FOTO-reportaj Cum se schimbă liderul la Le Mans 24H 2013…

Foto-reportaj Le Mans 2013 grup - www.buhnici.ro

Am stat toată ziua cu ochii după echipa Audi. Sunt lideri incontestabili în cursa de 24 de ore de la Le Mans. Bat tot de vreo 12 ani. Mașinile lor merg… nemțește și rad tot. După un start bun, Toyota a reușit o depășire rapidă și a luat chiar și un avans de vreo 8 secunde.

Foto-reportaj Le Mans Audi - www.buhnici.ro438

Apoi au făcut o mică greșeală iar Audi a preluat frâiele cursei pentru șapte ore.

Foto-reportaj Le Mans Audi - www.buhnici.ro296

E impresionant să îi vezi de pe margine dar cred că e frustrant pentru cei din față să le vadă flash-urile când le cer să se dea la o parte pentru că au deja cel puțin un tur sau mai multe în față. După fiecare viraj R18 țâșnește ca un arc și ia repede distanță față de orice altă mașină.

Foto-reportaj Le Mans Audi - www.buhnici.ro166

Apoi ceva se întâmplă. Pilotul face o greșeală și sare un viraj. Anvelopa iese forțată de forța uriașă de pe jantă.

Foto-reportaj Le Mans Audi - www.buhnici.ro165

La standuri mecanicii intră în tensiune. Mai sunt 8 kilometri până la padoc. R18 gonește acum pe trei roți și o jantă fără anvelopă. În astfel de momente suspensia este pusă la grea încercare. Oricând janta se poate ”agăța” iar pilotul poate produce un accident dacă nu distruge doar mașina.

Foto-reportaj Le Mans Audi - www.buhnici.ro637

Mașina ajunge însă la boxe mai… întreagă de cât ne așteptam cu toții. Roata este schimbată rapid iar mașina reintră în cursă ca printr-o minune.

Foto-reportaj Le Mans Audi - www.buhnici.ro640

Foto-reportaj Le Mans Audi - www.buhnici.ro638

După alte câteva minute, un alt Audi R18 TDI, cel cu numărul 1, intră pentru o reparație de urgență. Tot spatele trebuie schimbat din cauza unei avarii. După 7 ore, cele două Toyota preiau pozițiile 1 și 2. Orice se poate întâmpla. Abia a trecut prima treime din cele 24 de ore. Se lasă întunericul și începe uzura.

FOTO-reportaj Le Mans 2013 - www.buhnici.ro

Ultimele articole

Articole recomandate

4 Comments

  1. Da intradevar la clasa LMP 1 Audi, toyota si honda se lupta intre ele dar la clasa LMP 2 unde prototipurile participa prin regulament doar cu motoare aspirate normal, adica nedopate, fara turbina sau turbine, legea o fac motoarele nissan. Din 7 echipe care participa in LMP 2 (Le Mans Prototype) sase sant motorizate de nissan si doar unul singur de judd. Mai exact motorul nissan VK45DE care in clasa lui nu prea are rival. O noutate anul acesta este faptul ca in aceasta clasa ptr. prima data le este permisa participarea motoarelor diesel. Un loc superb intradevar unde merita sa mergi macar o data in viata si ma refer la circuitul francez la sarthe unde se desfasoara 24 h le mans.

  2. eu cred ca te-ai dus acolo numai ca sa lauzi audi, in cei 12 ani de care tot vorbesti nu prea au avut adversari in afara de bentley si peugeot, iar cu banii unui concern v.a.g. se poate face dezvoltare serioasa in comparatie cu multii ani in care audi a avut adversari mici privati.

    Nu-i nimic, vor fi cosntructori ce vor veni in le mans si vor bate tot ce este nemtesc, nu am nimic cu ei, atata tot ca americanii, italienii si japonezii fac legea in tehnologia de curse si nu numai.

    Se va vedea in viitor, sper sa castige toyota.

  3. @Paul
    Si in spatele celor de la Bentley se ascundea tot un Audi.Asa ca Peugeot a cam fost singurul adversar redutabil si unicul care a castigat in fata celor de la Audi in acesti ani de dominatie.Au fost lupte incredibile anii trecuti intre ei,e pacat ca s-au retras.Toyota mai are de lucru la masina dar poate ca la anul au o sansa.Sigur ca pot veni multi si pot castiga,totul e sa-si propuna si sa investeasca niste bani cativa ani pentru a avea succes.Depinde de interesul fiecaruia.Unii sunt axati pe F1,unii pe DTM,etc.Pacat de decesul lui Simonsen.”Motorsport is still dangerous”

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.