Loganul o ia uşurel la vale…

Aşa, cum observam acum o lună, piaţa auto de la noi a intrat într-o stagnare relativă a creşterii. Aşadar vânzările per ansamblu merg ca un ceas eleveţian. Nici rău, nici exagerat de bine. Merită însă atenţie câteva elemente interesante, cum ar fi declinul uşor al mărcilor europene, inclusiv Dacia dar şi creşterea rapidă de formă a vânzărilor de mărci exotice. Hai să vorbim pe cifre…

Piata autovehiculelor noi a inregistrat o crestere generala de 3,7% (176.429 unitati fata de 170.094 unitati), mult sub ritmul de anul trecut (24,8%), la autoturisme inregistrandu-se chiar o usoara scadere (-0,9%), respectiv 144.988 unitati fata de 146.292, cat se inregistrau in prima parte a lui 2007.

Este totusi de remarcat faptul ca aceasta scadere arata totusi o usoara ameliorare a pietei fata de situatia raportata luna trecuta, cand la autoturisme se inregistra o scadere de 1,6%.
Scaderea inregistrata de autotursime in prima jumatate a acestui an este insa compensata de cresterea vanzarilor de vehicule comerciale usoare (29,3%) respectiv 29.223 unitati, si de cea a vehiculelor comerciale grele cu masa totala intre 3,5 si 6 tone (+141,3%).

Producţia naţională de autovehicule a inregistrat o crestere generala de 8% (133.319 unitati), cifra in cadrul careia remarcam cresterea cu 5,2% a autoturismelor si cea 65,8% inregistrata de catre autovehiculele comerciale uşoare, ambele in exclusivitate datorita Daciei. Acest fapt a sustinut exportul, care a atins un nou nivel record (77.402 unitati), in crestere cu 30,9% fata de anul trecut si cu 71,7% mai mare decat luna similara a lui 2007.

Importul de autovehicule a inregistrat o crestere de 14.7% (fata de 55,4% cat se inregistra anul trecut). Aceasta crestere a fost sustinuta in special de segmentul autovehiculelor comerciale care, pe volume importante, a inregistrat o crestere de 26,5%, in timp ce la autoturisme, crestere a fost mai redusa de numai 11.3%.

Segmentarea in functie de marca.
Dacia ramane lider incontestabil al pietei, cu 45.282 unitati vandute, fiind urmata de catre Renault (13.406 unitati), Skoda (12.799 unitati) si Volkswagen (12.099 unitati), care formeaza si podiumul marcilor din import.

Topul este completat de Ford (12.078 unitati) si Opel (9.235 unitati) Si in aceasta luna merita semnalata cresterea inregistrata de catre vanzarile de autovehicule comerciale, procentul de 29,3% fiind corespunzator unui volum de 29.223 unitati. In interiorul acestei cresteri medii, camioanele intre 3,5t si 6t, au inregistrat o crestere de 141.3%, iar cele intre 6t si 18t, 25,7%, fapt ce reflecta
cresterea activitatii economice.

In ceea ce priveste segmentul autoturismelor, cele mai mari cresteri le-au inregistrat marcile noneuropene, topul fiind condus de Mazda (+484%), urmata de KIA (+422%), Dodge (+252%), Maserati (+250%), Jaguar (+138%) si Subaru (+119 %), Land Rover (+83%), Mitsubishi (+82%), Smart si Honda (+72%) si Ford (+47%). Cele mai importante pierderi de viteza sunt deocamdata inregistrate de Daewoo (-44%), urmat de catre SsangYong (-36%), Chrysler (-40%), Citroen (-29%), Renault (-21%), Dacia (-15%), Chevrolet (-12,3) si Peugeot (-8%).

Concluzii.
Avem astfel la jumatatea anului 2008 o piata auto care tinde sa se consolideze pe anumite volume, fiind totusi determinanta pentru acest an evolutia din a doua parte a anului, perioada in care noua taxa pe poluare, dar si programul de innoire a parcului auto vor actiona simultan, dar cu efecte contrare asupra pietei de autoturisme. Sursa: APIA

Datele statistice pentru prima jumătate de an:

2008-06-total

2008-06-sitmake

2008-06-analize

Ultimele articole

Articole recomandate

17 Comments

  1. Oare sa ne fi venit mintea la cap , ca dupa ce ne-am luat limuzine scumpe pentru delectare , sa ne luam si masini pentru munca pentru a intretine fentele avute … ? Prin alte parti e invers , oamenii luand intai masini pentru munca si generatoare de profit , si apoi limuzine de ” protocol ” pentru placeri diverse ! Oricum , e bine ca s-a intamplat si asa ! E bine ca inca nu avem propria piata de masini executate din operatiunile de creditare a finantarilor … ! Ca de obicei … , piata se regleaza gasind ceva bun din doua rele , transformandu-se in ceva acceptabil ! Sa traim bine ! …

  2. Maserati imi suna o marca foarte europeana…Made in Italy.
    Chiar si Jaguar (chiar daca e detinuta de Ford) suna european…la fel Land Rover…

    De Smart nu mai vorbesc …e european nativ.

