Iată, că blogul bate ştirea. Un subiect promovat aici, a prins şi la Ştirile de maximă audienţă. Am reuşit să îl prind pe Claudiu David, pilotul momentului în Campionatul Naţional de Raliuri la o filmare derspre condusul economic. Dacă aţi ratat reportajul la TV, iată-l aici. Ce nu a încăput în ştire vă spun acum.
Maşina din imagini este, v-aţi prins, un BMW 118d. Nu l-am ales întâmplător, ci pentru că este şi World Green Car of the Year 2008. Iată cum ingineria motoarelor dusă la mare artă poate bate hibridele. BMW 118d face în mod obişnuit consumuri de 4,5 L/100km şi emisii de CO2 de sub 120g/km cu un motor de 2,0 litri şi 142 de cai putere. Mai mult decât suficient aş zice . Dezavantajele sunt însă la aspectul interior, destul de plasticos şi sărăcăcios. Nu cred că am văzut BMW mai „ieftin” la capitolul planşa de bord şi ornamente. Totul foarte uşor şi cât mai reciclabil. Cred că va trebui să ne obişnuim şi cu astea, dacă o dăm pe ecologie. Piesele de design interior mai pretenţioase sunt de obicei din lemn sau aluminiu şi necesită o procesare industrială costisitoare şi poluantă. Dar să nu divagăm exagerat de tare.
La final, un pont. Claudiu David mi-a povestit că se pregăteşte să deschidă o şcoală de condus. Nu de şoferi ci una de „defensive-driving” sau mai pe româneşte de condus repede şi sigur.
motorul nu e 1,8?sau doar ai vrut sa rotunjesti
BMW nu produce moatoare de 1,8. cu *18 cum sunt 118 sau 318 sunt denumite variantele de 2,0 litri de putere inferioară (variantele economice).
spune-i lui claudiu david sa-si puna moderare la comentarii, sau un filtru anti-spam. e jale ce e acolo :)
2653 comments, wow!!
tot off-topic: n-ar fi o problema sa fie atatea comentarii, dar sunt spam-uri :)
am urmarit partial reportajul si mi s-a parut ca a zis la un moment dat ca in frana de motor masina consuma ca si relanti. in frana de motor stiu ca injectia de combustibil se taie cu totul. (deci consum = zero)
acuma am zburat sa mi iau bmw… :) si oricum eu nu sunt pretentios cu interiorul… poate sa mi baga o gramada de plastice…
E bine ca lumea invata sa faca economie !
BMW-ul din reportaj este seria 1 fara facelift adica are 122cp si nu 143cp, iar dupa facelift au imbunatatit simtitor calitatea interiorului.
George fa o vizita la AB/MHS sau ce vrei tu si contrazice-ma!
am cumparat o masina din Elvetia. Am inteles ca trebuie sa platesc vama 10% + tva 19%. Am auzit ca la noi RAR-ul calculeaza aceste taxe dupa catalog si nu dupa factura.
Am mai auzit insa ca aceste taxe se pot plati la primul punct vamal de la iesirea din Elvetia, in Germania, si ca nemtii calculeaza dupa factura.
Intrebarea mea este daca ma pot astepta la „suprize” venind sa inmatriculez masina in tara ?
multumesc
Apropo de mers economic. Desi cocalarii din spate ( care nu stiu ce inseamna inertie, energie cinetica, potentiala si alte lucruri asemanatoare ) claxoneaza cateodata (destul de des) imi place sa: o scot din viteza cand mai am 50 de metri pana la semaforul ROSU ( avand deja minim 50 km/h ), sa nu depasesc masini in coloana doar pentru 1-2 minute reduse din timpul de mers si altele. Oricum viitorul e hibrid :)
doresc sa stiu metode de condus economic peugeot boxer 2007