Golf VI, aşa şi?

În goana lansărilor de modele noi la intervale din ce în ce mai scurte, pentru a menţine atenţia ridicată din partea clienţilor şi în încercarea de a transforma achiziţia unei maşini într-o modă afectată de liniile sau culorile momentului, Volkswagen aruncă pe piaţă Golf 6. Asta spre disperarea proprietarilor de Golf 5 care de acum pierd cel puţin 20% din preţul de nou la revânzare. Aşa se întâmplă când se schimbă modelul. O ştiu foarte bine şi proprietarii de Audi A4 care a fost schimbat şi prespălat deja de trei ori în ultimii ani.

Dar să revenim la Golf, O maşină despre care spun ei că este cel mai bun Golf de până acum. Daţi-mi voie să am îndoieli. În primul rând că nu avem de-a face decât cu un facelift, adică o versiune cosmetizată uşor la exterior. Platforma tehnică este în mare parte aceiaşi cu unele mici îmbunătăţiri, dar nu în părţile esenţiale. Adică avem aceiaşi caroserie, direcţie, frâne, transmisie. La exterior, farurile preiau liniile de la Passat şi Passat CC, ceva modificări pe la bare, spoilere, stopuri şi… cam atât. La interioare VW dezamăgeşte constant de ceva timp cu o lipsă de imaginaţie crasă. Aceiaşi senzaţie de plastic şi butoane negre o poţi simţi într-un VW de la Polo, Eos, Golf, Passat şi până la noul Scirocco. M-aş aştepta la ceva nou, diferit, special în fiecare model, că doar de aceea au şi preţuri diferite. Maşina va avea însă un succes sigur, nu doar pentru că are pe grila o emblemă rotundă cu trei V-uri ci şi datorită motoarelor îmbunătăţite şi cutiei automate DSG.

Cea de-a şasea generaţie a modelului Golf face în sfârşit trecerea la sistemul de injecţie Common-Rail pentru motoarele diesel, iar pentru pasionaţii de benzinare, vin pe Golf sistemele TSI care reduc consumul de carburant până la 28 de procente. Sistemul Common-Rail va reduce în sfârşit zgomotul de tractor pe care îl fac TDI-urile chiar şi în variantele PD, de generaţie trecută, forţate la peste 100CP unde deveneau zgomotoase şi setoase de ulei – cam 1 litru/10.000 km. Aceiaşi tehnologie promite un motor mai elastic, care poate rula fără trepidaţii pe o plajă de turaţii mare, chestiune utilă în oraş, mai ales pentru cutiile manuale.

Vor fi disponibile propulsoare TDI cu o putere cuprinsă între 90 CP şi 170 CP.  La lansarea pe piaţa din România, Volkswagen va comercializa modelul Golf cu două propulsoare TDI de 2,0 litri, care vor dezvolta 110 CP şi 140 CP. Noile motoare TDI se remarcă prin performanţe deosebite în ceea ce priveşte reducerea consumului. Motorul diesel de 110 CP se mulţumeşte cu numai 4,5 litri de carburant (119 g/km CO2) – ceea ce înseamnă o reducere a consumului cu 0,6 litri. Chiar şi versiunea de 140 CP are nevoie de numai 4,9 litri de motorină la 100 kilometri (129 g/km CO2), ceea ce înseamnă tot o scădere cu 0,6 litri.

Pe cutiile DSG, adică automate cu şase viteze, confortul va fi maxim, iar consumul decent. DSG-urile sunt transmisii atât de bune încât au fost deja produse în peste un milion de bucăţi. Principiul lor de funcţionare este ingenios şi foarte util. În interior sunt de fapt două cutii de viteze care lucrează alternativ. Când prima cutie cuplează treapta unu, ce-a de-a doua cutie este deja ambreiată într-a doua. Aşadar schimbul dintr-o treaptă în alta se face aproape insesizabil şi cu un randament onorabil.

Motoarele TSI, adică turbo-compresate, mai pe româneşte nişte motoare mici – de 1,4 litri, forţate cu un compresor pentru turaţii scăzute şi turbină pentru turaţii mai mari nu promit însă fiabilitatea legendară Volkswagen. Orice motor mic, supra-turat şi forţat nu poate duce o viaţă foarte lungă. Deja VW dă rateuri la motoare, iar vechiul 1.4 benzină 8 valve avea pe multe Golf-uri 5 probleme serioase, cum ar fi trepidaţii şi erori care au dus la schimbarea multora dintre maşinile vândute cu această motorizare.