    Hmmm…mai multa atentie in redactarea articolelor, George! :)

  3. Vad ca romanii s-au convins ca decat un Logan , mai bine o masina second !
    Atunci cand o sa se mai tempereze cresterea o sa apara si reduceri de pret mult mai consistente , nu asa anemice cum sunt acum .
    Si serviciile postvanzare poate nu o sa mai lase atat de mult de dorit !
    Eu cred ca mai bine iti iei o japoneza decat o nemtoaica !
    Nivelul de dotare si fiabilitate nu se compara !

  4. Slava Domnului! Aleluia!

    Problema e ca si-au cam luat romanii. Nu stiu care este rata de penetrare dar daca ne luam dupa locurile de parcare lipsa… Din Bucuresti cel putin. Ar fi culmea culmilor sa ai un Logan si sa-ti mai iei unul, desi la romani nu ar fi totusi ciudat. Cum sunt unii care au cate 3-4 telefoane (scumpe, scumpe) si cu cartele fara credit in ele, ma astept sa avem familia DACIA: el Logan, ea Sandero si copilul (familiei)… cand s-o inventa o masina pentru copilul unei familii romanesti :-)

  5. ”In ceea ce priveste segmentul autoturismelor, cele mai mari cresteri le-au inregistrat marcile noneuropene, topul fiind condus de Mazda (+484%), urmata de KIA (+422%), Dodge (+252%), Maserati (+250%), Jaguar (+138%) si Subaru (+119 %), Land Rover (+83%), Mitsubishi (+82%), Smart si Honda (+72%) si Ford (+47%). Cele mai importante pierderi de viteza sunt deocamdata inregistrate de Daewoo (-44%), urmat de catre SsangYong (-36%), Chrysler (-40%), Citroen (-29%), Renault (-21%), Dacia (-15%), Chevrolet (-12,3) si Peugeot (-8%).”

    In acest paragraf nu gasesc cuvantul ‘exotic’. Doar expresia marci ‘noneuropene’. Din modul in care e formulata aceasta idee, se induce ideea ca Maserati, Smart,… nu ar fi marci europene.

    George, nu sunt jurnalist dar imi place sa citesc articole.

    Exotismul unei marci – ca tot l-ai mentionat- nu are de a face cu apartenenta europeana sau din afara Europei a unei marci. Sunt marci exotice din Europa si marci exotice din afara Europei. O marca non europeana nu e exotica din oficiu.

    Deci, dupa cum spuneam, atentie sporita!

  6. @Silviu. George a scris in articol un cuvant pe cat de scurt pe atat de important: TOP. Deci banuiesc ca se refera la faptul ca printre masinile care sunt in top-ul celor mai mari crestei sunt si cateva noneuropene. Hai ca stim si noi din astea, ce Dzeu!

  7. BlogNews: tu sigur esti din ala care merge cu mertzanu cu 20 km/ora ca sa te vada cat mai multe fufe, si care nu vede Rosu, STOP sau cedeaza trecerea, pentru ca se uita sa vada daca il baga fufele in seama. Si eu sigur am Logan, si ii dau in gura ca la coasa, si merge n-am de ce sa ma plang:) Dar ce conteaza, tu ai o stea norocoasa, te-ai nascut in casa potrivita sau ai fost la locul potrivit si acum ai Mertzan. Steaua mea imi permite numai un Logan. Dar nu mi-am luat aspirator de fufe:)

  8. „se dau mari de parca au mertzane” comentariu de 2 lei potrivit cel mai probabil posesorului unui harb cu 300k KM la bord. ar trebui instituit un \report\ pentru astfel de personaje. ce tot nu pricep e: vorbim de masini noi nu? pai si atunci ce tot se baga unii in seama cu masini la mina a doua?

  9. Mai da rai santeti,cate unii! Stiti de ce? Pentru ca va amestecati in propriile decizii ale altora, decizii care nu va afecteaza direct! Cum va permiteti(si mai ales DE CE?) sa judecati alegerile altora in a-si cumpara masini? Ce treaba aveti voi ce masina imi cumpar eu? Trabant sau Lamborghini…Ocupati-va de cel care isi cumpara sampanie cu 15000 euro;si ce impozit plateste la Fisc..Ca pe mine ,bugetar, ma taxeaza LA FIX!!! Hai no, ca si Loganul, nu numai ca arata bine, dar e deja ..DE CUMPARAT! Nu mai fi-ti asa rai…Si apoi: sant pline soselele de cond auto periculosi! Majoritatea sant din ..zona capitalei! Cum facem? Lasam selectia naturala sa-i extermine! OK! Dar eu pe unde ma duc la mare? Din Tg.Mures.

  10. Era normal sa se intample asta … daca va uitati au scazut in vanzari marcile celebre din Romania, celebre si prin service de cacat si prin numarul lor de pe strada iar la chrysler … probabil cei care cumparau asa ceva s-au orientat spre dodge….

Dă-i un răspuns lui Silviu Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.