VIDEO și FOTO Festivalul vitezei Goodwood 2014 – Raiul are circuit!

FOS
Mașinile nu sunt doar niște fiare. Dacă le iubești așa cum le iubesc și eu, știi că unele au suflet. Imaginează-ți cum m-am simțit un weekend la Goodwood Festival of Speed. Un fel de magazin Lego dar întins pe zeci de hectare, cu mulți copii-adulți care umblau cu lacrimi de bucurie în ochi.

George Buhnici @ Goodwood 2014

Ca să înțelegeți importanța evenimentului: e un fel de Mecca. Sau o zi de sarbatoare religioasă unde creștinii merg să se închine la moaște. Doar că moaștele sunt circuitul. Altă diferență e că enoriașii conduc mașini de sute de mii de euro. Unii de milioane… Hai să le vedem pe aproape toate. Te avertizez că urmează câteva zeci de minute de video și vreo 800 de poze care îți vor ocupa foarte probabil restul zilei. Enjoy!

Goodwood a luat nastere in 1993, o cursă de un minut, la deal, adică hill-climb. La scurt timp a ajuns podium de lansare pentru mașinile super-sport, prototipuri și rarități sexy.

Acest SIN R1 a fost lansat weekend-ul trecut. Are 525 de cai-putere și poți să ți-l comanzi pentru șosea sau circuit. Am stat de vorbă cu Rosen Daskalov, un bulgar simpatic din spatele companiei păcătoase.

Te mai las fără glas vreo 5 minute cu acest Chionigzec One:1. (Koenigsegg)

E o mașină foarte puternică. Prinde 400 kmh. În localitate ți-ar lua permisul de 7 ori. În Elveția, ți-ar confisca și copiii. Dar o vezi rulând cu cauciucuri obișnuite? Am stat de vorbă cu Pascal Couasnon, director al diviziei Motorsport la Michelin. Unul din oamenii care sfidează gravitatea.

Sebastien Loeb a câștigat ediția de anul acesta, cu un Peugeot 208 GTi. Însă, toți sunt câștigători. Mașinile pe care le-ați văzut la Goodwood sunt rezultatul unei munci titanice. Alan McNish, inginer Audi și fost pilot de Formula 1 ne spune despre viitorul motorsportului. Vedem deja motoare mai mici, propulsoare diesel, mașini de curse hibride și electrice:

Hai să uităm viitorul, pentru că poate fi dezamăgitor. Bucură-te de momentul trecutului:

Preferatele mele sunt însă acestea, mașini vechi, păstrate exemplar.

Ai o galerie foto infinită. Așează-te confortabil pentru vreo 800 de poze. Dă pe fullscreen și derulează la stânga. Te aștept apoi la comentarii cu modelele pe care le-ai recunoscut. Te premiez cu un rucsac și o șapcă.

Mulțumiri Michelin pentru oportunitatea de a participa la acest eveniment.

Koenigsegg One:1 (buhnici.ro) on Make A Gif

make animated gifs like this at MakeAGif

Ultimele articole

Articole recomandate

39 Comments

  1. -multumesc domnu, George ca mai „bagat in Zeama”
    adica,:eu am enumerat in ordinea „inmormantarii” masinutele din pozele ,postate si in ordine crescatoare si la faza cu seria 5 ,puteai sa scri este mentionat mai sus.
    _paranteza,multe comentarii anapoda in lumea tehnologiei,,,adica nu cunosc nu scriu seria 3 scriu bmw,altii au pentru ca au muncit nu au asteptat ca romanii
    -una peste alta multumesc pentru poze si videoclipurile de acolo,la prezentarea datelor din clipuri inteleg erai emotionat

  2. Apreciez foarte mult ca prin pozele tale am vazut o colectie nepretuita a motorsportului mondial. Cel mai mult mi-a placut Ferrariul verde; frate lumea vrea de la mic la mare(UE) masini verzi ca da mai bine pentru gheata de la poli si pentru buzunare; La ferrari singura masina verde!!!Mi-a placut sa vad masini ca Lancia Delta integrale, Lancia Montecarlo, Pagani Huayra, Audi Quattro, Ariel Atom, Audi R8, Lamborghini huracan, Mclaren P1, Aston Martin, Jaguar E-type si F-type si pe Tiff Needell la volanul unui BMW M4. In rest: bloody fantastic sir!!!

