EDITORIAL – Pe strada mea apar monștri în fiecare noapte

ATENȚIE: Acest articol conține relatări și imagini ale unui accident mortal.

Imagini filmate de pe camera LIVE de pe Calea Victoriei. Accidentul se vede foarte puțin în colțul din stânga sus la minutul 2:30

E puțin după ora 23. Bum! Și aud o bubuitură ciudată dar pe care o recunosc. E accident. Mă uit pe geamul de la studioul blogului și văd oameni punându-și mâinile în cap. Câțiva fug spre trecerea de pietoni de la Piața Amzei. Iau telefonul de pe masă și fug și eu teleghidat. Într-o secundă mi-am amintit de partea care nu mi-a plăcut niciodată în meseria mea. Să văd oameni murind. Peste 30 de secunde sunt acolo.

Oamenii încep să iasă de peste tot. Unii sună la 112. Un puști brunet, îmbrăcat în negru, total dezorientat se uită șocat la omul pe care tocmai l-a lovit cu mașina. Încă unul, cu capul în mâini, stă pe bordură lângă epava din care încă ies aburi și gaze. Parbirzul e praf, airbagurile sunt sărite. Sub mașină sunt bucăți din stâlpul de iluminat de lângă trecerea de pietoni iar stâlpul de granit de pe trotuar este smuls.

Victima, un bătrân, stă pe o parte în poziția nefirească în care a aterizat după ce a fost târât pe capota mașinii. Nu se mișcă, însă dă semne că încă vrea să respire. O femeie sare de pe bicicletă și vine lângă el. “Rămâneți cu noi! Respirați, vă rugăm!”

După sute de accidente pe care le-am filmat, nu îmi este mai ușor să mă detașez. Mă uit la bietul om și văd cum șansele lui se scurg o dată cu sângele care îi curge pe asfalt. Știu că tot ce pot face este să sper că ambulanța vine repede. Și vine în 4 minute. Resuscitarea începe direct la fața locului dar pe fața medicului și asistenților recunosc deja tristețea reținută, ascunsă sub figura serioasă a celor care fac tot ce este omenește posibil chiar dacă va fi inutil. Aflu mai târziu că la spital omul a murit.

Încep să filmez din reflex și întreb în stânga și-n dreapta martorii ce au văzut. Un taximetrist spune că tocmai ce fusese depășit cu viteză mare de mașina implicată în accident. “Avea peste 100…”

Mă uit mai bine și văd că e un GTI tunat cu numărul B 240 GTI. Cel mai probabil “240″ vine de la caii putere. Mașina vine standard cu 200CP dar îmi e clar deja că mă uit la un “racer”. Tabloul începe să prindă contur.

Un puști cu privirea pierdută, mașină puternică, prieteni șocați. Încerc să nu fiu subiectiv. Poate bătrânul a trecut pe roșu, ca mulți alți bătrâni autiști care nu respectă nicio regulă când trec strada. Însă omul nostru nu mai poate să ne spună versiunea lui. E mort iar pe luneta puștiului sunt trei colante ca un mesaj pentru viitoarele victime.

„Da. Te văd.
Nu. Nu îmi pasă!”

„Condusul meu mă sperie și pe mine.”

„Mașină oficială de testat radare fixe.”

Îl întreb pe șofer ce viteză avea. „50-60 nu mai mult!”. Nu prea vorbește bine românește dar prietenul de lângă, care stătea în dreapta, sare să îmi spună că nu avea viteză. Îl întreb pe video dacă e sigur de ce spune. Îi spun că există martori care au văzut că avea viteză mare. Insistă că mergea legal. Știu că e momentul să aflu adevărul pentru că ceva nu miroase bine.
“Ești martor iar prietenul tău va avea dosar penal. Ești sigur că avea doar 50-60?” Răspunsul se vede pe fața lui. I se face frică. Dacă inițial toți erau porniți să își scoată prietenul, acum își pierd curajul. Echipa criminalistică mă oprește însă și îl iau pe martor de lângă mine. De aici e numai treaba lor să afle adevărul. Experiența îmi spune însă că versiunea cu viteza prea mare e cea mai credibilă. Stau dovadă o mașină făcută praf, doi stâlpi și un om târât 50 de metri.

O să urmăresc cazul pentru că mi-e teamă de ce vor încerca apropiații puștiului. Nu e român și pare dintr-o familie cu posibilități. Așa cum a învățat că aici e loc de testat radare, sper să nu încerce și o scăpare de responsabilitate.

