VIDEO FORD Mustang 2015 – drivetest cu un dinozaur

Ford Mustang - George Buhnici

Sunt puține mașini la fel de iconice ca un Ford Mustang. Modelul de epocă a apărut în ultima jumătate de an în sute de filme de la James Bond și până la Beverly Hills 90210. Nu o să mă apuc să fac istoria modelului pentru că nu e nevoie. Vă încurajez să citiți despre Iosif Oros ca să aflați că modelul are în spate o moștenire românească. Da, creatorul mașinii a fost român. În plus, nu trebuie decât să vă arăt mașina pentru că o singură privire e suficientă ca să recunoști că sub fiecare trăsătură a caroseriei se ascunde o legenda, un muscle-car autentic.

Mustang

Poate ultimul muscle-car american autentic care va veni vreodată în Europa. Asta pentru că nu mai știu altă mașină cu motor V8 aspirat pe piață, cu atât mai puțin unul de 5000 cmc de la o marcă ce produce și vinde în serie mare.

1964-mustang-rc
„1964-mustang-rc” by DougW at English Wikipedia – Transferred from en.wikipedia to Commons.. Licensed under Public Domain via Wikimedia Commons – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:1964-mustang-rc.jpg#/media/File:1964-mustang-rc.jpg

De aceea cred eu că noul Mustang 5.0 este un dinozaur. Inginerii de la Ford au combinat genele vechii mașini și tehnologia nouă și le-a ieșit un T-Rex parcă scos din Jurassic Park. Din fericire, îmblânzit. Te urci la volan și știi că de fapt ai ajuns înainte să pleci de pe loc. Pentru că drumul în această mașină e destinația vieții unui pasionat de mașinile sport americane.

Nu obișnuiesc să călătoresc în străinătate pentru teste auto. Am făcut-o însă pentru a conduce un Ford Mustang 5.0 Fastback. O zi intensă la volan și pe scaunul din dreapta dinozaurului pe care l-am alergat pe autostrăzile și drumurile de țară din Bavaria.  M-au ajutat să decodez mașina doi piloți experimentați. Așa că le mulțumesc lui Alexandru Filip și lui Bogdan Marișca pentru colaborarea la acest test special. Trei clipuri video cu noul Ford Mustang mai jos.

Pentru că am înregistrat marfă multă, testul e împărțit în trei clipuri. Primul clip este testul complet, condensat în puțin peste 20 de minute.

În al doilea clip, alături de Alex Filip alergăm mașina ca să vedem unde îi sunt limitele.

În al treilea clip, alături de Bogdan Marișca vom afla cum arată șoferul potrivit pentru o astfel de mașină sau cum să o duci la limită fără să o atingi pe a ta.

Ultimele articole

Articole recomandate

93 Comments

  1. ambreiajul se apasa doar cand masina aproape s-a oprit pt ca, asa cum ai spus, motorul se poate opri. Dar la viteze mai mari, sau chiar mai mici, motorul nu se opreste pt ca masina este inca in miscare. Nu are sens sa se apese ambreiajul la viteze mari, lasati frana de motor sa actioneze, va ajuta frana de picior si reduce astfel distanta de franare.

  2. Daca mai ai acces la Mustang si daca e 2.3l faci te rog o poza la eticheta cu serie de pe turbosuflanta si apoi o pui aici sa vedem si noi ce plaman alimenteaza aceasta inima americana?

  3. Eu am aproape 18 ani, varsta legala in Romania pentru a da la categoria B si vreau o sugestie din partea ta, m-ar ajuta foarte mult daca mi-ai recomanda 2-3 masini care au un pret intre 30-40.000 de euro , cu un consum redus si sa arate ca o masina speciala, eu am gandul de a-mi lua un ford mustang..

  4. Salut, treaba foarte buna cu review-ul, facut de profesori. Totusi, cred ca cea mai buna versiune pe Mustang este de 2.3, cel mai echilibrat motor dupa mine. Salut george,

    Robert

  5. Șoferul ala care a condus mustangul e cel mai prost șofer posibil pentru o astfel de masina , nu stiu unde l ai gasit dar sincer e total paralel cu ceea ce vrei tu sa prezinți la mașină, george.
    Cand am vazut video ul tau pe youtube cu acest Mustang am fost foarte încântat să il urmăresc, dar ochelaristul ala de la volan mi a facut scârbă, păcat de masina , A fost condusă de un leșinat care nu stie sa schimbe bine treptele si pe deasupra habar n are ce scoate pe gură.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.