Gama propulsoarelor pe benzină disponibile la momentul lansării pe piaţa românească va include patru variante: 80 CP, 102 CP, 122 CP şi 160 CP.

Începând cu o putere de 122 CP vor fi disponibile şi motoare TSI cu supraalimentare cu compresor şi / sau turbocompresor.

Motorizarea de bază, cu 80 CP înregistrează un consum de numai 6,4 litri benzină la 100 km (149 g/km CO2) – ceea ce înseamnă o scădere cu 0,5 litri în comparaţie cu modelul anterior.

Motoarele TSI vin: cu 122 CP, iar noul Golf 1.4 TSI consumă numai 6,2 litri (144 g/km CO2), ceea ce înseamnă o reducere a consumului de 0,1 litri. Uau!

Versiunea de top, de 160 CP, a propulsorului 1.4 TSI consumă doar 6,3 litri, în carte. În comparaţie cu propulsorul FSI, de 150 CP, care a fost înlocuit, consumul motorului TSI de 160 CP a scăzut cu 1,6 litri.

Noul Golf va fi disponibil pentru vânzare, pe piaţa din România, din luna octombrie.

Mai multe despre Golf 6, pe site-ul ProMotor.

Ultimele articole

Articole recomandate

36 Comments

  1. Salut, articolul tau e in regula, dar poza ce e cu ea? Nu ala e golf VI. Pana si pe site-ul de la Promotor sunt alte poze. Oricum mie imi place, in special interiorul care seamana foarte mult cu noul Passat CC, si daca o sa-mi schimb masina curand o sa-l iau in calcul.

  2. Mda…o documentare de (proaspat) fan Honda…De fapt proprietar.

    Incepand cu poza care e un CGI nereprezentativ pt cum va arata Golf6 (erai in criza de timp George?), textul se vrea usor rau voitor la adresa Golf6.

    Pai George, cum poti sa numesti drept facelift un model cu o caroserie noua (nu modificari fata-spate), motorizari noi si revolutionare?

    Modelul e desenat de Walter de Silva, acelasi care a desenat si Alfa 156, Seat Leon, Audi A6.

    Si da…va ramane un best seller pt ca Legenda Golf continua…

  3. Domnu Buhnici, nu știu cine iți scrie articolele de pe blog, dar ai face bine sa il dai afara ca nu își merita banii. Poza nu e de la Golf 6 adevărat, e una dintre „presupunerile” care au apărut in timp. Prima parte a articolului pare scrisa acum, dar sunt numai tâmpenii : „Adică avem aceiași caroserie, direcție, frâne, transmisie. La exterior, farurile preiau liniile de la Passat şi Passat CC, ceva modificări pe la bare, spoilere, stopuri şi… cam atât.” ; cum poți sa zici ca e aceiași caroserie sau ca e inspirata dupa Passat când e inspirata după Scirocco noul design al lui G6.
    Partea doua a articolului este copy/paste foarte penibil de pe un site gen http://www.autospot.ro/articole/stiri/noul_golf_-_disponibil_in_romania_din_octombrie.html . Nu puteai sa copiezi și poza ???
    Sper sa depui puțin mai mult efort de acum încolo când postezi un articol.

  4. „chiar şi în variantele PD, de generaţie trecută, forţate la peste 100CP unde deveneau zgomotoase şi setoase de ulei – cam 1 litru/100 km.”

    Chiar 1 litru / 100km? Cred ca era vorba de 1 litru la 1000km.

  5. Asta este un exemplu de text plin de sofisme, prejudecati si nedocumentat. De exemplu: motorul 1.4 NU este un motor in 8 valve ci cu 16 valve. Motoarele 1.4 TSI sunt un exemplu de tehnologie ( motorul anului la cilindreea sa)si te asigur ca nu sunt fortate atat de mult cum crezi tu. Ba mai mult demersul lor va fi urmat de majoritatea producatorilor: cilindree mica, benzina, turbo, consum mic, cuplu de diesel. Si te asigur ca 1.4 TSI 160 CP se joaca cu un 2.0.
    Masina din imagine nu e Golf 6.
    Iar Golf nu are ca argument de vanzare designul.
    Dezamagitor text

  6. Mea culpa. Îmi asum critica fiecăruia dintre voi şi am făcut astfel câteva modificări. Poza este acum corectă (da, Silviu, mă grăbeam, criză de timp).

    Motorizările sunt revoluţionare în cazul TSI, aşa e, dar nu noi. Tehnologia e vândută deja pe majoritatea modelelor de anul trecut. Îmi păstrez însă îndoielile în legătură cu fiabilitatea lor.