Nu e primul accident însă pe care îl văd în București dar e primul despre care scriu pe blog. Scriu pentru că mă simt obligat să fac ceva. Locuiesc pe Calea Victoriei de câțiva ani, într-o chirie și nu cred că mai pot sta deoparte când văd ce se întâmplă aici în fiecare vară. Ne culcăm în zgomot de tobe sport, motoare turate, muzică tare din mașini și scandaluri în fața cazinoului de la Radisson ori bătăi între parcagii. Strada e ziua a traficului și a parcagiilor, noaptea a cretinilor. Nu putem continua așa. Am sunat de prea multe ori la 112 fără rezultat.

De aceea vă cer sfatul. Ce pot face? Mă gândesc să pregătesc o petiție scrisă, pe hârtie și să să ies la strâns de semnături adevărate, de la vecinii mei. Mă duc apoi cu ele la toate instituțiile posibile și le cer să aplice legea. Avem legi care interzic viteza, tobele sport, bătăile? Hai să vedem câte amenzi s-au dat în centru pentru ele. Hai să cerem filtru cu radar în fiecare seară. Pe Splaiul Dâmboviței unde femeia aceea a murit după ce a sărit în Dâmbovița a stat radarul câteva săptmâni. S-a limitat viteza la 30kmh și s-au pus limitatoare de viteză. Pe Calea Victoriei unda verde e la 80kmh.

Civilizația nu s-a construit nicăieri doar pe educație și bun simț ci pe amendă și penalizare. Am mai cerut-o și o cer din nou. Vreau să facem ca afară. Avem zonă cu probleme? Toleranță zero și amenzi pentru orice abatere. Și te încurajez să faci la fel. Nu pe net, nu pe facebook ci pe hârtie. Cerele autorităților să aplice legea și, dacă ești șofer sau pieton învață ceva de aici. Indiferent cine e vinovat, un om a murit și poate cineva îl aștepta acasă. Dacă ți-ar fi rudă cum ai reacționa?

Ultimele articole

Articole recomandate

73 Comments

  1. Ai idee cati soferi viteji sunt in cacatul asta de tara? Propun o lege in care daca unul e filmat mergand intr-o masina si nerespectand legea, proprietarul auto sa fie drastic sanctionat pana spune cine a mers cu masina lui (asa nu mai poate fi interpretabil nimic) Dai masina sa mearga X cu ea, esti responsabil! Spui ca X a mers cu masina ta in data de …

    Arunca un ochi pe trafictube.ro sau pe failtrafic.ro

  2. „Vreau să facem ca afară”, „Toleranță zero și amenzi pentru orice abatere” – fraze auzite des, in special de oamenii cu ceva bun in cap, care vor ca ceva sa se miste in tara asta. Foarte greu de pus in aplicare. De ce? Autoritati incompetente. Ar trebui un Marian Godina in fiecare sectie de politie din tara pentru ca lucrurile sa INCEAPA sa se miste (vorbind strict de partea rutiera). Cu un sistem putrezit si plin de pile, nepotisme, ignoranta si incompetenta la cel mai inalt nivel, greu de realizat ceva in anii care vor urma. Plodul unui grad inalt din politie are prioritate in fata petitiilor noastre.

    Te sustin insa cum am sustinut si alte initiative bune si te apreciez pentru determinarea si increderea pe care o ai in ideea de a schimba ceva in tara asta a nimanui. Succes si numai bine!

  3. George, strange petitii sigur, dar vezi de ii intreaba si pe pietonii de pe strada, ca s-ar putea sa strangi semnaturi si de la ei, nu doar de la vecini.
    Tocmai aseara dsicutam cu cineva care imi spunea cum merge el cu 200 pe drumul european Zalau – Cluj si cum il face in 40 de minute cu un BMW de 150 CP. Vechi si cu probleme multe, dar 150 de CP. Ii spun la modul cel mai serios sa se potoleasca, sa nu o ia in gluma si sa ii iasa pe cealalta ureche in momentul in care se desparte de mine. Imi da si taica-so dreptate, dar il intreb daca a pus bani la masina baiatului. „Pai eu am platit-o toata” imi zice. Ii raspund atunci ca nu prea a dat dovada de mai multa responsabilitate, sa ia la un incepator masina de 150 de CP. Ce poti sa faci mai mult cu astia? Ce petitie sa fac pentru ei? Cat de aspre spre fie amenzile sa ii responsabilizeze pe pufanii astia fara minte? Dar pe parinti cum sa ii responsabilizam sa nu le mai cumpere asa ceva si sa nu mai accepte inmatriculari si asigurari pe ei a acestor masini puternice, care devin prea accesibile pentru inconstienti de seama odraslelor lor? Cum sa faci toate astea, dar sa nu ii afectezi pe cei care sunt totusi responsabili de la varsta mai tanara?
    Fa o petitie George si da-mi-o la semnat.

