I love SAAB – Do you feel SAAB? CONCURS

Am o slăbiciune pentru suedeze. Prima mea mașină, primul drum pe Autobahn, prima plimbare cu 220kmh pe oră LEGAL…

Prin 2007 am pierdut multe nopți pe site-uri precum mobile.de sau blocket.se în căutare de chilipiruri ca Volvo V40 ori Saab 9-3. Ultima a picat pentru că era vai de urâtă. Şi aşa a rămas până acum câțiva ani. Dar ce bine știau să o facă suedezii. Exact precum chiftelele de la Ikea. Știi că nu arată gourmet, dar sunt bune de fiecare dată. 9-3 spre exemplu e o mașină de lăsat moștenire. Un fel de bijuterie de la antichități, valoroasă, de familie.

Apoi chiftelele au arătat şi mai bine cu tot cu garnitură. Mai precis transmisia integrală, XWD-ul, pe care l-am fugărit ireal. Sunetul și senzația propulsorului de racheta, 2.8Turbo benzină este o experiență neindicată amatorilor.

Interiorul nu a evoluat prea mult în ultimii ani la Saab, iar asta insist eu că e o treabă bună. Majoritatea mărcilor înnoiesc și ieftinesc, însă suedezii se încăpățânază să folosească tot piele, aluminiu și plastic de foarte bună calitate, deși pe alocuri puțin demodat. Mi-au plăcut foarte tare jucării precum joystick-ul de la gurile de aerisire, butonul „nightpanel” care stinge luminile din bord și majoritatea martorilor(leduri din bord), mai puțin vitezometrul sau pur și simplu așezarea consolei centrale ușor orientate spre șofer ca într-un avion. Căci nu aveam cum să nu ne legăm de „gena” de aviatori a sudezilor de la Saab.

Unele dintre cele mai bune avioane sunt făcute de ei. Puțini cunosc că din Suedia vine un „vânător” excepțional. Saab Gripen. Dă-i un Google doar să vezi poze și te lămurești. Paranteză: Romanian Air Force se pregătește să ia second-uri F16 de la americani la preț de nou de la Saab. Dar asta-i altă poveste…

O altă chestie absolut tipică la mașinile Saab este poziția contactului cu chei, între scaune, ca la avion, așezat astfel cu un motiv precis. Te urci în mașină, pui cheia în contact, bagi în viteză și apoi pornești muzica dintr-o singură mișcare a mâinii drepte din spate până în față. Are așa o fluență și o simplitate toată mișcarea că te întrebi de ce nu fac la fel toți constructorii. Poate de rușine că nu le-a venit lor ideea… Bine, acesta e un joc al imaginației, însă motivul principal e siguranța. Mii de șoferi s-au ales în ultimii zeci de ani cu genunchii zdrobiți la impactul frontal de… contactul cu chei așezat pe coloana volanului. O lecția pe care Saab a învățat-o din greșelile altora.
Acum Saab își face iar curaj în România. Uite noul site www.saab-romania.ro Eu zic că are cu ce. Eu m-am uitat gură cască la Saab 9-5, o limuzină distinsă care spune despre proprietar o frază simplă. Sunt mașina unui om inteligent, chibzuit, realizat. Mi-ar cam plăcea una, ce-i drept. Poate o câștig la concursul lor de pe facebook. Sau poate mi-o iei tu înainte ;)

Concursul este unul jurizat si exista doua premii.

– Premiul pentru cea mai bine povestita experienta pe un blog este un weekend SAAB, adica o excursie la munte, cu cazare la un hotel de 4 stele, in compania unui model SAAB.

– Acelasi premiu este oferit si pentru cea mai bine povestita experienta SAAB de pe pagina de Facebook dedicata SAAB.

Concursul pe facebook tine pana pe 13 martie, iar pentru postarile pe blogurile personale tine 2 saptamani de azi.

Pentru bloggeri, scrieti articolul vostru pana vineri 25 februarie, iar sambata veti fi invitati la un eveniment SAAB organizat de Auto Cobalcescu!

Dacă tot ai citit până la final, dă şi un like pe butonul de dedesubt.

