Un mesaj care îmi pică mănuşă. Şi eu mă uit după aşa ceva zilele acestea.
Ma gindesc la un upgrade pentru o masina mai incapatoare, (avind de anul acesta 2 copii) in plus Focus ul meu din 2005 a adunat foarte multi km.
Masinile pe care le consider de la prima stigare ar fi:Skoda Octavia II 1.9 TDI de la 10.000€
autoscout24.de/Details.aspx?id=lspc2nblc2ueVolkswagen Passat Variant 2,0 TDI de la 12.700€
autoscout24.de/Details.aspx?id=lizbrcmywidfToyota Avensis 2.0 D4D de la 10.000€
autoscout24.de/Details.aspx?id=vicyaapxaxuwBMW 320d de la 11.900€
autoscout24.de/Details.aspx?id=vsncoilzkist
Mercedes-Benz C sau E preturi intre 10.000€ – 12.500€ posibil si in varianta automatik. Chiar daca motoarele de pe MB sunt putin peste 2000 cm³ avantajele imi sunt cunoscute de la vechiul C din 2001 fata de Focus 2005. De asemenea nu am idee despre generatia C sau E din 2006.
Orice varianta trebuie sa fie neaparat Combi, EURO4, fabricatie 2006 – 2007, cca. 160.000 km
In masura timpului te rog sa mi oferi o directie obiectiva, in mod special din partea ta iar daca timpul iti va permite poate si o varianta de raspuns cu avantaje/dezavantaje insa numai in dreptul masinilor pe care le consideri si tu.
Focus-ul meu l am luat din Germania studiind „Cum sa aduci o masina din Germania” si a fost un succes deplin la care ma gindesc cu bucurie de fiecare data. Acum ma vad in aceeasi situatie si ma trec prin aceleasi senzatii. Insa abia astept sa ma intorc cu RedBull, stick uri si Ritter Sport.
Mi-ai căpătat serios atenția cu Ritter Sport. Ce dor îmi e Autobahn… Anul ăsta o să treacă fără să fi ajuns în pelerinaj pe șoselele de viteză nemțești…
Dar să revenim la ale tale:
1. Skoda Octavia II 1.9 TDI de la 10.000€
O alegere interesantă și utilă. La acest buget, o poți lua cu kilometraj mic, însă va fi cel mult euro4, așadar taxă mare de la 1 ian. 2011. La fel și următoarele. Mașina este bună, însă nu excepțională.
2. Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI de la 12.700€
Deja urcăm la confort. Motorul vizat, bănuiesc, este cel de 140CP. Puternic, cuplu foarte bun la demaraje, însă la fel ca 1,9TDI, destul de zgomotos. Atenție cu apetitul pentru ambreiaj că le cedează cam repede volantele dacă sunt conduse numai în sprint prin oraș. Motorul de 2,0 chiar consumă ceva ulei în mod obișnuit. Ambele fac însă consumuri bune și sunt relativ fiabile. Se așează excelent la drum lung, însă nu le recomand pentru oraș.
Problema este că la această sumă vei găsi cu greu o mașină cu rulaj sub 160.000km real. Mare atenție, nici Germania nu mai este ce era. Plin de turci, români, ruși, etc. Chiar și nemții modifică prea des kilometraje.
3. Toyota Avensis 2.0 D4D de la 10.000€
O alegere bună. Ar fi fost aproape genială dacă alegeai o motorizare pe benzină. Toyota, Honda, Mazda, adică japonezii fac mașini foarte fiabile și se pricep mai bine la benzinare, iar Avensis este printre cele mai bune. Pe benzină, abia le auzi motoarele. Confortabile, rapide. Un vis.
4. BMW 320d de la 11.900€
Slăbiciunea mea. Am avut. De două ori. Așa că știu că 320d este o super mașină la acest preț. Dintre toate, este singura premium, care mai și pierde două treimi din valoarea de nou până la revânzare. În banii aceștia o poți găsi la trei ani vechime și un rulaj de maximum 150.000. Însă greu. Și afară au scăzut de acum 3 ani vânzările de mașini noi, așadar e o piață mai săracă pentru second hand pe care chiar și nemții, care altădată cumpărau doar mașini noi, ajung să se înghesuie. Mi-aș lua oricând.
Concluzie. Ca nivel de dotări, statut, confort, topul trebuie inversat. În termeni de costuri de întreținere ordinea este corectă. Alegerea e o chestiune de gust. Nu lua diesel dacă vei umbla mult în oraș. Pentru un drum, doua pe lună prin țară tot benzina e mai ok. La drum lung, consumul de benzină nu va depăși decât cu 2l/100km pe cel al uneia pe motorină. Păstrează în vedere costurile de întreținere. Sună sau mai bine mergi personal la fiecare service al mărcilor din listă și pune întrebări. Pentru Skoda și Vw mergi la Avia în Pantelimon. Pentru Toyota în Pipera la rondul de la OMV. Pentru BMW… nu am recomandări bazate pe experiență proprie. Eu am mers la amicul Răgălie în service-ul lui independent.
nu recomand Passat 2.0 TDI 140CP decat daca gasesti cu electronica Bosch, mai este o varianta cu electronica Siemens care a avut mari probleme cu injectoarele, si nu este chiar ieftin unul… Dar decat sa ai batai de cap cu un 2.0 TDI, mai bine alegi clasicul 1,9 TDI cu cutie in 6 trepte
referitor la Skoda(am asa ceva „putin” modificata – George o stie de la TASH ) , poti sa gasesti fara probleme 2.0 TDI 140 CP aceste fiind toate echipate cu motor BKD, care foloseste electronica Bosch.
la celelalte modele ma abtin de la comentarii, unde nu stiu nu ma bag…
toate cele bune
As mai adauga fara retinere si Renault Laguna. Eu am 2.0 dCi, 150CP, 100.000Km in patru ani. Nicio problema importanta in acesti patru ani.
