I love SAAB – Do you feel SAAB? CONCURS

Am o slăbiciune pentru suedeze. Prima mea mașină, primul drum pe Autobahn, prima plimbare cu 220kmh pe oră LEGAL…

Prin 2007 am pierdut multe nopți pe site-uri precum mobile.de sau blocket.se în căutare de chilipiruri ca Volvo V40 ori Saab 9-3. Ultima a picat pentru că era vai de urâtă. Şi aşa a rămas până acum câțiva ani. Dar ce bine știau să o facă suedezii. Exact precum chiftelele de la Ikea. Știi că nu arată gourmet, dar sunt bune de fiecare dată. 9-3 spre exemplu e o mașină de lăsat moștenire. Un fel de bijuterie de la antichități, valoroasă, de familie.

Apoi chiftelele au arătat şi mai bine cu tot cu garnitură. Mai precis transmisia integrală, XWD-ul, pe care l-am fugărit ireal. Sunetul și senzația propulsorului de racheta, 2.8Turbo benzină este o experiență neindicată amatorilor.

Interiorul nu a evoluat prea mult în ultimii ani la Saab, iar asta insist eu că e o treabă bună. Majoritatea mărcilor înnoiesc și ieftinesc, însă suedezii se încăpățânază să folosească tot piele, aluminiu și plastic de foarte bună calitate, deși pe alocuri puțin demodat. Mi-au plăcut foarte tare jucării precum joystick-ul de la gurile de aerisire, butonul „nightpanel” care stinge luminile din bord și majoritatea martorilor(leduri din bord), mai puțin vitezometrul sau pur și simplu așezarea consolei centrale ușor orientate spre șofer ca într-un avion. Căci nu aveam cum să nu ne legăm de „gena” de aviatori a sudezilor de la Saab.

Unele dintre cele mai bune avioane sunt făcute de ei. Puțini cunosc că din Suedia vine un „vânător” excepțional. Saab Gripen. Dă-i un Google doar să vezi poze și te lămurești. Paranteză: Romanian Air Force se pregătește să ia second-uri F16 de la americani la preț de nou de la Saab. Dar asta-i altă poveste…

O altă chestie absolut tipică la mașinile Saab este poziția contactului cu chei, între scaune, ca la avion, așezat astfel cu un motiv precis. Te urci în mașină, pui cheia în contact, bagi în viteză și apoi pornești muzica dintr-o singură mișcare a mâinii drepte din spate până în față. Are așa o fluență și o simplitate toată mișcarea că te întrebi de ce nu fac la fel toți constructorii. Poate de rușine că nu le-a venit lor ideea… Bine, acesta e un joc al imaginației, însă motivul principal e siguranța. Mii de șoferi s-au ales în ultimii zeci de ani cu genunchii zdrobiți la impactul frontal de… contactul cu chei așezat pe coloana volanului. O lecția pe care Saab a învățat-o din greșelile altora.
Acum Saab își face iar curaj în România. Uite noul site www.saab-romania.ro Eu zic că are cu ce. Eu m-am uitat gură cască la Saab 9-5, o limuzină distinsă care spune despre proprietar o frază simplă. Sunt mașina unui om inteligent, chibzuit, realizat. Mi-ar cam plăcea una, ce-i drept. Poate o câștig la concursul lor de pe facebook. Sau poate mi-o iei tu înainte ;)

Concursul este unul jurizat si exista doua premii.

– Premiul pentru cea mai bine povestita experienta pe un blog este un weekend SAAB, adica o excursie la munte, cu cazare la un hotel de 4 stele, in compania unui model SAAB.

– Acelasi premiu este oferit si pentru cea mai bine povestita experienta SAAB de pe pagina de Facebook dedicata SAAB.

Concursul pe facebook tine pana pe 13 martie, iar pentru postarile pe blogurile personale tine 2 saptamani de azi.

Pentru bloggeri, scrieti articolul vostru pana vineri 25 februarie, iar sambata veti fi invitati la un eveniment SAAB organizat de Auto Cobalcescu!

Dacă tot ai citit până la final, dă şi un like pe butonul de dedesubt.

