VIDEO Mazda RX-8 – Ofrandă pentru zei

Dumnezeul mașinilor își cere ofranda. Din păcate RX-8 ne părăsește din cauza normelor anti-poluare ale minunatului conglomerat european. Totuși, și-au atins țelul! A adus maselor un coupe simplist, care rămâne în istorie.

Mazda este singurul producător care a profitat de tehnologia motorului Wankel până aproape de zilele noastre. Un propulsor puternic dar cam de unică folosință, pentru că ajungi să măsori consumul de ulei în litri la suta de kilometri. Mulți spun că motorul rotativ este un consumabil. Păcat că l-au mai optimizat abia spre sfârșitul vieții. E cam la fel cu și cu sistemele de operare. Când avem în sfârșit o versiune stabilă, vine un update catastrofal. Dar să revenim la RX8.

Tocmai asta este de apreciat. Nu este mașina perfectă din niciun punct de vedere. Suspensia este prea tare. Prea mult zgomot la interior și cutia de viteză va deveni enervantă după vreo trei semafoare. Mai rămâne direcția, care își arată potențialul doar pe Transfăgărășan.

Clipul este în format HD. Alege opțiunea 720 sau 1080 in funcție de viteza internetului tău și rulează în fullscreen.

Oare câte mașini sunt la fel de imperfecte în aceeași bani? Până și Ferrari vinde acum un break. Motocicleta cu patru roți și scaune Recaro, din păcate, se mai vinde doar în Japonia, sub sigla unei ediții limitate. Dar există totuși o rază de speranță pentru nostalgici: Mazda MX-5. Nu are motorul rotativ, dar în rest este aceeași. Bine, nu chiar…

Nu uita să dai like, +1 sau tweet.

Ultimele articole

Articole recomandate

47 Comments

  1. Numai un roman poate veni cu explicatia aia ca sa taxeze dublu.

    daca tot taxeaza cilindree (adica gaura din motor) ar trebui taxat si turbo pentru ca prin turbo se baga aer sub presiune in motor deci intr-un motor de 1.5L spre exemplu poate fi fortat 5 litri de aer….Dacia ar trebui sa plateasca cel putin 6000ron impozit.

  2. salut,
    au trecut 6 luni in compania unui RX8
    6 luni de cautari pe forum-uri
    e din 2004,231 cai,6 viteze,consum ulei 300ml/1000km,are 80000km si nici o problema,sunt foarte multumit de masina si in oras si pe autostrada.

    Felicitari pt filmulet.chiar m-ai comvins acum 6 luni sa-mi iau aceasta masina si sunt foarte multumit de EA.

  3. Salut,sunt si eu interesat de o masina sport,gen rx8 .model 2004 dar plec la drum cu frica asta a faptului ca nu sunt mecanici in Romania,despre intretinere ce puteti sa imi spuneti,chiar iti cade portofelu’ din mana cand e vb de masina asta??

  4. E o bestie fara doar si poate insa si ford focus 1 1.8 benzina ia 100 cu a 2a si la un consum omenesc nu cisterna.Oricum va ramane pe strazi ceva timp de acum inkolo.Referitor la conversia cilindreei numai in ROMANICA vezi asa ceva din 1306 faci 2612 si din euro 4 faci euro 2 depinde de cine calculeaza.Bafta

  5. Cel bun lucru la masina asta sa ii schimbi motorul cu 1.8 turbo de pe Audi TT , ce poate fi usor upgradat si poti ajunge lejer la 300 de cai , asta intentionez sa fac daca imi va cadea motorul. Consumul e 16 -18 % in Constanta . De reparatii ma ocup personal in garaj si ma mai ajuta fostul profesor de mecanica de la facultate , care are si el exact acelasi model din testul dumneavoastra . Precizez ca a mea e din 2005 .

  6. salut frumos video like!!
    in legatura cu mazda rx 8,si cu pasionati acesteia…esti o masina incredibila fara dar si poate ce 1.8 sau 2.0 benzina,diesel (copii mici) sunt utilizatorul unei mazde de 1 an si 2 luni si precizez ca in afara de ulei si filtre „filtru ulei si aer” nu am investit nimic,e adevarat caci consuma legendar insa daca esti pasionat nu asta conteaza eu folosc masina aproape zilnic si am peste 20.000 de klm cu aceasta,reuseste sa ma inpresioneze in fiecare zi am condus foarte multe masini care m-au lasat usor inpresionat insa m-am oprit la aceasta masina deoarece e destul de complexa in raport putere/stabilitate avand un plus acest design atragator,recomand pasionatilor acest VIDEO deoarece sunt reguli inportente petru a te ajuta in hotararea unei achiziti de genul… multa bafta!!

  7. Salut, vad ca ai spus ca trebuie turata masina inainte de a o opri pentru ca nu ineca motorul. Asta ii o mare prostie pentru ca daca motorul este deja incalzit nu mai exista carburant in exces (singurul carburant in exces ar fi acela care face motorul sa ajunga la 6000rpm), nu ai nevoie sa faci nimic special in afara de a scoate cheia din contact. Singura data cand ai vrea sa turezi motorul, iar apoi sa il opresti este atunci cand motorul este rece pentru ca daca incerci sa il opresti inainte de a se incalzi, iar bateria ta are probleme, atunci asta ar fii POSIBIL sa ajute, dar in orice caz nu trebuie practicata metoda asta. Inecarea motorului se face la pornire, NU la oprire. Video-uri ca aceastea creeaza miituri despre motoarele rotative.

Dă-i un răspuns lui Daniel Dk Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.