Destul de silentioasa pentru un diesel, cuplu foarte bun, consum rezonabil (7,5), design frantuzesc. Intretinerea un pic cam scumpa, dar masina a fost ieftina (dotare Privilege, 17800 euro fara TVA de noua).
La 10.000 gasesti o masina cam ca asta. Parerea mea este ca pana acum a meritat. Sa o vad pe la vreo150.000 cum va fi.
Multumesc pentru timpul si spatiul acordat.
Ramin la Toyota si BMW. Insa la BMW spatiul pe bancheta e foarte mic pentru o masina de familie cu copii mici si care in curind vor face concurs care intra sau care sare primul afara de pe bancheta. Toyota se impune cel mai bine in schema mea, si mai mult o consider alegerea unui familist practic. Am cautat si Honda Acord pe benzina insa sunt foarte, foarte scumpe chiar si in Olanda sau Belgia. Eu tind mai mult spre latura practica in detrimentul sportivitatii.
Multumesc din nou pentru amabilitatea si timpul acordat.
Totul depinde pana la urma de decizia ta.Eu cred ca o sa alegi BMW-ul pt. ca stiu ca esti fan BMW.Dar acum daca tot zici de 2 copii familie,bagaje,eu as alege Toyota.Nici Passatul nu e de lepadat,avand in vedere consumul mic,cu toate ca nu-mi place spatele.Skoda nici nu ma gandesc.
Oricum multa bafta si fa o alegere pe placul tau.Eventual poate ne pui si niste poze cu noua achizitie. :)
Numai bine.
@Dorin – Intre cele 4 variante de mai sus si eu as merge tot pe Toyota, insa am o intrebare pentru tine: in calitate de actual posesor de Ford, de ce nu iei in calcul si Mondeo break. Pentru mine ar fi prima alegere.
Poate ne da si George un raspuns cu parerea lui despre Mondeo.
Salut,
tot din motive de spatiu, eu am Passat Variant penultimul model an 2005, 2.0 D; 136cp;
l-am adus din Germania cu ajutorul unei rude de acolo in mai 2008 cu 95.000 km
acum am 140.000 km, nu am nicio o problema, masina se prezinta impecabil, iar motorul este un vis….
singura problema a fost ca am dat intro groapa si am schimbat un cap de planetara dreapta…
si mie imi place cum arata Toyota, dar Passatul a fost o ocazie bune la vremea aia si mi l-am dorit mai mult…
bafta maxima si drum bun la intoarcere.
Raz.
peugeot 407 sw,skoda superb,audi a4 avant,vectra c break,mai sunt cateva alternative in afara de ce ai enumerat tu.
Va multumesc fiecaruia pentru mesaje
Fiind un om de actiun si dintr-o bucata incerc sa raspund cit mai „strins”:
Passat-ul si Skoda au fost taiate de pe lista mea din vari motive care au fost mult expuse si dezbatute. Nu e vorba ca vreau sa incerc altceva decit trendul actual insa am un coleg inginer in Germania care e neamt insa si are 3 Toyota in familie si nu va mai incerca o masina nemteasca.
Multumesc Adam si Raz.
Laguna – acum trei ani mi-am pierdut cumnatul de numai 20 de ani, cumpatat la volan insa incepator. Luna trecuta unchiul meu a ramas cu o Laguna decapotaila in urma unui accident insa si fara explicatii de la autoritatile italiene. Iti respect optiunea Marian insa o Laguna nu merita mai mult de 7000€
Audi A4 sau A6, o masina pe care o consider peste bugetul meu in cazul in care iau in considerare realitate si unde mai pun faptul ca intretinerea e peste posibilitatile mele?! Aici aplic strict ceea ce am invatat din experienta celor mai buni amici care sau bucurat enorm cind au cumparat un Audi SH si apoi cind l-au vindut in aceeasi masura. Opel, nu e aplicabil, achizitia unui Opel presupune alt buget si nu am timp de service mereu chiar daca piesele sunt relativ ieftine. Peugeot, foarte bun insa pefer Ford in locul unui Peugeot. Sunt posesor Ford si intotdeauna m-au atras seriile Titanium sau Ghia. Daca nu gasesc ceea ce caut voi alege probabil tot Focus Titanium sau Ghia. Mondeo din 2005 … 2007 pe Delphi au multe probleme cu injectoarele. Nu doresc sa inlocuiesc masina actuala din cauza confortului sau problemelor ci din cauza numarului mare de kilometrii. Va multumesc din nou.
Skoda si Toyota alese cu capul (gandindu-te la problemele motor + ambreiaj de la passat si turbo + ambreiaj la Bmw) dar alese dupa suflet si prestanta:)) Passat + BMW:))))