Le plastic. C’est fantastique!

Renault a lansat aseară pentru piaţa din România, într-un show în premieră cu proiecţii uriaşe 3D, Noul Renault Laguna. Probabil una dintre cele mai sigure maşini aflate în comerţ cu 5 stele EuroNCAP. Dincolo de laude, aş prefera să vă zic, totuşi, chichiţele pe care le-am găsit eu.

– maşina (ca de altfel toate turismele proaspăt lansate) suferă de plastic. Mult plastic. Bare, praguri, ornamente, aripi faţă şi tot interiorul. Acesta este de o relativă calitate, însă nu m-a impresionat. După cum spunea un prieten, atunci când eşti implicat într-un accident e bine să ai tablă multă în jurul tău, iar airbagurile te protejează numai în ultimă instanţă şi nu pot face singure totul.

– scaunele sunt tapiţate cu materiale textile din ce în ce mai ieftine, cel mai probabil croite în Turcia sau China (din nou toată lumea face la fel).

– motorizarea prezentată a fost cea de 2.0 dci, adică pe motorină. Un motor destul de silenţios, puternic şi economic în buna tradiţie Renault însă alta e problema lui. În Franţa Laguna se vinde cu motoare 2.0 dci EURO5 din 2006. În România nu. Care e şmecheria? Simplu. Euro4 este mai ieftin şi nu vine cu filtru de particule, aşa că maşina e mai ieftină cu 2.000 de euro la noi. Clientul nu câştigă însă, pentru că taxa de prima înmatriculare pentru Euro5 este 0 EUR, iar la EUR4 va fi 1.000. Diferenţa de încă o mie o poţi amortiza prin consumurile mai mici datorate filtrului de particule în 50.000km.

– în continuare rămânem teritoriu necartografiat pentru Renault care nu vinde navigaţie GPS cu harta României.

Una peste alta maşina face însă banii în preţuri de la 17.900 euro si 25.900 euro, cu toate taxele incluse. Părerea mea este că arată foarte bine în variantă Estate, adică break, iar dotările se apropie de cele de pe modele premium.

Berlina este disponibila cu patru motoare, doua pe benzina, 1,6 litri 110 CP si 2 litri, 140 CP si doua diesel, 1,5 litri 110 CP si 2 litri 150 CP. Preturile pentru sedan variaza, in functie de motorizare si nivel de echipare, intre 17.900 euro si 25.900 euro. Masina e disponibila in trei variante de echipare: Expression, Dynamique si Privilege. Nu vă recomand însă variantele pe benzină, foarte setoase de carburant.

Pentru Laguna break e disponibila motorizarea pe benzina de 2 litri, 140 CP si cele doua diesel-uri care se gasesc si pe sedan. La break, preturile variaza intre 20.400 euro si 25.400 euro.

La acest model Renault ofera garantie de trei ani, ori 150.000 de kilometri. Şi aici am o informaţie din interior. Se pare că francezii vor extinde intervalele de service de la 15.000 de km pentru autoturismele pe benzină şi 10.000 la motorină, la 20.000 de km la motorizările pe benzină şi 15.000 la motorină.

Versiunea Coupe care va fi lansată anul acesta promite însă mult pentru fanii mărcii.

Mai multe poze cu Noul Renault Laguna aici.

Ultimele articole

Articole recomandate

17 Comments

  1. pai plasticul e fantastic chiar si in cazul accdentelor: daca e doar lovit un pic, nu pateste nimic, daca se sparge e ieftin de inlocuit. cand e vb de accidente grave, nu plasticul sau tabla fac diferenta ci sasiul si structura de rezistenta.

  2. sa stii ca danni are dreptate george. structura de rezistenta este baza in accidentele dure. iar barele si aripile de plastic sunt foarte bune in situatiile in care, sa zicem, ca sotia vrea sa faca o parcare laterala, nu ii iese si se propteste cu botul in cel din fata. in afara de o mica zgarietura plasticul revine la forma initiala. in ceea ce priveste interiorul nu fi dezamagit. sa stii ca si la mercedes pe sub pielea de pe fetele usilor sau de pe bord, tot plastic este.

  3. Pai dincolo de titlul articolului care e inspirat… Renault e cam o masina de unica folosinta…foarte comerciala ( pret mic de achizitie, intretinere scumpa, depreciere mare-ca la coreene).

    Si vorbesc in cunostinta de cauza…am avut si eu un Renault 19 Chamade…din vremea in care Renault inca mai era nr 1 la import in Germania. Acum nu mai sunt…

  4. Laguna break zici ca-i masina mortuara.
    Varianta sedan,privita din fata e… :))
    In rest sunt convins ca e o masina ok,desi la pretul ei se bate cu masini la fel de bune si mult mai ok estetic.
    Chevrolet Epica,Mazda 6 etc..

  5. Domnilor din pacate va inselati amandoi in mare masura. In masina esti inconjurat de caroserie si nu de sasiu, si aceasta preia in cea mai mare masura energia de impact, ori intre rezistenta la deformare a otelului si cea a plasticului este inca o mare diferenta. Si ca sa fiu si mai clar: dpdv al rigiditatii sasiului o motocicleta este net superioara unei masini dar asta nu confera nici un fel de aparare motociclistului in caz de accident…
    P.S. Marea majoritate a autoturismelor, inclusiv SUV-urile au caroserii autoportante, deci NU AU SASIU DELOC!!
    Relativ la masina prezentata, nu am nicio parere nu sunt fan Renault. Din pacate aceasta marca este poate cea mai putin fiabila dintre masinile europene „depasind” si OPEL-ul la capitolul asta… de aici vine si valoare minuscula de revanzare a masinilor uzate…
    Oricum e ieftina, macar atat!

  6. bai tot eu sa va explic care e treaba cu plasticul??
    hahahahaa…
    pai va zice becali cum sta treaba ba baieti..
    nu e nimic nou treaba asta cu plasticul, daca nu stiati citroenurile cel putin au aripile din PLASTIC. ideea e ca in cazul unui accident deformarea nu se face asa brusc in cazul plasticului. adica se preia din socul impactului. pasagerii simt mai putin socul in cazurile astea. chiar daca masina se face praf varza muci, socul resimtit in habitaclu este mult mai putin simtit.
    e o practica ff intalnita la francezi. de asta iau ei 5 stele fara pbme la euroncap.
    iar despre plasticurile din interior…no comment. tipic renault :)

  7. Buna seara George. As avea si eu o intrebare care seamana si cu o dorinta. Se poate face test la Renault Laguna? Nu cel coupe la care lai facut deja. Mersi mult.
    Daca ar fi posibil si un laguna 2 ar fi foarte frumos. Mersi mult.

  8. Salut George. Poti sa faci un test si la Renault Laguna 3?
    As dori sa cumpar si eu si mai multi prieteni si ne prinde bine o parere de a ta.
    Si sigur sunt mai multi care ar vrea un test video cu o Laguna 3.
    Se poate?

Dă-i un răspuns lui booghi Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.