25% din pretul masinii oricum iar restul de 75% nu au probleme sa-i primeasca prin vanzarea masinii.(chiar fac castig)

    Acum in cazul asta e clar ca un vanzator nu are chef sa ceara actele masinii de la banca in fiecare zi pt oricine. Un vanzator bun te recunoaste la fata daca vrei sa cumperi sau nu…un altul nu…atunci in general se platesc 300 euro ,se face un pre-contract si gata…in nici un caz nu se dau toti banii inainte cand vanzatorul nu are decat o copie a actelor. Nu poti sa stii in ce situatie este vanzatorul ala la banca…si poate nu primeste nici un act de la banca.

  3. Asadar nu este greu si s epoate.

    Poate multi cred ca vream sa luam piinea `samasarilor`.

    Problema se pune ca sint foarte multi cumparatori comozi care nu au nici timp si poate nici chef sa mearga pina in Germania dupa o masina DAR o cumpara din tirg `aranjata` de baietii buni si chiar cred ca masina lor din 2004 are 30 000 km.

  4. sunt de acord cu ce a scris Mobiles.
    Inmatricularile in Germania merg repede, numai ca tb sa mergi de dimineata la prima ora ca au program de obicei pana la pranz (cel putin aici in sud). Iar cu dealerul (in germana e haendler – dealer inseamna altceva…), platesti cand are toate actele gata si tu le-ai verificat.
    Treaba nemteasca!

  5. Buna, George! As dori sa stiu ce inseamna „Deutschen Automobil Treuhand GmbH”, prescurtat dat.de, ptr ca tot apare pe mobile.de la unele masini la sfarsitul descrierii caracteristicilor. Stiu putina germana, dar chiar intrand pe site-ul de mai sus nu ma descurc cu lamuririle. Sa fie vorba de vreo asociatie profesionala a handlerilor auto din Germania ?

  6. pentru cristi_tt
    “Deutsche Automobil Treuhand GmbH”, sau DAT este o institutie care se ocupa cu studii de piata automobilistice, ofera informatii despre diverse teste, experimente, preturi orientative,etc, pe scurt, cum se autodescrie este „centrala de informatii pentru industria automobilistica europeana”.
    Salutari.

  7. Yellow George,
    Urmatoarele remarci in legatura cu povestea lui Bogdan:
    – de regula, pe mobile.de apare de multe ori la sfarsitul anuntului un text „Irrtumer vorbehalten” sau asemanator, prin care se spune ca exista posibilitatea ca in urma unei greseli, descrierea sa nu corespunda 100%
    – doar in Bulgaria se plateste taxa de drum pentru orice sosea (asta ca sa iti aduc aminte de bulgari :)), in Ungaria sau Austria (tari de tranzit care ne intereseaza si mult mai des folosite decat varianta Slovacia-Cehia) nu se plateste taxa de drum pentru drumuri nationale, deci doar pentru autostrada. Are dreptate insa ca la tonetele/chioscurile de la granita taxa de autostrada este de fapt „suprataxa”, adica costa mai mult, o golanie cand de fapt taxele sunt fixe
    – recomand folosirea unui card la plata taxei de autostrada, dar si a celorlalte cumparaturi rapide din benzinarii in Ungaria, daca nu exista o posibilitate civilizata de a schimba bani sau nu se doreste ramanerea cu forinti , deoarece cursul oferit de vanzatori pentru euro este de obicei cu 20% sub cel oficial, fiind „geseftul” casierului

    Drum bun!

  8. Ptr d-l Erwin Albu. V amultumesc ptr informatii. Apropo de preturi orientative, imi amintesc ca acum cativa ani serviciile de evaluare a pretului unui autoturism oferite Eurotax.de erau gratuite. O intrebare suplimentarasi oarecum naiva: inseamna ca handlerii care au puse la masinile lor de pe mobil.de „poezioara” cu dat.de prezinta o garantie mai mare decat ceilalti a „corectitudiii” bussinesului lor ? Salutari !

    P.S.Ptr romania inedit: – Am incercat si cu Google Translate insa rezultatele traducerilor de acolo sunt complet lipsite de sens.

  9. Pentru L
    Ok, avem informatii contradictorii. Insa puteai sa iti prezinti versiunea si fara sa arunci „habar nu are”…civilizatia e la mare pret in Romania…

    In continuare sustin ca nu trebuie platita taxa in Ungaria decat pentru autostrada (sau drumuri expres speciale cu plata) ATENTIE pentru AUTOTURISME. Si chiar pe autostrada exista anumite portiuni de cativa kilometri fara taxe, tocmai pentru a usura si descongestiona traficul pe drumuri nationale, dar ne complicam deja:). Pentru masini peste 3,5 to situatia este alta, adevarat, insa noi ne referim aici la autoturisme, nu?
    Mentionez ca autoturismele se incadreaza in categoria de vinieta D1.
    http://www.e-transport.ro/UNGARIA_MODIFICARILE_ADUSE_LA_VALOAREA_TAXEI_DE_D-i23-news10563-p6.html

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.