Acest articol este personal. Ne privește atât pe mine câte și pe tine și mai ales pe copii și nepoții tăi, dacă nu începi de acum să faci ceva în privința asta.
Este despre a fi sustenabil, a folosi resurse regenerabile și mai ales despre a limita pe cât posibil mizeria de pe jos pe care o lăsăm să ne scape printre degete zilnic, praful și fumul din aer, gunoiul și plasticul din apă dar mai ales despre curentul, benzina și motorina irosite. Ai prins ideea. E despre poluare. Este mai important decât orice gând ai avea acum și e despre planeta asta verde și frumoasă pe care încă o mai avem sub control. Sau cel puțin așa vrea să creadă optimistul din minte, conectat în permanență la internet și speriat de schimbările climatice de pe tot globul.
Am demonstrat până acum că vreau să am o amprentă cât mai mică asupra planetei și acum te invit și pe tine să faci același lucru. Pare greu, însă cu puțin efort putem!
Acesta este motivul pentru care mă interesează atât de mult modul cum producem și consumăm energia electrică, și desigur, mașinile electrice. Ele reprezintă una dintre soluțiile prin care putem ajuta cât mai mult mediul înconjurător. În caz că nu știi, momentan acest tip de producție a energiei nu este prioritară pentru toată lumea, în special pentru țările mari, dezvoltate sau nu. Cărbunele, gazele și păcura reprezintă marea majoritate a producției și sunt incredibil de poluante.
Enel FocusOn Boston este evenimentul la care am participat acum câteva săptămâni și care mi-a deschis ochii și mai mult asupra soluțiilor care pot fi aplicate în direcția potrivită. Este o întâlnire la care lucrurile sunt luate foarte în serios, și se discută despre soluțiile ce pot fi aplicate acum și nu teorii științifice ce vor fi disponibile doar peste 10 ani.
La conferință chiar am întrebat dacă este chiar atât de rău precum știam eu, dar nu voiam să cred. Mi s-a răspuns, iar ce am auzit a fost exact de ce aveam nevoie.
Dacă dai click pe link-ul de mai sus vei vedea exact despre ce vorbesc.
Din păcate lumea nu vrea să se intereseze de probleme cu adevarat importante ca aceasta ci prefera să stea în zona lor de comfort.
Eu totuși sper că puțin cu puțin se face mult. Eu am făcut tot ce am putut legat de casă și ecologie, acum continui să informez.
Salut. Deci sa inteleg ca prin marirea consumului de energie electrica pentru a alimenta surplusul de milioane-miliarde de masini electrice ce vor veni se va reduce poluarea? Si mai vreau sa inteleg daca in reducerea poluarii se incadreaza si producerea si reciclarea bateriilor pentru automobile pentru ca am vazut masinile electrice care iau foc, nu pot fi stinse cu nimic conventional emanand substante nocive pentru om, natura, atmosfera. Oare acesta este viitorul sau tot interesele primeaza. Asa s-a intamplat si cu benzina sau motorina. La inceput totul era roz si peste noapte s-a transformat in negru. Acest proces de transformare din combustibil lichid in baterie (lichid chimic) este cam prea tras de par si efectele negative cred ca vor fi prea greu de stopat in viitor.
Ma bucur sa vad ca exista o constientizare tot mai larga a acestei probleme, totul tine de educarea oamenilor, oamenii nu tin cont de aceste lucruri nu din rautate ci din indiferenta.
Masinile electrice nu polueaza dar producerea bateriilor reprezinta echivalentul noxelor scoase de o masina pe benzina timp de opt ani. Gasesti studii facute. Cobaltul este o componenta importanta pt. toate bateriile Li-Ion :
https://money.cnn.com/2018/05/01/technology/cobalt-congo-child-labor-car-smartphone-batteries/index.html
si
https://edition.cnn.com/2018/05/02/cnn10/ten-content-thurs/index.html
Si inca ceva. Cred ca foarte multa lume isi doreste o casa sustenabila dar cati crezi ca isi permit sa o construiasca. Salariul mediu net in Romania este ron 3000. Ecologia este frumoasa cand ai cu ce.
La compania la care lucrez ma lupt sa le deschid ochii sefilor pentru a ne salva plamanii, incercand sa instalez doua statii de incarcare masini electrice. În van.
Mai încearcă, cineva o să deschidă ochii