Descoperă defectele ascunse ale maşinii

Am mai vorbit aici pe blog despre defectele maşinilor, mă refeream atunci la cele „ascunse la vedere”. Adică cele de caroserie, motor, piese schimbate, etc. Pentru cei care nu au citit încă despre acestea, vă invit să parcurgeţi partea 4 din serialul Cum aduc o maşină din Germania.

Astăzi vorbim despre defectele ascunse… profesionist de la vedere.

Să vorbim întâi despre kilometrajele date înapoi – primul motiv de stress pentru românii care cumpără maşini din afară. Am tratat subiectul aici, însă cred că mai suportă câteva adăugiri.

Să luăm povestea unui coleg, nedumerit de faptul că maşina (VW Golf 5 1.9 SDI) pornea mai greu la rece. Am mers la service  Porsche Bucureşti Nord pentru o verificare tehnică de rutină. Înainte de a deschide capota, mecanicul a verificat maşina în baza de date unde a descoperit că rulajul înregistrat ultima dată în Germania, de unde fusese adusă maşina, este de 220.000 km. Colegul ştia că are în bord numai 70.000. Aşadar, ţeapă. Care este schepsisul? Majoritatea mărcilor încep să îşi unifice şi să interconecteze bazele de date cu intrările în service. Indiferent unde s-a intervenit la maşină, dacă vorbim de un service serios de marcă, pe fişa se introduce rulajul maşinii. Pentru o simplă reglare a poziţiei ştergătoarelor, cei de la Contempo mi-au introdus în sistem kilometrajul. Acest gen de informaţii pot fi apoi verificate. Sfatul meu dintotdeauna, verificaţi înainte de cumpărare. Colegul cumpărase de la un prieten, care se ocupă de importuri SH. O dată prins cu minciuna, acesta i-a schimbat totuşi maşina, însă nu cred că toţi putem fi la fel de norocoşi. Aş putea să continui cu astfel de exemple, însă cred că de acum aţi înţeles ideea. Verificaţi în toate sursele disponibile o maşină. Nu trebuie să vă lăsaţi înduplecaţi de vânzător, înduioşaţi că maşina era de fapt pentru soţia lui şi s-a răzgândit, că a aparţinut unei babe din Germania etc… În momentul când plăteşti câteva mii de euro, verifici pe ce dai banii, iar vânzătorul, dacă este de bună credinţă, îşi va da tot concursul.

Alte defecte ascunse. Se întâmplă uneori ca la RAR să vină la identificare două maşini într-una. Un şef de reprezentanţă mi-a povestit cum a respins de două ori un Golf adus din Germania care fusese făcut din două bucăţi sudate la jumătate. Două maşini distruse, din care un service profesional de prin Germania a făcut una… bună. Primul român ţepuit a trimis-o la loc de unde a fost din nou vândută unui alt român. Şi iar aşa… În România poţi verifica aşa ceva la Autotest sau într-un service de marcă. În Germania vei merge cu maşina într-un test-drive până la primul TUV – organism de certificare german cu reprezentanţe în fiecare oraş – unde inginerii nemţi îţi pot spune despre starea maşinii.

Hibele maşinii mai ies la iveală şi printr-o verificare electronică. Maşinile mai noi au o mufă prin care poate fi accesat computerul maşinii. Acolo se înregistrează erori de la un bec ars, la presiunea din piston. Chiar şi şterse de vânzător înainte de tranzacţie, erorile care reapar pot fi astfel descoperite. Declanşarea airbag-ului sau lipsa lui este deasemenea o eroare care nu se şterge şi va apărea oricând la verificare cu un astfel de tester.

Actele maşinii mai pot fi un defect ascuns. Carnetul de service este de acum un mit care trebuie să cadă. Vânzătorii pot procura oricând astfel de acte în alb pe care apoi le ştampilează cu revizii inexistente şi rulaje false. Cei mai neglijenţi bat ştampilele în aceiaşi poziţie, iar culoarea cernelii este identică şi la fel de puţin îmbătrânită. De asemenea scrisul de mână pe dată şi semnătură, nuanţa pixului ne pot atrage atenţia. Să nu semene exagerat de mult, asta ne interesează. Chiar şi aşa nu poţi fi din păcate sigur.

Deocamdată astea îmi vin în minte. Dacă mai aveţi alte idei, scrieţi la comentarii şi dezbatem.

Ultimele articole

Articole recomandate

20 Comments

  1. Acum cateva luni eram foarte entuziasmat de faptul ca poti sa-ti aduci din Germania, masina pe care ti-o doresti la un pret foarte bun si in stare excelenta, de care sa te bucuri cativa ani fara prea multe cheltuieli. Vorba aia: ,,Masina nemteasca de la mama ei”…Acum dupa ce am citit si rascitit despre felul in care poti fi pacalit, nu stiu ce sa mai cred. Daca nu ai pe cineva in Germania sa te ajute sau sa pleci cu cineva care a mai facut treaba asta,nu stiu daca nu cumva o sa te numeri si tu printre cei inselati. Asa ca m-am dezumflat si mi-am luat gandul de la o masina din Germania. Vad ca nu conteaza tara(Italia,Franta,Spania)din care vrei sa o cumperi. Peste tot sunt hoti care asteapta clieti.