Ultimele articole

Articole recomandate

29 Comments

  1. OH DA!
    Fratele meu a avut un Saab 93 diesel (de prind 2004 – modelul din prima poza). Era exact cum l-ai descris tu si da, interiorul era superb. Si acum visez la functia „nightpanel”, mai ales ca anul acesta voi merge a 6-a oara in grecia si voi conduce ca de fiecare data noaptea. Cand mi-am luat Leon-ul, daca nu reuseam sa ma inteleg cu bancile, Saab 93 diesel era urmatoarea varianta. Un singur regret am: motoarele lor diesel sunt de la Opel si deci fiabilitatea acestora … lasa de dorit. Stiu ca acum 3 ani ma uitam saptamanal pe mobile.de si era plin de Saab-uri diesel „motorschaden”. Super masina!

  2. . „Paranteză: Romanian Air Force se pregătește să ia second-uri F16 de la americani la preț de nou de la Saab. Dar asta-i altă poveste…” paranteza,asta nu stie chiar nici obama nici basescu date fiind relatiile dintre cei doi(inexistente,spre deosebire de relatia cu georgica tufis)

  3. SAAB-ul din anii 80-90 era o masina sigura, fiabila si individualista. De vis. Comunitatea SAAB era formata din familisti, sportivi si oameni de afaceri. Dupa 2000 lucrurile s-au schimbat in mod negativ.
    ACUM, GEORGE B., dupa auzite multi posesori de SAAB 9-3 ,unul il cunosc , nu prea bine, dar il stiu, TOTI AU SPUS ca sunt masini proaste.
    EU, te intreb, este adevarat? Chiar asa, sub OPEL?
    Ma uitam la un SAAB 9-3 1.9 CDTI.

  4. @george

    True, motoarele lor pe benzina sunt f bune. Cat despre diesel, imi este f clar ca nu impartim aceeleasi pareri dar in mare sunt de acord cu ce zici acu, pt ca da, „Nu oricine face un diesel bun, nu oricine are nevoie de unul”.

  5. GM si-a batut joc si de masina asta. Era una dintre marcile fiabile din Europa. Cei de la GM sunt capitalisti fara simturi si respect. Putin cam dur… da’ asta e.

  6. Salut George,

    Trebuie sa-ti spun ca articolul tau e un pic confuz. Se intelege printre randuri ca ai putea castiga o masina, dar mai apoi observ ca de fapt ‘castigat’ inseamna un weekend la munte cu ea.
    Sa inteleg ca exista un premiu ce este acordat de doua ori, cate un weekend pentru fiecare platforma pe care ruleaza concursul?
    Si daca optezi pentru a scrie pe blog, cum va ajunge postul catre cei de la Saab, se ocupa Google? :)

    Altfel, masinile Saab GM nu sunt spectaculoase, in cazul lor e pur si simplu vorba de feeling, daca nu simti nimic cand te-ai asezat la volan, chiar nu are nici un rost sa ti-o iei…

  7. Eu am avut ca prima masina un saab 900 din ’96, adus din suedia, de la mama lor! Recent, mi-am luat o honda civic din 2008..marturisesc ca mi-as dori adesea sa fiu in saabul cu 12 ani mai batran! E incomparabila senzatia de masculinitate, putere, confort! Treaba cu cheia dadea fix sentimentul de care scrii, iar la mine cheia nu putea fi scoasa decat daca bagam in marsarier! Cand mai imbatranesc, mi-am promis sa am ultimul model de saab..

  8. George si asta pe care l-ai condus tot un Opel este pe sub haine.
    Dar nu asta e problema si Audi este o Skoda.

    Si nu face Saab motoare turbo, tot Opel/GM le face.
    2.8 turbo e originar din Australia de la Holden.
    Diesel-urile se strica si sunt cele mai problematice indiferent de marca.

    1.9 cdti se fabricau si la Opel si la Fiat.

    Acum 2.0 cdti se fabrica separat de fiecare si spre surprinderea multora cel de la Opel include tehnologii mai avansate care nu apar si la macaronari, gen combustia close loop denumita si CleanTeach…etc

    Toata lumea se pricepe la comentarii, putin stiu, restul e folclor.

  9. Saab este de un an, din nou, marca premium independenta ce va reveni, conform declaratiilor lor, la valorile ce au consacrat-o. Ati vazut noul Saab 9-5? Este o masina care sigur nu trece neobservata, plina de elemente de design de inspiratie aeronautica si zic eu un inceput bun pentru marca…

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.