Ultimele articole

Articole recomandate

29 Comments

  1. „- Premiul pentru cea mai bine povestita experienta pe un blog este un weekend SAAB, adica o excursie la munte, cu cazare la un hotel de 4 stele, in compania unui model SAAB.”

    Experienta sau poveste? Pe FB putem sa fim creativi, dar eu parca as scrie pe blog si tare mi-e ca bloggers section e pentru cei care au condus un SAAB. :)

    • @Je – octy sau ce pseudonim preferi, de unde știi cât și cum sufăr eu? Nu te cenzurează nimeni, dacă nu scrii cuvinte interzise. Fiind la primul comentariu, a trebuit să le moderez pe toate ale tale. Am muncit, așadar nu am avut cum să administrez blogul mai devreme. Fii binevenit, însă auto-cenzurează-ți răutățile gratuite.

  2. Citesc, si imi dau seama cat de rai pot fi unii…daca nici sudezii nu fac masini bune atunci… Desi nu am sofat un saab niciodata imi dau voie sa ma declar un mare fan al acestei marci. RESPECT SAAB!

  3. Am un saab 9-3 aero xwd. La cum pleaca masina asta de pe loc (la un consum de 25-35 %) nu sunt multe sa se tina dupa ea. Mai ales daca e ud pe jos sau ninsoare. Pe uscat mi-e frica de ea , pe zapada toata teama dispare. Cred ca atunci cand au contruit-o n-au gasit o pista fara zapada sa o regleze.

  4. Nu pot spune decat ca sunt pasionat de aceasta marca din anul 2008 , inainte de anul 2008 am detinut numeroase marci auto , BMW , alfa romeo , Vw . Am achizitionat in anul 2008 un Saab 9000 Italian Aero din 1995 model limitat ( 366 au fost fabricate ) si de atunci am ramas setat pe aceasta marca ! Am mai achizitionat de curand un Saab 9-5 Aero 2002 care are in momentul de fata 335 CP si 445 NM ! Este o boala grava aceasta marca auto .. odata ce o iei , nu mai scapi de ea !

  5. CEI CARE CRED CA SAAB ESTE OPEL II INVIT SA SE DOCUMENTEZE. A FI IN CADRUL GRUPULUI GM ESTE UNA SI SA AI MASINI IDENTICE CU GM E ALTA. SAAB NU E VW AUDI. SAAB ESTE SAAB. PLATFORMA DE 9-5 ESTE INTRADEVAR INSIGNIA , dar numai in teorie. Practic sasiul este mai lung cu diferente structurale notabile. Trenul de rulare nu are nici o legatura cu opel , cu atat mai mult prin comportamentul pe sosea. La 9-5-ul vechi vorbim de o platforma de Vectra B si aceasta modificata de SAAB. Motoarele pe benzina desi denumite ECOpower nu au nimic in comun cu ECOtech de la opel. SAAB nu a primit piesele in sine ci doar patentul pt a le produce. SAAB nu a fost un producator de kitt car, decat in anii 50 cand lucra cu Plymuth. Saab a dat identitate proprie masinilor prosuse de ei, prin calitate si materialele folosite de la sasiu, motor si in final cele mai mici detalii de interior. Unica greseala a fost sitemul PCV care l-au gresit din 99 pana in 02 , apoi l-au remediat. SAAB a investit enorm in structura masinii si in siguranta ei ceea ce GM nu a facut. Poate nu este o masina cu un branding atat de puternic decat rivalele germane, dar emana personalitate macar…..SAAB a dat faliment datorita atuurilor de marketing mult mai puternice a rivalilor germani, a costurilor ridicate de productie a autoturismelor SAAB si lipsa de venituri din vanzari, acestea fiind insuficiente. As putea sa povestec pana dimineata intrand in tot felul de detalii tehnice si nu numai. Momentan sunt posesorul fericit a doua SAAB 9-5 , un vector de 150 cp si un aero de 270 cp cu stage 1 de Hirch. Adevarul e ca statisca este cea care spune ca SAAb are una din cele mai bune cote a fidelitatii clientilor fata de marca…..si are dreptate…..plus ca cine a folosit prima data TURBO?…..

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.