Kia EV3 (2025) – Prim Contact (cu extra Luci Popa)

Kia EV3 este o mașină electrică compactă care are potențialul de a deveni un adevărat Tesla killer în segmentul ei.

Am avut ocazia de a realiza un prim contact cu EV3 direct în Germania, unde Kia ne-a invitat să descoperim toate secretele acestei mașini revoluționare. Și pot să vă spun din start că am fost profund impresionat de ce am găsit!

Kia EV3 adoptă o abordare de design asemănătoare cu SUV-ul mai mare EV9, având o siluetă pătrățoasă și robustă care atrage imediat privirea. Deși seamănă la prima vedere cu un mini-SUV, EV3 este de fapt o mașină compactă ușor înălțată, perfectă pentru nevoile de mobilitate urbană.

Un aspect notabil este coeficientul aerodinamic de doar 0.267, o performanță remarcabilă pentru forma sa. Kia a reușit să împace cu succes cerințele de spațiu și caracter practic ale clienților cu nevoia de eficiență a unei mașini electrice moderne.

Am explorat pe îndelete habitaclul lui EV3 și am descoperit un spațiu generos, care se pretează perfect pentru nevoile unei familii de 4-5 persoane. Bancheta din spate beneficiază de un loc central utilizabil, spațiu suficient la picioare și la cap, dar și o trapă panoramică impresionantă.

Portbagajul are o capacitate de aproape 500 litri, extensibilă la 1260 litri prin rabatarea scaunelor. Iar Kia a integrat o mulțime de compartimente și buzunare inteligente pentru depozitare.

Plansa de bord adoptă un design minimalist și modern, cu două ecrane mari de 12.3 inch pentru instrumentar și infotainment, completate de un afișaj head-up. Am apreciat calitatea materialelor, combinația reușită între suprafețele soft touch și elementele decorative, dar și ergonomia comenzilor fizice păstrate pentru climatizare și alte funcții esențiale.

Kia EV3 se va lansa cu două variante de baterie: una standard de 58 kWh și una long range de 81 kWh. Autonomia nu a fost încă comunicată oficial, dar estimez că va depăși lejer pragul de 400 km în configurația de top. Mai mult, EV3 va suporta încărcare rapidă pe curent continuu și va fi compatibilă cu tehnologia vehicle-to-load, putând astfel alimenta alte echipamente electrice sau chiar locuința.

Sub capotă se află un motor electric de 150 kW (204 CP). Nu sunt cifre impresionante, dar suficiente pentru o mașină de oraș și pentru a asigura un consum redus. Ulterior ar putea sosi și versiuni cu două motoare și tracțiune integrală, eventual chiar și o variantă sportivă GT.

Poate cel mai atractiv aspect la EV3 va fi însă prețul. Deși neconfirmat încă, se vehiculează un starting price de aproximativ 36,000 EUR în Europa. Dacă Kia va reuși să coboare sub pragul de 30,000 EUR cu ajutorul unor incentive, EV3 are potențialul de a deveni un best-seller și un rival de temut chiar și pentru Tesla Model 3.

Sistemele de asistență pentru condus, posibilitățile de conectivitate, updateurile over-the-air, funcțiile on-demand, plus atenția la detalii în proiectarea interiorului, plasează EV3 la nivelul așteptărilor pentru o mașină nouă în 2024.

Dar dincolo de orice speculații și așteptări, Kia EV3 m-a convins prin experiența la prima interacțiune că este o mașină extrem de bine gândită și executată, cu un raport preț/beneficii excelent. Iar prezența lui Luci Popa, cel mai nerăbdător „copilot” de teste din industria auto, nu a făcut decât să confirme entuziasmul meu pentru această mașină.

Abia aștept să revin cu un test drive complet și să explorez toate calitățile dinamice ale lui Kia EV3. Până atunci, vă invit să vizionați video reviewul complet de pe canalul meu de YouTube pentru a afla toate detaliile fascinante despre această mașină.

Nu uitați să vă abonați pe YouTube și să lăsați un comentariu cu părerea voastră despre Kia EV3. Este un concurent pe măsură pentru Volvo EX30, MG4 sau chiar Tesla Model 3?

Ultimele articole

Articole recomandate

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.