    TDI-urile cu Common-Rail vin însă jenant de târziu. De prin 2000 toată lumea în afară de grupul VAG a început trecerea la Common-Rail de dragul consumurilor mici, puterii crescute, silenţiozităţii şi elasticităţii motorului.

    Articolul nu este copiat de nicăieri, vă asigur. Tot ce am preluat sunt informaţiile legate de motorizări dintr-un comunicat VW România. Vi-l pot oferi, ca să vă convingeţi. De acolo s-a documentat cam toată lumea.

    Revin la problema vechiului motor 1,4, 8 valve, nu cel în 16 valve FSI. Este vorba de un motor mai simplu şi mai ieftin care a fost vândut până la începutul lui 2008 pe Golf V. Cunosc personal cazuri ale unor oameni care au primit maşini de schimb din cauza problemelor legate de trepidaţii şi probleme tehnice, cum ar fi aprinderea becului „Check engine” după primele sute de kilometri.

    Nu sunt expert în motoare, însă unul mic precum 1.4 TSI nu poate genera cuplul unui motor de 2.0. Oricât de bine ar lucra compresorul şi turbina, motorul mic trebuie să se opintească binişor şi să crească rapid în turaţie. Şi oricum, motorul de 2.0 TFSI de la VW (fără compresor aşadar) bate deja 230 CP.

  7. George, motorul 1.4 de 75 CP si ulterior de 80 CP are 16 valve si e prezent si pe Golf VI si e un motor decent. Singurul benzinar 8 valve a fost cel de 1.6 si 102 CP si care a fost inlocuit de 1.4 TSI de 122CP.

  8. Stiu ca nu pot fi obiectiv in comentariul meu, deoarece sunt posesor de Golf V 1.4 TSI 140 CP DSG.
    Insa cunosc foarte multe persoane cu Golf V cu aceasta motorizare si pentru toti (inclusiv pentru mine) s-a dovedit foarte fiabila, in special in combinatie cu DSG, care mi se pare o bijuterie de cutie (schimba viteza in 8 ms)!
    Ca orice masina, a avut si probleme, insa fiabilitatea chiar este un punct forte pentru VW (evident, in conditiile in care ai si grija de masina, din toate punctele de vedere; nu poti sa iti bati joc de ea si apoi sa spui ca nu e fiabila).

  9. Bravo pentru profesionalism.
    „Mea culpa. Îmi asum critica fiecăruia dintre voi şi am făcut astfel câteva modificări. Poza este acum corectă (da, Silviu, mă grăbeam, criză de timp).”
    Aici ai fost un adevărat artist şi ţi-ai recunoscut greşelile. Alţii ( ca zoso în articolul recent despre un accident de motocicleta) se încăpăţânează să o ţină pe a lui. Era frumos dacă tăiai greşelile sau schimbările cu o linie orizontală să putem vedea şi noi, cei care au intrat mai târziu, articolul original.
    Ţine-o tot aşa!

  10. In privinta consumului de ulei, nu ai deloc dreptate. Eu am un 1.9 TDI PD 131cp care nu consuma 1 litru la 100 km, nici la 1000, ci la peste 10.000 de km. Si nu este deloc menajat, are parte de un condus sportiv destul de frecvent, adica in jur de 70-80%.

  11. am un golf IV din 2000, cu motor ALH (deci inainte de PD). mai am de vreo saptamana un bmw 320d din 2005. (scriu nu ca sa ma laud ci ca sa precizez contextul).
    acum la obiect:
    >De prin 2000 toată lumea în afară de grupul VAG a început trecerea la Common-Rail

    tehnologia PD asigura randament mai bun, dar hai sa zicem ca asta e discutabil.
    VAG are CR de mult, fiind printre pionerii utilizarii injectoarelor piezoelectrice in combinatie cu CR. Pentru ca VAG inseamna si Audi…
    CR asigura zgomot ceva mai putin si, acum, componente mai ieftine (pentru ca e tehnologie utilizata pe o scara mult mai larga decat PD).
    Golf VI are peste 50% din componente noi (fata de golf 5).
    „Schimbarea platformei tehnice” nu s-a facut, de exemplu, nici intre fiat stilo si bravo.

  12. Corect Marius, 308 are aceeasi platforma cu 307, civic a dat inapoi si a trecut la o platforma mai proasta din motive de costuri, megane nu vine cu nimic nou, focusul are aceeasi platforma cu focus 1 samd.
    Industria auto s-a maturizat ca ne place sau nu asta e.
    Golf va fi in continuare reperul clasei.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.