  4. George, spune si cate benzi sunt libere pe Victoriei in fata hotelului Radisson, unde taxi-uri opresc dupa cum le taie capul, mai ales noaptea. Ceva mai jos de unde a fost accidentul.

  5. Stiu ca nu e de glumit dar incearca urmatoarea chestie:
    Ia in fiecare un feon sau o camera de filmat, posteaza-te acolo si fa-te ca ii iei cu radarul.

    Aceeasi problema o avem si pe Stefan cel Mare, in plus pe-aici mai sunt si drogalaii. Acu doua zile am gasit siringa in scara blocului.

  6. Locuiesc in zona si cunosc foarte bine trecerea de pietoni spre piata Amzei, trec zilnic si trebuie sa recunosc, cu rusine, ca in 50% din cazuri traversez ilegal la orice ora din zi sau noapte.
    Calea Victoriei e aglomerata mereu chiar si la ora la care s-a petrecut accidentul iar cand semaforul este roşu (pentru masini) la trecerea de pietoni in discutie se formeaza mereu o coloana de alte masini. Asadar imi e greu sa cred ca VW a trecut pe rosu si mult mai plauzibil ca domnul in vârstă sa fi traversat prin loc nepermis (mai sus sau mai jos de trecere, cum fac si eu) sau pe rosu. Inca un lucru, taximetristul (care se contrazice) spune ca a plecat de la celalat semafor cand se facea verde iar in mod normal cele 2 semafoare dau verde in acelasi timp fiind aproximativ 200 de metri intre ele.

    Acum.. cel cu VW e limpede ca nu mergea cu „50-60 km/h” cred ca schimba in treapta a a 2-a la viteza aia cu GTI-ul … pana la trecerea de la Amzei avea probabil in jur de 100 km/h (nu s-a blocat si acul? a apucat sa franeze?)

    Nu am nicio concluzie.. pe Calea Victoriei este o reţetă perfecta pentru astfel de accidente soferi nebuni si pietoni nebuni (ca si mine si multi altii).

  7. Perfect adevarat! Greu de aplicat! Personal sunt foarte deranjat de zgomotul motocicletelor. Toate sunt modificate sa urle cat mai tare. Acesti obsedati idioti sunt niste teribilisti. Si, cand mai vad si campanii de de educare a soferilor cu scopul de a proteja motociclistii, mor de nervi. Astia incalca legea de cel putin 10 ori in 10 minute cat merg cu motorul. Si au si un tupeu fantastic! Oare de ce nu sunt amendati de politie? Chiar nu am vazut/auzit de campanii ale politiei speciale pentru acesti indivizi. Cred ca ar trebui!

  8. Ce se poate face?
    Multe,intr-o tara civilizata! Putine,in Romania!
    De accidente si de teribilisti nu vom scapa niciodata,dar le putem reduce! Cum? „Nevoie de viteza” avem cu totii,pentru ca si eu ma incadrez in randul pasionatilor de masini,si eu am o masina cu multi cai putere,chiar foarte multi (cu mult mai multi decat ai golfului GTI),si mie imi place sa imping pedala pana la podea! Dar,spre deosebire de cel din articol,nu am facut-o niciodata in oras! In oras se intampla multe lucruri neprevazute…dar pe un camp,in afara localitatii,sansele la neprevazut se reduc! Ce putem face? Pai toate tarile cu apa calda au circuite,unde daca platesti o taxa poti sa te duci sa te distrez cu ce viteza vrei tu! Daca gresesti,vei face doar pagube masinii,si alea de cele mai multe ori minore! Ce mai putem face? Amenzi enorme! Ai mers cu viteza,te-a prins…sa-ti iasa din cap sa mai faci vreodata! Dar ce vorbesc eu de circuite,cand noi nici sosele nu avem! Ce putem face? O politie implicata,o politie cu mai multe drepturi,o politie care sa nu poata fi luata in deradere de orice mascarici cu bani! Ce inseamna o politie implicata? Nu,nu o politie gen Marian Godina,ala nu e implicat…intr-una din postarile sale se lauda cum a iertat el o batranica „autista” care traversa prin mijlocul DN-ului printre masini! L-am intrebat simplu:”daca ati iertat batranica din mila,sunt curios,soferului care va lua pe capota o astfel de batranica in conditiile in care el circula legal,o sa-i platiti consultatie psihologica?”.Ce raspuns mi-a dat Marian Godina:”Despre mine s-a scris in NY Times,cand o sa fii tu politist sa le dai amenda batranelelor”.Da,nu sunt politist! Sunt un cetatean,care isi plateste taxele pentru a avea privilegiul de a circula cu o masina pe benzina de 2309 cmc! Si acest cetatean nu doreste sa se mai intalneasca noaptea cu carute pe DN1. Acest cetatean nu doreste sa se mai intalneasca noaptea cu biciclisti pe DN1. Acest cetatean nu doreste sa se mai intalneasca cu vaci si cai lasate libere pe drum! Am intrebat odata un echipaj cu MCV cu radar,care la ora 21 stateau „la panda” pe DN72,Ploiesti Targoviste:”Nu va suparati,asta e drum national! In loc sa stati la panda de ce nu-l opriti pe domnul cu caruta,pentru ca nu are voie pe aici!”.Raspuns:”Auzi,ai extinctor,2 triunghiuri si trusa medicala?Vrei un control?”.Cam asta vreau,impunerea legii! Esti prins cu caruta pe drum,confiscarea vehicvolului pana la plata amenzii! Ai gresit,platesti! La mine in oras,un oras mic de provincie,plin de gropi,e o singura strada mai acatarii…nu are decat 1km,iar acolo poti „sa-i dai”.Am „bagat in ea” si eu de 2 ori,nu mult,doar cat sa trec usor pe langa aia care mergeau cu 50…intr-o luna mi-am luat 2 amenzi,una pentru 68,alta pentru 72! Nu mari,dar m-am linistit…desi masina mea franeaza in deplina siguranta si foarte repede de la viteza aia,asta este,legea nu tine cont de frane! Nu m-am suparat,pe langa mine s-au linistit si altii! Asa ca,haideti sa aplicam legea,si sa o facem drastic! Pe langa lege aplicata,nu ne-ar strica infrastructura…dar,ce sa mai divaghez,TOTUL SE REZOLVA CU APLICAREA DRASTICA A LEGII! DE LA CORUPTIE PANA LA ACCIDENTELE DE CIRCULATIE!