  3. Pai avem:
    – Morgan 3 Wheeler
    – Sin R1
    – Lamborghini Huracan
    – Pagani Huayra
    – Noble M600 Carbon Sport
    – Maserati Gran Turismo Stradale
    – Ferrari FF
    – Ferrari California T
    – Ferrari F40
    – Ferrari La Ferrari
    – Ferrari Daytona
    – Audi R8
    – BMW i8
    – Austin Cooper S
    – Jaguar F-TYPE Convertible
    – Honda NSX
    – Jaguar XKR RS
    – Aston Martin DB5 (Skyfall ii face cinste)
    – Lamborghini Gallardo Spyder
    – Rolls Royce Wraith (in RO ramanea fara umbrele)
    – Lexus LFA
    – McLaren P1
    – Koenigsegg One:1
    Si multe alte masini superbe dar e 3 dimineata si abia vad tastele. Revin.
    Multumim pentru poze!

  4. Superb articolul, superbe filmarile, superbe pozele, GENIAL festivalul ! George, daca nu-i prea mult, imi poti spune cam la cat duce o excursie de genul asta pe acolo?

    Iar, legat de masinile vazute, am facut o mica lista: Nissan GT-R Nismo, Subaru Impreza WRX STI, Ferrari F12 Berlinetta, Rolls Royce Wraith, Lexus LFA, Morgan Plus 8, Lotus Exige, bentley gtv8s, aston vanquish volante, aston n430, audi r8, audi rs6, spyker, ginetta, porsche 918, porsche 911 turbo s, sin r1, koenigsegg one:1, bmw i8, mclaren p1, mclaren 650s, lamborghini hurracan, pagani huayra, noble m500, mercedes sls amg, ferrari laferrari, skoda yeti xtreme, toyota gt86, porsche 917, ford mustang, bmw m3, ferrari 599 gtb, ferrari ff, mclaren mp4-c12, jaguar f-type, ferrari 458, alfa 4c, maserati quattroporte, aston martin rapide s, ferrari f430, honda nsx, lamborghini gallardo spyder, lamborghini aventador, audi rs7, tvr 350, mercedes sl gullwig, audi quattro, austin cooper s, ferrari california, ferrari f40, cadillac eldorado, lister storm, range rover, mercedes g 6×6 brabus, ford focus st, fiat 500 abarth, porsche cayman gts, tesla model s, renault megane rs, maserati granturismo mc stradale, rolls royce ghost, bmw m4, bmw m5 30 jahre edition, porsche 911 targa, seat ibiza, volkswagen xl1, peugeot 208 gti.

  5. Dintre toate masinile,mi-au placut cele 2 fete de la inceput.
    Glumesc! Pentru mine,tot Porsche-urile raman preferate,dar mi-a placut si Lexus LFA sau Ariel Atom…
    Probabil i-am confundat sau poate ca chiar ei sunt,dar am vazut pe Tiff Needell si inca o persoana care a fost invitata la Top Gear…(posibil sa ma insel).
    Cred ca a fost superb acolo,inconjurat de atatea supermasini…

  6. O mica sugestie pentru viitor, cand mai faci interviu cu cineva incearca sa eviti gesturile precum cele din interviul cu McNish. Au fost momente cand intorceai capul si ii comunicai ceva, cuiva de acolo in timp ce McNish vorbea. Din punctul meu de vedere, sa fii 100% concentrat pe ce spune mai ales cand el incearca sa realizeze contact vizual cu tine in timp ce explica lucruri, e foarte important in astfel de interviuri. Poate parea ca esti neinteresat si el sa traga concluzia ca se agita degeaba sa-ti explice.
    In rest, multumim pentru poze si post. Cred ca a fost o experienta extraordinara.

  7. Salut George,

    un pic de critica constructiva:

    Nu stiu ce camera video ai folosit, dar calitatea imaginii lasa mult de dorit. multe aberatii cromatice peste tot, culori relativ sterse si parca nu e clara imaginea (sharp).

    sper sa ma insel…

    • La curse ai nevoie de obiective cât mai bune și camere cu setări de shutter peste 3000. Așa pierzi din calitatea cromatică. Alternativa este să ai culori bune dar mașinile să fie neclare din cauza vitezei. Dacă aș fi putut ajunge suficient de aproape și să le urmăresc pe mișcare, ar fi fost mult mai bine. Fotografiile statice au fost mai bune.

  8. Superb festivalul, pozele, masinile :) Pare ireal in comparatie cu ce putem vedea pe meleagurile patriei. Imi doresc sa ajung vreodata la un astfel de eveniment, oricat de scump sau de departe ar fi.
    Felicitari George pentru articol si fotografii.

Dă-i un răspuns lui George Buhnici Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.