VIDEO KIA Sorento – SUV-ul aproape premium la discount permanent

Dacă acum câţiva ani mi-ar fi spus cineva că vrea să-şi cumpere o Kia sau Hyundai, i-aş fi râs în nas cu lacrimi şi n-aş mai fi dat ochii cu el niciodată.

Acum, mai că l-aş felicita. Ambele brand-uri coreene, Hyundai şi Kia fac acum maşini la standarde europene cu preţuri acceptabile. Şi chiar dacă 40 de mii de euro ti se par mulţi pentru o maşină nouă, hai să-ţi spun mai multe despre SUV-ul amiral al coreenilor.

Piele, cutie automată, motor puternic cu consum mic şi multă gadgetăreală la interior. E confortabilă şi plăcută la drum lung. Plus că poţi să faci şi grătare prin locuri exotice mult în interiorul lanţului Carpaţi (deşi nu e tocmai civilizat).

Kia Sorento are însă un mare minus. Logo-ul. Multă motorină vom arde până când noi, românii, vom vedea cu alţi ochi Kia şi Hyundai. Tu cum îl vezi? Ce te-ar putea convinge să alegi unul?

Ultimele articole

Articole recomandate

54 Comments

  1. Cica e mai frumoasa din spate decat din fata.Stalpii si stopurile de ceata de ceata chiar nu arata bine.Triplele alea sunt frumoase dar trebuiau sa puna leduri cum a facut Hyundai sau alte becuri.Din fata arata bine dar nu inteleg de ce doua din proiectoarele de ceata nu sunt folosite pentru faza scurta.Dai 4000 de $ in plus pe un Santa fe dar ai si design si materiale mai calitative.Voi ce ati alege?

  2. Iti multumim George pt munca pe care o faci. Sa stii ca eu, si cred ca multi altii, iti vizionam fiecare video postat de tine si abia asteptam sa vedem un test nou. Esti de apreciat pentru pricepea de care dai dovada si de maniera entuziasta in care iti faci review-urile.

    Chiar daca nu te pot sustine financiar sa stii ca iti port un mare respect.

    Cu stima,
    Tudor Moldovan!

  3. Urmaresc frecvent site-ul, si mai ales comentariile! Tot comentatoru’ roman vrea sa spuna defapt ca e mult 40 000 euro pentru Kia, si ca de banii astia isi ia x6,ml,x5,RR etc! Am vazut destul de multe pe strada, si oricum daca ar fi dupa populatia Romaniei, nu ar mai exista alte marci in afara de cele nemtesti! A nu se intelege ca sunt ca am ceva impotriva lor, visul meu e un seria 3 2013, automat, plus restul jucariilor de pe el!

  4. Salut George,
    Vreau să-ți zic că îmi plac foarte mult analizele tale. Mi se par dintre cele mai obiective și sincere, nu par părtinitoare către sponsori. Ești original și te felicit.
    Cu privire la Sorento, aș avea niște comentarii de făcut:
    – nu este „nava amiral” a celor de la KIA, așa cum te referi în articol. La gabarit Kia Mohave e cel mai mare SUV al lor. Iar la lux și preț, au un sedan limuzină de lux.
    – cred că repeți de 10 ori în video că este un suv MARE. E plictisitor, mai ales că e incorect. La dimensiuni, lungimea e exact cât un Santa Fe, +/- 3cm cred, și amândouă sunt SUV-uri MEDII ca gabarit. Lungimea și lățimea sunt absolut ca la un sedan mare. Tucson și Ix35/Sportage sunt SUV-urile mici. Veracruz și Mohave sunt cele mari, de aproape 5m lungime. Și dacă vrei SUV mare de tot, atunci Expedition și Tacoma.
    – zici că duce a design american. E haios, de vreme ce în SUA sunt comentate că au design „european”. De fapt, e Corean modern, ca Samsung, LG, etc, chestii cu gust.
    – problema românului (și a ta) e că e înclinat cultural spre sedanuri, și orice altceva e ciudat. Adevărul e că cine se urcă într-un suv să se uite peste toată colana de mașinuțe de la semafor, nu va mai vrea un sedan in viața lui, senzația fiind că te așezi pe asfalt direct, cu un preșuleț sub tine.
    – consumul nu e o problemă decât pentru unii, care oricum n-au 40000euro.
    – prețul de 40000 pentru varianta full pe diesel este absolut nejustificat. Mai mult de 30000 nu merită mașina, nu din cauza calități care e foarte bună, ci din cauză că ATÂT COSTĂ pe restul piețelor internaționale în afară de Europa.
    – Sorento NU E BUNĂ offroad, decât pe drum de țară. Nu are suficientă gardă la sol (e cât Duster), unghiuri de atac și degajare proaste, și nu are cutie reductoare. Blocajul ăla din buton e mai mult o jucărie pentru ghețuș.
    – în alte părți vine și cu al treilea rând de bănci, care e OK pentru drumuri scurte.
    În rest, îți urez succes cu videourile. Obiectiv, sincer, la obiect, ce interesează, nu aiureli de marketing. Îmi place.