  9. Aceeasi problema in fiecare noapte si pe Schitu Magureanu, langa Cismigiu. Unde mai pui ca, atunci cand creartul isi face de cap in Cismigiu si se aduna lumea buluc in parc, niciun echipaj de politie nu este prezent pe strada. Se parcheaza haotic, inclusiv pe trecerile de pietoni, unde vizibilitatea devine fix 0. Si nimanui nu-i pasa. Ba mai mult, cei de la Administratia parcarilor incurajeaza acest lucru, multi stalpi care sa impiedice parcarea neregulamentara fiind de foarte multa vreme lipsa. Iar politia stie toate problemele existente. Doar ca, la fel, nu face nimic. „Ce sa fac dom’le – imi spune dispecerul in miez de noapte – am doar doua echipaje in tot sectorul 1”. E drept ca sunasem la politia locala pentru perturbarea linistii publice, alta mare problema in zona Cismigiu, si nu la cea rutiera. „Si sunt in parc sau pe trotuar, langa parc? Pentru ca daca sunt in parc, nu putem interveni noi. Parcul tine de Generala, nu de sector. Asa ca, daca e sa facem petitii, hai sa facem si pentru salvarea Cismigiului. Am deviat putin de la subiect, dar tine tot de nepasare si de lipsa unei educatii/corectii prin penalizari.

  10. Salut, George Buhnici. S-a tot spus pe internet de mult lume: de ce nu te apuci sa facu tutoriale video impreuna cu instructor priceput si serios ? Asa cum se face in alte tari. De exemplu: cum se parcheaza corect. Cind se foloseste ambreajul sau nu. Cum se conduce economic. Cum se face plecarea de pe loc. Utilizarea semnalizatorilor. Intretinerea masinii , utilizarea corecta a volanului si multe altele. Aceste tutoriale ar fi de mare ajutor. E important siguranta in trafic. Sa faca reportaje intregi despre siguranta si legi din trafic.

  11. La o ora dupa ce am citit acest articol, l.am vazut pe respectivul in Piata Dorobanti la volanul unui R8 negru cu numar de IF. Poate nu era el, dar semana intocmai!

  12. Sa stii ca daca stai in buricu targului, intotdeauna va trebui sa suporti zgomot. Indiferent ca e de betivi, parcangii, masini, motoare, RATB, etc. Praf si poluare la fel.

    Eu nu as avea „tupeu” sa ma plang de toate astea cand ma mut la ”km 0”.

    • E drept, concentrația de nesimțiți e mai mare la km 0. Pe de altă parte, bunul simț nu trebuie să îl cauți în pădure, la cabană. Există legi, care trebuie respectate și aplicate, iar dacă nu mă înșel există reglementări legate și de zgomot.

Dă-i un răspuns lui mihai Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.