Dumnezeul mașinilor își cere ofranda. Din păcate RX-8 ne părăsește din cauza normelor anti-poluare ale minunatului conglomerat european. Totuși, și-au atins țelul! A adus maselor un coupe simplist, care rămâne în istorie.
Mazda este singurul producător care a profitat de tehnologia motorului Wankel până aproape de zilele noastre. Un propulsor puternic dar cam de unică folosință, pentru că ajungi să măsori consumul de ulei în litri la suta de kilometri. Mulți spun că motorul rotativ este un consumabil. Păcat că l-au mai optimizat abia spre sfârșitul vieții. E cam la fel cu și cu sistemele de operare. Când avem în sfârșit o versiune stabilă, vine un update catastrofal. Dar să revenim la RX8.
Tocmai asta este de apreciat. Nu este mașina perfectă din niciun punct de vedere. Suspensia este prea tare. Prea mult zgomot la interior și cutia de viteză va deveni enervantă după vreo trei semafoare. Mai rămâne direcția, care își arată potențialul doar pe Transfăgărășan.
Clipul este în format HD. Alege opțiunea 720 sau 1080 in funcție de viteza internetului tău și rulează în fullscreen.
Oare câte mașini sunt la fel de imperfecte în aceeași bani? Până și Ferrari vinde acum un break. Motocicleta cu patru roți și scaune Recaro, din păcate, se mai vinde doar în Japonia, sub sigla unei ediții limitate. Dar există totuși o rază de speranță pentru nostalgici: Mazda MX-5. Nu are motorul rotativ, dar în rest este aceeași. Bine, nu chiar…
Nu uita să dai like, +1 sau tweet.
si acum eu ce fac George? ma uit la finalul meciului sau la video-ul tau? :)) cred ca ma uit la video ca oricum nu mai face nimic ucraina
:))) Ai câștigat afecțiunea mea!
Ai avut o masina la test care, pentru tine, sa nu produca muzica prin tobele de esapament ? Ai tu obsesia asta…
@dani – da. O să auzi Clior RS Gordini care nu sună bine. Și hai să nu îi spunem obsesie. Mai degrabă hobby…
Super masina! Cum se compara cu un Vtec de la honda?
P.S :un cadru cu acceleratia masiniilor din viitoarele teste,este mai mult decat bine venit :D
@Rus Tudor – iVTEC-ul urcă mai repede în turații și sună mai ”benzinar”. Wankel urcă liniar și mai sus dar sună aproape electric.
Pe masina asta mi-ar placea sa vad vtec-ul de pe s2000.. aceeasi putere, sunet demential si fara probleme de fiabilitate.
@George – se intrevede pe viitor un review la noul Suzuki Swift Sport?
@B – o să cer și Swift-ul!
Salut George
Daca as face o identificare a acestei minunatii ingineresti as putea fara indoiala sa o incadrez in categoria celor asa numite masini „de talpa”.
Perfect choice George.
Poate era mai indicat ca sa o simti mai bine sa faci o tura pe Transfagarasan.
Toate cele bune
P.S.-incearca te rog noul opel gtc
de ce apare la prezentarea masinii in paranteza dupa 1.3l (2.6)?
@stef – motorul are fizic doar 1300 cmc. Pentru că face de două ori mai multe rotații per ciclu de ardere este considerat dublu pentru taxare.
Apune soarele pt. RX8 rasare pentru RX9. Se zvoneste intens ca desi au sistat productia modelului actual Mazda dezvolta deja de ceva timp un succesor pentru motorul Wankel. Capacitate mai mare, cuplu mai mare, vreo 290 cp si caroserie mai compacta si mai usoara.
Din aceeasi categorie de masini sunt curios cand o sa apara pe la noi Subaru BRZ/Toyota 86.
Racheta pe 4 roti.
O masina frumoasa, dar pe care nu mi-o doresc defel. De ce? Prea multa bataie de cap, si sa stiu ca as avea banii sa o cumpar si sa o intretin. Nu vreau sa urc dimineata grabit la volan, sa stau cu ea la relanti, sa astept pomul de craciun din bord sa-si faca numarul, sa fiu atent la turele cu care o conduc, sa o turez inainte de a opri motorul. Nu vreau sa fac nimic din toate astea. Consumul nu il critic defel, e o masina sport, iubesc masinile sport, e normal sa fie asa cum e, mai ales ca masina are parte de un motor special, unic as putea spune. Cu tot regretul o spun, daca cineva mi-ar pune pe tava 20.000 Euro, as alerga mancand pamantul pentru un Renault Megane RS (am toate gadgetu-urile posibile si imposibile pt o masina sport, sasiul Cup, reglajele + componentele tehnice sport). Si nu ar trebui sa umblu cu butoiasul de ulei in portbagaj, si as alimenta si ceva mai rar decat as face-o cu un Rx8
Cum zice utilizatorul vozinsky mai sus, Rx8 are, sau ma rog, posibilul Rx9 va avea, ca si concurent direct, Subaru BRZ/Toyota 86.
Un review reusit, multumim !
testeaza si tu George o honda s2000. aceleasi performante, motor aspirat, nu cosuma ulei, turatie 8-9k fara probleme
@catalin – mi-ai dat o idee bună.
Am asteptat mult sa vina masina asta la test.
Din punctul meu de vedere este o masina care iese in evidenta datorita designului exterior,motorul si celelalta dotari ale ei nu ma incanta,este o masina prea complicata,potrivita doar pentru cei care isi doresc mai multa sportivitate decat confort.
felicitari! frumoasa masina. o masina pentru pasionati. in ciuda consumului se pare ca acesti tip de motor – „wankel”, ar fi destul de fiabil deoarece sunt eliminate multe componente care la un motor clasic se afla in miscare. la cat mai multe postari. numai bine!
Eu cred ca ai inteles gresit principiul de functionare al motorului. Acest motor nu are cilindri. Piesa rotativa din el seamana cu un tringhi echilateral cu laturile putin rotunjite. Adica imagineaza-ti ca laturile are face parte dintr-un cerc cu raza destul de mare, ceea ce ar genera o curbura a laturilor aproape insesizabila de la distanta. Apoi mai imagineaza-ti ca acest triunghi daca ar fi privit dinspre una din laturi pe cant ar avea o grosime de aprox 50 mm…exact cum ai privi un sandwich SnackAtack dintro parte. Apoi mai imagineaza-ti ca in colturile triunghiului, pe grosimea piesei ar fi niste fante (tot de 50 mm) in care intra segmentii care nu sunt circulari ci sub forma unei lamele. Apoi gandeste-te ca acest triunghi este pus pe un arbore cotit. Cum? Are un orificiu in mijlocul lui(acolo unde se intersecteaza bisectoarele celor 3 unghiuri). Ei bine aici vine partea interesanta. Acest arbore cotit invarte acest triunghi cu o miscare sus-jos in limitele unui 8(o cifra opt). Ce genereaza invartirea pistonului? Explozia venita de la cate 2 bujii pe cantul acelul triunghi si care explozie genereaza rotirea triunghiului. Ar fi multe de explicat dar ideea de baza este ca acest motor nu are cilindri, ci un rotor in forma de triunghi…de fapt 2 rotoare, tocmai de aia cred ca s-a dublat capacitatea in acte.
@sorin – acum hai să punem 10 oameni să citească ce ai scris și apoi să le dăm extemporal. Mă bucur că tu înțelegi, dar 90% nici măcar nu trec de momentul cu ”rotativ”.
Functionarea motorului Wankel reprezentata grafic
http://www.youtube.com/watch?v=oGrD7FTFLJc