    • Mulțumesc pentru opiniile și informațiile tale. Dacă ne uităm la piața internațională, este un SUV mediu dar rentru piața europeană și românească este sigur o apariție oversize. Da, și pentru mine. Am o ușoară aversitate față de clasa SUV mai ales de când s-a hotărât să se mute la oraș unde, doar în București, se bat 12 mașini pe un loc de parcare. Vecinul meu, spre exemplu, blochează jumătate de trotuar când vine acasă cu SUV-ul lui lucios și mare cât un microbuz cu care nu a ieșit în offroad decât astă-iarnă când i-a fost prea lene să meargă pe jos până la pârtie și a intrat pe ea cu ”garsonieră” cu tot.

  5. Multumim pentru toate informatiile pe care ni le pui la dispozitie, dar trebuie sa nu fiu de aceeasi parere cu tine in legatura cu masinile Hyundai. Spui in acesta prezentare ca ai fi ras cu lacrimi de cei care-si luau masini Kia si Hyundai, acum cativa ani. Eu am un Accent de 6 ani si sunt foarte multumit de masina. Sa stii ca am facut un studiu de piata foarte amanuntit atunci cand mi-am luat-o. Pot sa spun ca stiam piata benzinarelor foarte bine, la acea vreme. Am probat si Renault, Ford, Fiat, cam astea erau marcile in care ma incadram cu banii (aprox. 11000 euro). Concluzia, Hyundai Accent era peste toate la raportul calitate (fiabilitate)/pret. Uita-te la un Accent sau la un Seed si apoi la un Symbol sau Albea. Cam toate erau la acelasi pret, dar finisajele sunt NET superioare coreenelor. Ce-i drept, preturile de intretinere sunt un pic mai mari, dar, pot sa spun, ca in 6 ani, la a mea, nu am schimbat decat ulei, filtre si anul asta, bateria. Asa ca, concluzionez, n-ai dreptate in ceea ce-ai spus legat de cele doua marci. In rest, felicitari pentru ceea ce faci, tine-o tot asa!!!

  6. Buna George. Foarte reusit testul. Referitor la comparatia cu Hyundai Santa Fe, vreau sa spun ca de 1 luna sunt posesorul unui model 2013 de HSF echipare Luxury+. Dupa 5000 de km pot sa spun ca sunt super multumit de masina, respectiv, comportament rutier, motor, putere si calitatea asamblarii. Nu am vazut nici o Kia Sorento, dar din prezentarea pe care o faci, in SF nu prea gasesti plastice tari, sau alte lucruri care sa para ieftine. Intradevar am dat 39000 pe ea (pretul de lista era 43000), dar am luat-o full, in schimb la un Mercedes GLK (eram in discutii) la 45000 era pe jumatate dotat cat SF-ul, si o revizie era dublu ca si pret. La Hyundai am 5 ani garantie integrala, ceea ce e un mare plus.
    Parea mea e ca atat Hyundai cat si Kia sunt masini super ok, la un raport pret/calitate excelent, si fac acelasi lucru ca si un SUV de genul X, Q ….samd, pe care dai o caruta de bani.
    Totusi, desi Hyundai-kia sunt frati, Hyundai-ul are un mic + fata de kia, un design mai frumos si o calitate mai buna.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.