Categorii: Auto, Cum aduc o maşină din Germania

Ghid de utilizare mobile.de/mobile.ro

Cu scuzele de rigoare pentru întârziere, lansez azi ghidul de utilizare mobile.de/mobile.ro.

Dincolo de utilizarea intuitivă, mobile.de – cel mai mare portal de anunţuri auto din Germania – are chichiţele sale. Ca orice robot, acest site este un idiot perfect. Vă va oferi răspunsurile perfecte dacă ştiţi ce întrebări să puneţi. Să începem să punem întrebări.

mobile_de_1

Cam aşa arată acum www.mobile.de atunci când deschidem pagina. Este de preferat să navigaţi site-ul în limba germană, deoarece anunţurile care ne interesează sunt scrise în această limbă. Dar, pentru că sunt conştient că 95% dintre voi nu înţeleg germana, vom trece mai departe la varianta în limba română.

mobile_de_2Veţi descoperi butonând aceastră variantă că sunt din ce în ce mai multe opţiuni în limba română, însă descrierile complete ale maşinilor cu detaliile suplimentare adăugate de dealer rămân în limba germană. Vom vedea puţin mai încolo de ce sunt atât de importante aceste detalii şi cum le lămurim. Să facem aşadar o căutare pentru o maşină, că doar de asta ne interesează mobile.de.

Primul sfat, nu faceţi căutări din formularul pe care îl vedeţi în pagina principală. Opţiuni precum marca. modelul, preţ limită etc., deşi utile nu sunt suficiente să vă ajute să navogaţi printre cele peste 1.100.000 de maşini şi maşinării puse la vânzare pe mobile.de.

Apăsaţi butonul CĂUTARE sau căutare detaliată pentru a trece la pagina aceasta.

mobile_de_3 Sper că vă descurcaţi la bifat opţiuni, adică ştiţi foarte bine ce vreţi de la viitoarea voastră maşină. Altfel veţi ajunge să vă rătăciţi printre oferte de care nu aveţi nevoie, să pierdeţi vremea şi în final să vă săturaţi de căutat înainte să şi găsiţi ceva de calitate. Am luat pentru puterea exemplului cel mai vândut model din istoria constructorului bavarez, cu o valoare excepţional de bună pentru cumpărător la revânzare. BMW 320 D Touring.

mobile_de_4Observaţi că am bifat destul de multe opţiuni, începând de la marcă şi model, kilometrajul maxim (cam acesta maximul normal pentru o maşină germană pe motorină rulată timp de patru ani de un neamţ – vezi Ghidul) Foarte importantă este marja de preţ – am pus chiar un preţ minim de 3.000 de euro ca să nu apară în listă “chilipiruri” de care nu avem nevoie.

mobile_de_8Şi, cel mai important, am bifat ca ţară de provenienţă Germania. Asta ca să evităm majoritatea ofertelor din România, absolut incredibile. Adică, sper că nu există printre voi cumpărători atât de naivi care să creadă că o maşină la mâna a doua, cu vechimea de doi ani poate fi atât de puţin rulată.

mobile_de_5Am mai bifat categoria de poluare Euro4, extrem de importantă pentru că maşinile Euro3 sau mai vechi sunt deja usturător de costisitoare la plata taxei pe poluare.  Din fericire au apărut deja şi maşini euro5 second-hand, aşa că nu strică să aruncaţi un ochi şi după ele, deşi sunt în general apărute după 2007.

mobile_de_9Şi în final, din nou extrem de important, am ales oferte numai de la dealeri, ca să evităm lucrul cu particulari – vezi din nou de ce în Ghid. Cu toate acestea chiar şi în relaţia cu dealerii trebuie să fim extrem de precauţi. Chiar şi anunţurile realiste la prima vedere pot fi “ţepe” – vezi aici de ce.

mobile_de_6Aşa ne-am ales cu numai 22 de rezultate din peste un milion de maşini aflate la vânzare, dintre care 40.000 numai BMW. Acestea sunt cel mai aproape de ce ne dorim. Dar să ne uităm mai atent la ele. Ca la oricer produs pus la vânzare oriunde în lumea asta, un preţ mic poate ascunde un defect, o ţeapă sau o greşeală. Nu vă “aruncaţi” la preţuri exagerat de mici, pentru că veţi plăti tot voi în final diferenţa sau chiar mai mult cu bani, timp, nervi etc.

mobile_de_7Primul rezultat din listă are un preţ foarte atractiv. La preţ de Logan MCV, avem un BMW pe motorină de 150 de cai putere. Dealer-ul pare de încredere, este activ pe mobile.de din anul 2000, o bilă albă, dar dacă ne uităm la descrierea detaliată maşina are probleme de aspect. De trecut cu vederea sau nu, e decizia fiecăruia dintre voi, însă vânzătorul a avut decenţa să specifice asta în descrierea detaliată de care vorbeam. Problema este că descrierea aceasta e făcută în germană direct de dealer, iar mobile.de nu traduce totul, aşa că veţi avea nevoie de Dicţionar. Traduceţi-vă singuri totul, înainte de a da telefon şi a pleca după maşină.

La final vă îndrum încă o dată către Ghidul complet de adus o maşină din Germania. Citiţi cu atenţie toate articolele şi comentariile, apoi puneţi din nou întrebări sau trimiteţi email-uri. Alte adăugiri, mai încolo.