  2. cel mai bine du-te si cumpar-o singur din Germania/Austria/Franta. daca o cumperi de la un dealer mare, ai mai putine sanse sa iei teapa decat daca ti-o aduce un co-national.

  3. dar daca de ex..ma duc in targ, imi place o masina..o duc la test..si km nu sunt reali, sau se gasesc alte probleme tehnice..cine achita testul ?
    Proprietarul clar n-o sa fie de acord..asa ca ce e de facut ?

  4. – referitor la carnetul de service (Scheckheft): este adevarat ce spune dl Buhnici ca nu poti f sigur daca este contrafacut sa nu. Dar ai o posibilitate, daca nu te grabesti sa cumperi masina, adica ai programat test drive-ul pentru a doua zi, notezi ultima verificare tehnica din carnet (firma la care s-a facut) precum si seria masinii ( in germana: Fahrzeug-Ident-Nr.) si cauti firma la un internet cafe pe internet si mergi (daca e in zona)sau suni la ea si verifici daca intr-adevar s-a facut ultima verificare tehnica (tb sa fie inregistrata in calculator).
    Nu cred ca vreun neamt iti va tranti usa sau telefonul in nas!
    – referitor la TÜV, asa cum am mai scris, e bine sa mergi cu cineva care stie germana, pentru ca nu toti de la TÜV sunt ingineri (cei mai tineri stiu engleza) si vei avea probleme de comunicare.
    -pentru hms: este normal sa fi deceptionat dupa ce citesti toate articolele pe acest site (FELICITARI DL. BUHNICI!), dar asa cum a scris si anonim, mergi in Germania/ Austria / Franta si cumpara de la firma cu nume (de preferabil dealer autorizat), nu de la orice firma care are un (sau doua) container ca birou si vinde 20 masini, toate cu peste 200.000km reali (ca pe tahometru este 100.000). vei plati mai mult, dar vei avea mult mai putine probleme decat daca cumperi de la firme de 2 lei.

  5. Si eu m-am gandit la ce a spus Bogdan. Daca iti plac 2-3 masini si te duci cu toate la TUV, ca sa platesti asa mult e cam aiurea. Da, e bine pentru tine, ca iti minimizezi riscul. Eventual sa ii spui dealerului: auzi, nene…daca masina e cum zici tu, platesc eu TUV-ul, iar daca ma minti tu il platesti :D.

  6. chestia cu dealerul….”auzi nene….” se face in Romania, nu si in Germania, chiar daca dealerul este strain. Daca vrei sa risti, o iei fara sa o duci la TÜV; daca nu, platesti 70 Euro.

  7. Cel mai simplu mod de a afla numarul de Km si cu putin noroc toate bubele ascunse ale masinii este sa contactezi proprietarul anterior. Pe cartile de service fie ele false sau nu este trecut proprietarul anterior cu nume, numar de telefon si adresa. El stie cel mai bine cati km avea masina si ce probleme avea.

  8. apropo de airbaguri…iti garantez k poti sa nu ai niciunu pe masina si te duci la reprezentanta si pare ok…au inceput baietii sa modifice…in ultimu hal…iti garantez k am fost eu la opel cu a mea…si la ei parea ok…le-am facut-o special…si apoi le-am aratat k nu exista airbag

  9. lucrez la unul din cei mai mai importatori de piese auto din Ro.dupa ani de experienta si relationari cu clientii contractuali deduc ca singurul pont valabil pentru a cumpara o masina din Germania este ori de a cumpara o dauna usoara(gen bara zgaraiata,aripi deformate de la accident usor)toate cumparate de dealer autorizat(in general masini de test drive)ori de a cumpara chiar o masina de test drive(cu valoarea de piata cu pana la -30%).s a terminat cu verificarea km reali cu testele pe la nu stiu ce targuri(baietii deja isi iau partea leului).nu cumparati masini de la targuri de samsari,95% smenuite,facute din bucati,aranjate pt plasament.

  10. Eu am o problema cu o Mazda-mx5 cu soft top care nici nu a iesit din leasing inca. O tin afara pt ca nu am garaj si de pare ca din cauza aceasta se infunda periodic niste filtre si de fiecare data cand ploua intra apa in masina. Si nu putina!! Cei de la Mazda spun ca un roadster are nevoie de conditii speciale si ca e normal sa se intample asa si nu au ce face. Mie totusi nu mi se pare normal deloc sa iti ploua in masina. Aveti idee cam ce se poate face in aceasta situatie?

Dă-i un răspuns lui Andrada Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.