Gândeşte ca un neamţ! Cumpără o japoneză!

Deşi suntem obişnuiţi să credem că nemţii sunt atât de exagerat de naţionalişti şi încăpăţânaţi încât să creadă că numai ei fac cele mai bune maşini din lume, aţi fi surprinşi să aflaţi că pentru omul de rând primează alte criterii.

Deschide orice pagină de internet cu anunţuri auto din vestul Europei. Dă o căutare după o Honda, Mazda sau Toyota. Sunt scumpe, exagerat de scumpe la mâna a doua. Poate tocmai de aceea samsarii nu aduc în târg maşini japoneze la mâna a doua din Germania. Nemţii le folosesc cel puţin 3-4 ani şi conduc peste 160.000 de kilometri în medie până le schimbă. Trebuie să aibă ei un motiv. Deşi suntem obişnuiţi să credem că sunt atât de exagerat de naţionalişti şi încăpăţânaţi încât să creadă că numai ei fac cele mai bune maşini din lume, aţi fi surprinşi să aflaţi că pentru omul de rând primează alte criterii.

Neamţul, indiferent de statut se uită la fiecare euro şi chiar cent. Comercianţii de orice fel… mai mult pe ProMotor.ro

Ultimele articole

Articole recomandate

17 Comments

  1. Sunt de acord cu tine. Masinile japoneze sunt fiabile si le putem conpara cu usurinta cu marcile din germania.
    Eu spre exemplu, daca ar fi sa aleg intre o marca japoneza si una nemteasca, as alege pe cea japoneza. Nu spun ca masinile germane nu mi plac, ci doar ca in ultima vreme, japonezii au ales un design foarte provocator pt noile modele lansate ( vezi noul Mitsubishi Lancer spre ex) care te face pur si simplu sa nu poti sa rezisti tentatiei de a face macar un drive test!
    In esenta, un articol foarte bun! Toate cele bune George.

  2. hai sa fim seriosi si sa gandim ca nemtii , nu ca turcii din Germania

    # Volkswagen (VW) … 615,229 … 19.9 … +1.1
    # Mercedes Benz … 327,965 … 10.6 … +0.1
    # BMW & Mini … 284,767 … 9.2 … 0.0
    # Opel … 258,274 … 8.4 … -9.5
    # Audi … 251,393 … 8.1 … +0.8
    # Ford … 217,305 … 7.0 … +1.6
    # Renault & Dacia … 147,167 … 4.8 … +4.9
    # Skoda … 121,277 … 3.9 … +2.2
    # Toyota … 96,781 … 3.1 … -27.0
    # Peugeot … 94,676 … 3.1 … +1.4

    Top 10 masini vandute in Germania , unde este doar o japoneza si aia departe de primele locuri.

  3. Poate ar fi interesant si relevant sa scri si un articol despre criteriile testelor de fiabilitate. Nu cumva sunt doar pentru primii 80.000km a masinii? Daca da, atunci toata povestea e irelevanta.

    Cand zic fiabilitate, ma gandesc dupa acei 80.000km, dupa chiar 150.000km. Personal nu vad sensu sa cumpar o masina noua, si sa pierd 20% din valoarea ei dupa 6 luni, si poate chiar 50% din valoarea ei in 2-3 ani.

    Poate cel mai bun test de fiabilitate il reprezinta numarul masinilor vechi de pe soselele patriei, masini peste 4-5 ani, cu peste 150-200.000 km. Cred ca din topul tau de fiabilitate, mai raman 4-5 masini, si nu cele din top. Haideti sa fim sinceri cu noi, asta ne intereseaza. Cati dintre noi isi cumpara masini noi? 20%?

    Si inca o intrebare…de ce BMW, Mercedes, Audi se devalorizeaza cel mai putin in timp?

    Imi plac unele japoneze…Honda Civic poate japoneza mea preferata, Mazda 6, Lancer-ul e superb dar si foarte prost (nu vorbesc de Evo bineinteles), etc…dar parca raportul calitate pret nu merita (daca calculezi si varianta second).

    Si cred ca nu are rost sa vorbim despre fiabilitatea unei masini la un stil sportiv de condus….atunci mai raman doar 1-2 marci….

  4. Sa stii ca nu e chiar asa… Masinile asiatice acopera o arie foarte larga din piata de masini. Despre cele japoneze se zice asa: Mazda e aia ieftina, Honda e aia sport, iar Toyota e aia scumpa.
    In chestiunea asta, concret stiu cum stau lucrurile in Austria, de unde este famila mea. Masinile japoneze sunt foarte folosite, in special Mazda, insa de catre o categorie f clar definita de utilizatori: Auslanderii, adica emigrantii (iugoslavi, sarbi, albanezi, turci, romani, ucrainieni, etc.) Orice austriac care se respecta cat de cat conduce un VW, unul ceva mai instarit are BMW, iar unul care tine la propria lui imagine nu se poate urca decat inr-un Audi. Am mai vazut si oameni care sa aiba Jaguaruri sau alte masini elegante, insa preferinta generala este catre masinile nemtesti.
    In romania masinile care domina piata sunt tot cele germane, in special VW, dar si Audi, BMW si Opel. Acestea sunt masini care au imagine buna, sunt usor de vandut, sunt usor de reparat gratie abundentei de exemplare existente pe piata si relativ fiabile. Daca ai o masina mai „exotica” un Rover de exemplu cum a avut familia mea pana nu demult, costurile oricarei reparatii sunt cel putin duble fata de un WV similar.
    In Austria, si cred ca in Germania situatia e similara, masinile asiatice sunt privite cu ochi rai si considerate a fi lipsite de stil. In realitate sunt cam cele mai fiabile, iar din cate stiu Mazda este chiar cea mai fiabila marca de masini din lume, dar care este urmarita de aceasta imagine de „masina ieftina, pentru saraci”.

