Categorie: Cum aduc o maşină din Germania

Metoda funcţionează. Povestea lui Bogdan

Despre masina: Opel Astra H Elegance 1.7 CDTI, 101 CP, aprilie 2004, 67000KM, negru metalizat….se vedea ca masina nu a fost polishata, avea urme de uzura uniform pe toata caroseria (acele mici mici zgarieturi care
apar in timp de la praf, etc. vizibile in lumina soarelui), de aici am dedus ca nu are elemente de caroserie schimbate recent sau reparate.

Uite ca mi-am facut putin timp sa povestesc ce am patit prin Germania. De aici daca ti se pare ceva interesant, poti sa iei sa treci pe blog, poate au si altii de invatat din ce am patit eu.

1. Cautarea masinii
– am observat ca nu toti dealerii dau multe detalii despre masina, sau in anumite cazuri pozele nu corespund cu realitatea, adica in poza masina apare silver dar in descriere e black – tot aici, multi trec masina la climatizare automata, ca sa apara la cautari, dar in realitate masina nu are anumite dotari trecute in
descriere…nu zic ca sunt tepe, ci doar ca nu as avea mare incredere intr-un astfel de dealer

2. Drumul (catre Germania, cu masina)

Trebuia sa ajung la Praga, sa las fratelui meu Citroen-ul (benzina) acolo, cu care urma sa ma deplasez si pana in Germania in cautarea masinii. Am ales varianta Bucuresti – Oradea, drumul fiind mult mai bun decat pe Arad si nu era in lucrari. Singura problema la noi, aglomeratia de camioane care merg cu 50 la ora, trecerea prin comune si traversarea oraselor. E bine de plecat din Bucuresti la 4-5 dimineata sau chiar mai devreme, deoarece pana ajungeti la Brasov se lumineaza, iar pana acolo drumul e usor. Recomandabil sa aveti un GPS care stie sa avertizeze de radare fixe, iar de pe Internet sa actualizati fisierul ce contine camerele/radarele fixe.

O mare parte din drum il faceti in Romania. La Unguri, dupa ce treceti de granita trebuie vigneta, in principiu la primele gherete e mai scump, dar macar sunteti asigurat daca e vreun control mai incolo. O luati pe drumul national pana la Budapesta, sosea excelenta, daca se doarme se recomanda gasirea unei pensiuni direct la drumul european si nu pe nu stiu ce stradute, in general in satuce e mai ieftin. A doua zi pe la 4-5 spre Budapesta, de acolo autostrada impecabila. Din Slovacia de la prima benzinarie se ia vigneta, se poate
lua de aici si pentru Cehia (10E in loc de 13E cat am dat in Cehia). Obligatoriu sa le lipiti in geam. De aici incolo doar autostrada impecabila si pe anumite portiuni fara limita de viteza (nu se claxoneaza,
nu se dau flash-uri, nu se merge pe banda de viteza fara motiv….asta faceti doar in tara ;) )

3. Dealerul

Masina fiind intr-un satuc la vreo 70km nord de Berlin, am ajuns dupa amiaza acolo (plecat fiind de dimineata din Praga). Afacere de familie, cu 10 masini in total expuse afara si o ghereta cu trei camere pe post de birou. Neamtul neamt, engleza cam deloc. Masina arata si era exact cea din pozele postate in anuntul de pe Internet, pretul din anunt fiind pentru export…pentru la ei in tara pretul este mai mare. Am verificat cateva detalii, precum serii geam, vopsea, etc. La 16.30 am intrebat cum facem actele. Aici devine interesant, neamtul vroia banii sa-i trimita la banca, ca banca sa-i trimita actele a doua zi, pana atunci eu ramanand cu o factura semnata si stampilata de el. Nu am fost de acord, am discutat la telefon cu un partener de al lui care stia engleza si facea traducerea intre noi, neamtul ameninta ca se inchide banca si daca nu facem azi mai dureaza inca nu stiu cate zile si tot asa. Eu tinand tare, am spus ca nu ma intereseaza unde sunt actele, e treaba lor sa faca rost de ele, iar cand au actele atunci platesc. In final, am stabilit ca sa faca rost de acte, 80% sanse sa ajunga a doua zi, eu suportam cativa euro taxe pentru urgenta la curierat.

De dormit, am dormit in dorf la o pensiune, totul foarte curat, preturi mult mai mici decat la hotelul din acelasi dorf.
A doua zi actele erau acolo: cartea de identitate a masinii, talonul si inspectia tehnica. Am mers pana la banca si i-am depus banii in cont (probabil nu avea incredere tinand seama ca aveam 9000E in hartii de 50),
banca mi-a dat chitanta, inapoi la el cu chitanta dupa care a semnat factura. Cu actele originale, cu factura, cu pasaportul si buletinul meu si cu masina, am mers la inmatriculari la ei. Aici era liber, am platit
110E pentru numere si carte verde pentru 15 zile; cu actele si cu numerele am mers la ghiseu, am mai platit o taxa de 34E, m-a trecut in cartea de identitate a masinii, mi-e eliberat talon ce numele meu, am pus numerele la masina si asta a fost.

Masina are carte de service cu stampila service-ului, are inspectie tehnica pe care apare kilometrajul la momentul cand a fost facuta, are un sticker la motor cu data si km ultimei revizii…desi nu sunt aspecte
importante. Ce m-a uimit, la computerul de bord nu erau resetate valorile, si total era afisat exact kilometrajul real, o viteza medie si total litri de combustibil consumat…aici ma gandesc ca daca era sa scrie cineva nu ar fi scris toate valorile astea.