  5. Clasamentele de fiabilitate se referă la numărul de intrări în service pentru intervenţii neplanificate-defecţiuni în perioada de garanţie şi nu au legătură cu vânzările.

    Apoi eu nu cred că o maşină care se defectează în perioada de garanţie ar putea fi mai apoi una mai fiabilă decât cele care nu ajung la mecanic decât foarte rar.

    Devalorizarea la mâna a doua este o chestiune relativă. Pe locul 1 în Germania este BMW seria1, dar uită-te mai bine la preţurile la mâna a doua japoneze…

  6. * Toyota to recall 3.8 million cars – largest US recall in its history
    * Japanese car manufacturer Nissan is recalling more than 2.5 million cars worldwide, because of an engine defect.

    Sunt fiabile in primii 50 000 km . Romania e plina de „nemtesti” cu peste 200.000 km , 300.000 si n-au nicio problema . Japonezele mai greu la sumele alea

  7. aaa …pai la TV tot la doua zile aflam ca nemtii cumpara Dacia …si cat au crescut vanzarile Dacia ….se pare ca si`au triplat vanzarile de la 30 de masini pe luna la 90 de masini. :)) :)) =nationalism de 3 lei. Cu cat o masina are mai putin succes si se vinde mai prost de exemplu audi A2 …cu atat va fi mai scumpa ca si second hand …deoarece e aproape o raritate.

  8. sa nu ne imbatam cu apa rece,n ati vrea sa stiti cat poate ajunge un ambreiaj de honda accord 2.2 diesel cu tot cu volanta,sau o bara fata(pentru cei care nu si permit luxul de a avea asigurare casco) la acest model,sau o turbosuflanta de mazda 6 sau un egr de toyota avensis.
    avantajul este net in fata germanilor,disponibilitate mult mai rapida a pieselor de schimb,gama variata pe after market cu preturi accesibile plus ca la revanzare o „nemtoaica” va ajunge mai rapid in mainile unui nou proprietar decat o japoneza(George cam cat te ai chinuit cu mica bestie pana ai reusit sa predai cheile noului proprietar)
    topurile de fiabilitate sunt poate valabile in tarile unde exista o infrastructura.in tara noastra unde nivelul de praf este de 3 ori mai mare ca in Ungaria(nu mai zic de nemti) unde gropile din asfalt sunt adevarate cratere,unde dezapezirea se face cu sare si nisip(gradul de coroziune si eroziune este aplificat x4) aceste topuri de fiabilitate sunt falsuri.am spus o si o repet drumurile de la noi isi cer tributul indiferent de marca,nu sunt iertate japonezele asa cum unii isi imagineaza,o caseta de directie se poate gasi pe un bmw sau audi intr o gama destul de variata pe after market,la accord Oe(sari din schema din start cu 1500 Eur)

  9. „Clasamentele de fiabilitate se referă la numărul de intrări în service pentru intervenţii neplanificate-defecţiuni în perioada de garanţie şi nu au legătură cu vânzările.”

    Stai putin, facem clasamente dupa numere absolute? Mi se pare aberant. Clasamentele se fac exclusiv pe baza PROCENTELOR in cazuri precum cel de fata, deci trebuie sa luam in calcul si vanzarile.

  10. Salut George, as vrea si eu un sfat.. ce masina imi recomanzi la second-hand in jurul a 8000 euro? ma gandeam la un bmw e46 318 sau 320. ce parere ai? o sa bag adanc mana in buzunar dupa 1 an?

  11. Salut.am si eu o intrebare!Ce parere ai de mazda? ma refer aici la mazda ca si firma,fiabilitate ..cand spun fiabiliatte ma gandesc inclusiv dupa cati km incepe sa troncane sau cum sta pe partea electrica.inclin intre mazda 6 cea noua care a aparut acum si un bmw seria 3 nou mult mai putin dotat.insa punctez clar pe fiabilitate(articulatii,motor,parte electrica dar si bucsaraie,etc) adica sa nu pice nimic la ea,dar sa ma pomenesc ca la 60-80 mii km incepe sa troncane.

  12. am avut 4 masini japoneze la rind ultima find honda accord o masina superba modelul executiv prietenii mei rideau am trecut la un passat din 2007 credetima ca ma simt ca intro caruta fata de honda passatul are un exterior fantastic si o performanta de nimic in 2 anii am bagat 7 mii euro in ea iar in in cele 4 japoneze doar servisu; cauciucuri etc .
    deci germanii se cindesc doar la caroseriie in timp ce japonezii doar la motor sa fie cit mai fiabill un motor il pune pe 4 5 modele in timp ce japonezii vin cu noutatii

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.